Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

B-12 vitamiinin puutos ja pysyvät oireet

Vierailija
19.07.2018 |

Onko kenelläkään kokemsta, suomen kielistä linkki vinkkiätai muuten oikeaa titoa , mitkä ovat B- 12 vitamiin puutoksen ns pysyvät oireet?

Itselläni todettiin perniöösianemia 1 v sitten , kun oli tosi huonossa kunnossa. Pää /kroppa ei toiminut lainkaan. Alkuun sain pistoksia joka toinenpäivä n 1 kk sen jälkeen joka toinen viikko 6 kk jonka jälkeen ylläpitohoitona nyt 3 kk välein.

Olo on toki nyt parempi kun alussa, pääsen kävelemään , rytmihäiriöt ovat poistuneet ja tiedän kuka olen. Lääkäri sanoi sillloin taudin löydyttä et katsotaan miten neurologiset oireet paranevat jotain voi kuulema jäädä pysyväksi.

Mitkä ovat näitä mahdollisesti pysyviä oireita ja eikö niille voi mitään tehdä?? Minulla on edelleen käsien / jalkojen jakuvaa pistelyä ja tunnottomuutta, taspainohöiriöitä, Korvien soimista, Inkontinenssia, muisti pätkii uuden oppiminen on hankalaa ja esim lukeminen on hitaampaa ja kirjoittaessa teen paljon virheitä.Olen ajottain todella väsynyt, Koen uupimuksen kutenkin Fyysisenä. Masentunetta mielialaa minulla ei ole.

Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa taudista, mutta mistään en ole löytyänyt kunnollista litsaa mikä oireistani voisi selittyä b- 12 puutteesta , vai onko minulla jotain muuta. Ja miksi oireet eivät häviä nyt kun vitamiini vajaus on korvattu oikealla hoidolla eli pistoksilla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy täydennyshoitona elävän veren analyysissä, näet ovatko punasolusi normaalit ja minkä verran niitä on ja onko plasmassa muita yllätyksiä. Sinulla voi olla muitakin vitamiini/hivenainepuutoksia.

Vierailija
2/2 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän vastaava tilanne. Löydettiin B12-vitamiinipuutos, hoidettiin pistoksilla. B12-vitamiinin taso nousi normaaliksi, osa oireista jäi. Muutamaa vuotta myöhemmin kövin funktionaalisen lääkärin möäräämässä laajassa vitamiini/hiveainetestissä. Löytyi järjettömän suuret vajeet kaikista muista B-vitamiineista... Toki muitakin lievempiä puutteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi