Oletteko te helteestä valittajat kaikki sänkypotilaita, miksette mene ulos!
Ulkona varjossa, ei ole KOSKAAN yhtä kuuma kuin kämpässä, jossa ei ole ilmastointia. Tänään siellä vielä tuulee paljon, mikä teitä vaivaa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijat eivät ole koskaan kuulleet meteorologien nykyään suosimasta termistä "tuntuu kuin...".
Talvella, jota te niin rakastatte, usein sanotaan että tuulisella säällä +2 astetta tuntuu kuin -7 tms.
Yllätys, yllätys, sama pätee kesään!
Sama pätee myös tuulettimeen. Ei täällä ulkona mikään hirmumyrsky ole, kyllä se tuuletin tehokaammin ilmaa liikuttaa.
Ei meidän pihassa ole puuta jonka alle mennä istumaan. Siksi olen nyt sisällä, menen ulos sitten illemmalla. Eilenkin illalla/yöllä tuuletettiin kauan aikaa kämpää kun ulkona oli 6 astetta viileämpää kuin sisällä, sai sitten nukuttua. Täällä merenrantakaupungissa kyllä tuulee yleensä aina, niin nytkin, mutta ei yhtä paljon kuin eilen, ovesta kun astuu ulos kuumuus on kuin seinä. Pihan omenapuussa ei juuri lehtikään värähdä. Parin ison männyn alle tontin reunalla ei kannata mennä, ei sielläkään ole varjoa ja kasvaa nokkosia.
Ulkona 28+ sisällä 21.5+. Joten olen mielummin sisällä. Vanha puutalomme on helppo pitää viileänä. Ikkunat ja verhot auki yöllä, aamusta päinvastoin.
En mene ulos koska siellä on liian kuuma. Daa! Sehän tässä ongelma onkin. Tällä ilmastoidussa sisätilassa "tuntuu kuin" viileämmältä, mutta jurppiihan se olla tänne lukittuna.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona varjossa, ei ole KOSKAAN yhtä kuuma kuin kämpässä, jossa ei ole ilmastointia. Tänään siellä vielä tuulee paljon, mikä teitä vaivaa?
Ei pidä paikkaansa.
Ulkona varjossa voi olla yli 30 astetta, ks. esim. lämpötilat ilmatieteen laitoksen sivuilla (ne mitataan varjossa). Esim. hirsirakenteisessa talossa voi olla viileää vielä silloinkin, sillä puu eristää lämpöä hyvin eikä varastoi sitä kiviseinien tapaan.
Enkä sano tätä siksi että valittaisin helteestä (nautin siitä), vaan koska näin on.
En minä mene albiinona hankkimaan tarkoituksella syöpää itselleni. UV-indeksi on nyt kohtalaisen voimakas. Auringonvalo sattuu silmiin. Juujuu tiedetään... Aurinkorasvat ja lasit on keksitty mutta ei ne paljoa loppujen lopuksi suojaa. Kuumuus muutenkin nuukauttaa kehon niin ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki av_ämmät kattoo Netflixistä Handmaid's talea villasukat jalassa ja tuikkukynttilät ikkunalaudalla!
Ja reppumahaiset äijät myös, mutta keitetty kalja kädessä
Nyt kannattaa hengailla kaupoissa ja kauppakeskuksissa, joissa on viileää.
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa käydä läpiveto korvien välissä.
Pysyttelen enimmäkseen sisällä 11-18 välisen ajan ihan terveyssyistä. En vaan kestä aurinkoa, UV-säteitä, kuumuutta. Jos menen ulos keskipäivällä, joudun käyttämään tukisukkia ja suojaamaan itseni vaatteilla ja päähineillä, joten on entistä kuumempi.
Toivottavasti tämä ei nyt romahduttanut sun kesäfiiliksiä, ap?
Saan migreenin, aurinkoihottumaa ja palan, vaikkka käytän aurinkorasvaa ja koetan luikkia varjoja myöten.
Mikä siinä on, että niin kovasti ahdistaa, jos joku ei tykkää samoista asioista kuin mistä itse tykkää? Itse en siedä tätä lämpöä yhtään, tuntuu koko ajan siltä, ettei pysty hengittämään. On paha olla ja tosi vaikea tsempata itseään toimimaan normaalisti, mutta musta on hienoa, jos jotkut tästä nauttii. Vastaavasti taas rakastan syksyn sateita ja nautin jopa kylmänviimaisista räntäkuuroista--me ollaan kaikki erilaisia. Mutta ei kyllä tulisi mieleenkään lähteä huutelemaan syksyn ja alkutalven keleistä harmistuneille, että jumalauta menkää nyt sinne loskalätäkköön kierimään ja NAUTTIKAA, kun minä tätä niin tykkään! :D