Onko henkinen pahoinvointi psykiatrinen ongelma?
Kun tuntuu, ettei tässä maassa saa siihen apua, vaan jengin suodaan aivan rauhassa kärsiä siitä, millaista sontaaa muut ihmiset heille aiheuttavat. Ja pahaa. Ja ilkeää.
Tai narsismin uhrien pahoinvointi, josta ei omin avuin, keinoin, voimin eikä varsinkaan maallikoiden neuvoin (iso vitsi) pääse eroon?
Kommentit (18)
Hyvä kysymys. Mielestäni perusopetukseen voisi lisätä henkistä hyvinvointia lisääviä kursseja. Sillä tavalla saisi karsittua ehkä vähän pahoinvoinnista.
On. Hyvinvointi on tärkeää.
Pahoinvoinnista on ikävää se, että juurisyyt kätkeytyvät oireen (pahan olon purkamisen muihin) alle.
Vierailija kirjoitti:
Pahoinvoinnista on ikävää se, että juurisyyt kätkeytyvät oireen (pahan olon purkamisen muihin) alle.
Mulla on juuri näin. Ja se, miten ihmiset ovat sen takia kohdelleet..... ei anna kovinkaan mairittelevaa kuvaa useimmistakaan. En itse ole sen parempi, mutta nämä kyllä kuvittelevat olevansa hyviäkin ihmisiä, tai minua parempia.
ap
Kyllä se pahoinvointi todellakin on psykiatrinen asia. Siihen auttavat napit ja terapia. Turha syyllistää ulkopuolisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis näin juuri maallikoille, mutta luulisi nyt psykiatrialle olevan hiukan eri asia..? Niin kenenkään ei tarvitsisi purkaa pahaa oloaan muihin tai ottaa viinaa (jos ei halua).
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pahoinvointi todellakin on psykiatrinen asia. Siihen auttavat napit ja terapia. Turha syyllistää ulkopuolisia ihmisiä.
Turhaan sinäkään pahoinvoivaa syytät. Moni on hakenut apua, miksei se psykiatria tee mitään?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja napit eivät auta pahoinvointiin, voi herranjestas. Ehkä sen seurauksiin, mutta ei mihinkään juurisyihin, joita ovat väärinkohtelu ja tunne, tai ehkä myös fakta, ettei saa oikeutta jne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja napit eivät auta pahoinvointiin, voi herranjestas. Ehkä sen seurauksiin, mutta ei mihinkään juurisyihin, joita ovat väärinkohtelu ja tunne, tai ehkä myös fakta, ettei saa oikeutta jne.
ap
Sinulla on aivan väärä tulkinta sairautesi syystä ja oireista.
Ja etenkin siitä että syyn selvittäminen mitenkään auttaisi. Sinua ei auta muu kuin vastuunotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Juurisyyt voivat olla myös päänsisäistä alttiuksia. Vaikka että vastoinkäymisistä ei päästä yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinulla on aivan väärä tulkinta sairautesi syystä ja oireista.
Ja etenkin siitä että syyn selvittäminen mitenkään auttaisi. Sinua ei auta muu kuin vastuunotto.
Ai vastuunotto sinusta? :) Vai kenestä? En mä ole sinusta enkä kenestäkään muusta vastuussa. Minä olen vain itsestäni vastuussa. Lapsista myös, mutta se ei minua auta!
ap
Pahoinvoivaa vain inhoavat kaikki, mistä hän voi saada apua? Ei keneltäkään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJuurisyyt voivat olla myös päänsisäistä alttiuksia. Vaikka että vastoinkäymisistä ei päästä yli.
No, en jaksa uskoa, että on lääke, joka muuttaa aina oikeanlaisesti jokaisen aivokemiaa, että tuo toimisi. Satunnaisesti voi jollain seurata positiivista tuohon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinulla on aivan väärä tulkinta sairautesi syystä ja oireista.
Tämä vastuunottoheitto on tarkoitettu vastuunottamiseksi kaikista muista, eli se ei auta minua.
ap
Tai siis yleensäkään pahoinvoivaa. Koska pahoinvoinnin syy ei ole vastuuttomuus.
ap
Itse kärsin henkisestä pahoinvoinnista aina töissä tai koulussa. Pelkkä ajatuskin muutamasta kymmenestä hölisevästä yltiöpositiivisesta, ihmisiä rakastavasta ekstrovertista puistattaa... Saati sitten nämä jotka kiusaavat muita enemmän tai vähemmän avoimesti.
Järkihän siinä p*skassa lähtee ja tulee väkisinkin murhanhimoisia ajatuksia....
Kuitenkin koen, että pahoinvointi on iso ongelma maassamme ja ehkä länsimaissa ylipäätään. Että mitäs se psykiatria on sen hyväksi (poistamiseksi) tehnyt?
ap