Olen aika ruma ja elämässä huonosti pärjännyt mies, mutta verbaalisesti melko etevä - miten voisin hyödyntää osaamistani parhaiten parisuhdetta hakiessani?
Tinder ei meikäläisellä toimi, koska mätsejä ei tällä lärvillä tule. Pidän silti itseäni ihan hyvänä ihmisenä ja uskon, että minulla olisi annettavaa jollekin sopivalle naiselle. Mutta koska parisuhteiden muodostuminen on mitä on, niin yleensä en pääse edes siihen vaiheeseen, että voisin esittää niitä vahvuuksiani. Tuttavapiirit ja harrastukset ovat olleet ne neuvot, joita minulle on tähän mennessä annettu, mutta olisko jotain muita vinkkejä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Nettikeskusteluissa naiset usein pitävät mua kiehtovana ja sanavalmiina, mutta siihen se jääkin. Kun paljastuu mun todellisuus ja ulkoinen olemus ei siinä enää hyvyys ihmisenä tai se, että osaa asetella näppäimistön avulla sanansa viehättävän kuuloiseen järjestykseen auta juuri enempää kuin kolmen pennin lainaaminen miljoonavelkaiselle.
Kiitos tästä. Oli rehelliseltä vaikuttava vastaus ilman turhia korulauseita. Tuota mä vähän pelkäsinkin, vaikka en halunnutkaan siihen uskoa.
Ap
Vaikka olisit kirjallisesti kuinka etevä ruuneperi ja saisit täällä tuhat peukkua, saatat olla irl ihan pökkelö. Sellainen lahjakkuus valitettavasti ei auta saamaan suhdetta aikaan. Tilannetajuinen mies, joka osaa sujuvasti keskustella ja ylläpitää vastavuoroisuutta livenä ja aistii, millaista huomiota toinen kaipaa, se on se, jollaista yleensä naiset kaipaavat. Tällainen on myös menestyy työelämässä, koska on sopiva, vaikkei likimainkaan pätevä.
Jos olet vain kirjallisessa ilmaisussa lahjakas, etsi joku nörttinainen, joka lahjaasi arvostaa.
Ok. Fair enough. Jos nyt kuitenkin sen enempiä todistamisia oletetaan, että mä olen oikeasti myös irl tilannetajuinen ja hauska mies (tuosta aistimisesta en tiedä), niin mitä neuvoja sä mulle antaisit?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tinder ei meikäläisellä toimi, koska mätsejä ei tällä lärvillä tule. Pidän silti itseäni ihan hyvänä ihmisenä ja uskon, että minulla olisi annettavaa jollekin sopivalle naiselle. Mutta koska parisuhteiden muodostuminen on mitä on, niin yleensä en pääse edes siihen vaiheeseen, että voisin esittää niitä vahvuuksiani. Tuttavapiirit ja harrastukset ovat olleet ne neuvot, joita minulle on tähän mennessä annettu, mutta olisko jotain muita vinkkejä?
Pyydä apua edullisen kuvan hankkimisessa. Susiruman saa kuvassa syötävänkauniiksi jos osaa vähän kuvaamista ja photoshoppaamista. Loppuhan menee helposti jos juttu luistaa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä, oletko verbaalisesti niin lahjakas kuin luulet. Kun verbaalisesti lahjakas mies pääsee vaikka baarissa jutteluetäisyydelle, niin hän pystyy kääntämään naisen alun torjuvan asenteen myönteiseksi ja pääsee usein seksiin / parisuhteeseen.
Mihin tuo väittämä perustuu? Suomen historia on täynnä kirjailija- ja runoilijamiehiä, jotka eivät ole päässeet lähellekään naista ennen kuin heistä on tullut julkkiksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinun kaltaiseesi langenneena: se on helppoa. mene deittipalstalle, tee profiili. älä laita kuvaa, tai vaihtoehtoisesti laita kyllä kuva, mutta älä näytä naamaa siinä, vaan esim. harrastus, maisema (erikoinen), tms.
ole itse aktiivinen, ota yhteyttä naiseen jonka haluat, ole hänelle "verbaalisesti lahjakas" niin kuin sanot olevasi. Eli hurmaa hänet puheella. sinulle se on helppoa, eikö?
sitten tapaatte, ja hän on sulaa vahaa, eikä enää välitä siitä, että olet äkkipikainen, heikkoluonteinen alkoholisti, joka ei pysty töihin eikä pärjää elämässä muutenkaan.
ja hän keittää sinulle aamukahvit, lähtee varhain töihin ja siivoaa v*tun jälkesi.
ja kaikki, paitsi puolisosi, ovat onnellisia.
t. se puoliso
Öööh. Vastauksesi perusteella mun on ehkä parempi olla yksin kuin kaltaisesi naisen kanssa. Tämä siis kaikella kunnioituksella. Tuo tapasi tuomita minut heti alkoholistiksi jne. kertoo enemmän sinusta kuin minusta.
Ap
Verbaalisesti lahjakas olisi tajunnut, että puhun omasta kokemuksestani, en sinusta, jota en tunne.
Miksi miehet uhoavat asioilla, joita eivät ole? Liittyy varmaan jotenkin hormoneihin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko verbaalisesti kuitenkaan niin etevä kuin luulet, koska sillä yleensä pärjää hyvin elämässä ja saa naisia naamasta huolimatta kunhan käy parturissa, ajaa parran, huolehtii hygieniasta ja pukeutuu siististi.
Ööö, ei tinderissä, koska huono kuva heilahtaa heti vasemmalle. Joten kannattaa panostaa siihen kuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä apua edullisen kuvan hankkimisessa. Susiruman saa kuvassa syötävänkauniiksi jos osaa vähän kuvaamista ja photoshoppaamista. Loppuhan menee helposti jos juttu luistaa.
Mutta onko se kohtaaminen sitten jo ensinäkemältä ohi, jos ulkonäkö ei yhtään vastaa sitä kuvaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinun kaltaiseesi langenneena: se on helppoa. mene deittipalstalle, tee profiili. älä laita kuvaa, tai vaihtoehtoisesti laita kyllä kuva, mutta älä näytä naamaa siinä, vaan esim. harrastus, maisema (erikoinen), tms.
ole itse aktiivinen, ota yhteyttä naiseen jonka haluat, ole hänelle "verbaalisesti lahjakas" niin kuin sanot olevasi. Eli hurmaa hänet puheella. sinulle se on helppoa, eikö?
sitten tapaatte, ja hän on sulaa vahaa, eikä enää välitä siitä, että olet äkkipikainen, heikkoluonteinen alkoholisti, joka ei pysty töihin eikä pärjää elämässä muutenkaan.
ja hän keittää sinulle aamukahvit, lähtee varhain töihin ja siivoaa v*tun jälkesi.
ja kaikki, paitsi puolisosi, ovat onnellisia.
t. se puoliso
Öööh. Vastauksesi perusteella mun on ehkä parempi olla yksin kuin kaltaisesi naisen kanssa. Tämä siis kaikella kunnioituksella. Tuo tapasi tuomita minut heti alkoholistiksi jne. kertoo enemmän sinusta kuin minusta.
Ap
Verbaalisesti lahjakas olisi tajunnut, että puhun omasta kokemuksestani, en sinusta, jota en tunne.
Miksi miehet uhoavat asioilla, joita eivät ole? Liittyy varmaan jotenkin hormoneihin.
En ole missään vaiheessa väittänyt olevani "verbaalisesti lahjakas". Mutta tämä kertoo aika paljon sinusta, kun yrität yleistää asian koskemaan koko sukupuoltani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tee näin: ilmoita että etsit KAVEREITA/YSTÄVIÄ vapaista naisista, saadaksesi keskustelukavereita mailien muodossa. Älä laita ilmoitukseen kuvaa, tai laita epäselvä kuva josta kasvojen piirteet ei niin erotu.
Keskustele kaikenlaisista naisten kanssa, etenkin tietty sen tai niiden, jotka vaikuttavat saman henkisiltä. Jos joku kysyy ulkonäöstäsi, tai pyytää kuvaa, vastaa että et ole niin hyvän näköinen ja et tahtoisi että hän lopettaa korjoittelun nähtyään kuvasi. Palaa sinnikkäästi keskustelemaan muista aiheista, kerta kerran jälkeen. Samat syyt jos nainen alkaa ehdottaa tapaamista. Perustelet niin, että naisen ystävyys merkitsee sinulle niin paljon, ettet tahtoisi sen loppuvan siihen, että nainen kavahtaa ulkonäköäsi.
Näin alat herättää naisen mielenkiinnon ja uteliaisuuden, ja samalla tietynlaista myötätuntoakin. Olet salaperäinen ja kiehtovan etäisenä pysyttelevä, et tuppautuva. Lopulta viimein voit suostua tapaamiseen, sovi siis mielummin se tapaaminen kuin kuvan lähettäminen. Naisella on tässä vaiheessa jo hyvin positiivinen mielikuva sinusta, ja luultavasti on ihastunutkin. Livenä ulkonäkö ei ole niin iso asia, kun samalla keskittyy toisen puheisiin ja eleisiin, ei ainoastaan kasvoihin. Samalla nainen todennäköisesti yllättyy ulkonäöstäsi positiivisesti, kun on miettinyt, että kuinka kauhea näköinen mahdat oikein olla, ja sitten et vastaakaan niitä ihan hurjimpia kuvitelmia kuitenkaan.
Rakastunut ihminen näkee toisen kauneusvirheetkin kauniina.
Toivotan onnea ja kärsivällisyyttä matkaan!
T: N45
Kävin treffeillä vastaavan tapauksen kanssa.
"Elämässä huonosti pärjännyt" tarkoittikin vuosien työttömyyttä, alkoholismia, huumepiireissä liikkumista yms.
Ihan sama mikä ulkonäkö on, noiden rinnalla ei verbaalinen lahjakkuus paljon auta.
Vierailija kirjoitti:
Nainen rakastuu korvillaan. Mies rakastuu silmillään. Puhut naiselle arvostavasti, hellästi sekä olet kiinnostunut mitä nainen sanoo ja ajattelee. Samaa menetelmää käytti Valentinokin naisia hurmatessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen rakastuu korvillaan. Mies rakastuu silmillään. Puhut naiselle arvostavasti, hellästi sekä olet kiinnostunut mitä nainen sanoo ja ajattelee. Samaa menetelmää käytti Valentinokin naisia hurmatessaan.
Ruman miehen ei kuitenkaan kannata ajatella, että saisi sitä kaikkein kauneinta naista. Naisetkin arvostavat hyvää ulkonäköä ja erityisesti ulkonäöstä huolehtimista. Ihmiset pariutuvat suurin piirtein ulkonäöltään itsensä tasoisen kanssa. Poikkeuksiakin tosin on. Mutta naiset eivät ole yhtä pinnallisia kuin miehet. Ruman miehen mahdollisuudet parisuhteeseen Suomessa ovat yleensä ihan hyvät, koska suurin osa suomalaisista miehistä ei ole komeita. Vaikea oikeastaan ymmärtää, että olisi niin rumaa miestä, jos mies on pitänyt painonsa kurissa ja sehän on taas täysin itsestä kiinni. Hyvä luonne paikkaa paljon virheitä ulkonäössä.
Oletan, että olet aika lihavassa kunnossa. Se on monesti hankala lähtökohta. Kuntosalille mars, ja johan alkaa naisrintamallakin tapahtua. Jos osaat lisäksi suhtautua salihommiin itseironisesti, naiset suorastaan lakoavat eteesi. Mutta naamaläskit pitää saada pois.
Baariin vaan! Mä tapasin (perinteisessä mielessä ruman) eksäni baarissa, tuli juttelemaan mulle ja oli niin supliikki ja hauska, että vei multa heti jalat alta ja sydämen samalla. Ja kun rakastuin, miehestäkin tuli kuin itsestään komea.
Erottiin sitten muista syistä kuin rumuuden takia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruman miehen ei kuitenkaan kannata ajatella, että saisi sitä kaikkein kauneinta naista. Naisetkin arvostavat hyvää ulkonäköä ja erityisesti ulkonäöstä huolehtimista. Ihmiset pariutuvat suurin piirtein ulkonäöltään itsensä tasoisen kanssa. Poikkeuksiakin tosin on. Mutta naiset eivät ole yhtä pinnallisia kuin miehet. Ruman miehen mahdollisuudet parisuhteeseen Suomessa ovat yleensä ihan hyvät, koska suurin osa suomalaisista miehistä ei ole komeita. Vaikea oikeastaan ymmärtää, että olisi niin rumaa miestä, jos mies on pitänyt painonsa kurissa ja sehän on taas täysin itsestä kiinni. Hyvä luonne paikkaa paljon virheitä ulkonäössä.
Lyhyys, purentavika, kaljuuntuminen ja huono parrankasvu, naamaan hakeutuva läski normaalipainosta huolimatta, rosacea. Eipä siinä kauheasti auta treenaaminen ja hyvä ruokavalio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Nettikeskusteluissa naiset usein pitävät mua kiehtovana ja sanavalmiina, mutta siihen se jääkin. Kun paljastuu mun todellisuus ja ulkoinen olemus ei siinä enää hyvyys ihmisenä tai se, että osaa asetella näppäimistön avulla sanansa viehättävän kuuloiseen järjestykseen auta juuri enempää kuin kolmen pennin lainaaminen miljoonavelkaiselle.
Kiitos tästä. Oli rehelliseltä vaikuttava vastaus ilman turhia korulauseita. Tuota mä vähän pelkäsinkin, vaikka en halunnutkaan siihen uskoa.
Ap
Vaikka olisit kirjallisesti kuinka etevä ruuneperi ja saisit täällä tuhat peukkua, saatat olla irl ihan pökkelö. Sellainen lahjakkuus valitettavasti ei auta saamaan suhdetta aikaan. Tilannetajuinen mies, joka osaa sujuvasti keskustella ja ylläpitää vastavuoroisuutta livenä ja aistii, millaista huomiota toinen kaipaa, se on se, jollaista yleensä naiset kaipaavat. Tällainen on myös menestyy työelämässä, koska on sopiva, vaikkei likimainkaan pätevä.
Jos olet vain kirjallisessa ilmaisussa lahjakas, etsi joku nörttinainen, joka lahjaasi arvostaa.
Ok. Fair enough. Jos nyt kuitenkin sen enempiä todistamisia oletetaan, että mä olen oikeasti myös irl tilannetajuinen ja hauska mies (tuosta aistimisesta en tiedä), niin mitä neuvoja sä mulle antaisit?
Ap
En ole se, kuka tuon aikaisemman kirjoitti, mutta mun neuvo on se, että kompensoidaksesi ulkonäköäsi sinun täytyisi valitettavasti olla kaksi kertaa tilannetajuisempi, hauskempi ja sanavalmiimpi kuin joku komeampi mies. En lainkaan sano että sinun olisi mahdotonta löytää kumppania, mutta joudut tekemään sen eteen enemmän töitä (lannistumatta) kuin joku toinen. Olemaan kohteliaampi, herrasmiesmäisempi, tekemään unohtumattoman vaikutuksen (kuitenkaan ylilyömättä). Haaste se on ehdottomasti, mutta ei mahdottomuus. Yritä pitää hyvä asenne, koska jos luovutat henkisesti niin sen jälkeen se on vielä vaikeampaa. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja elämässä huonosti pärjännyt mies. Tuohon se tyssää, ja siihen, ettet usko, että se elämä siitä paraneekaan PAITSI tietysti jos olisi nainen niin sitten muuttuisit hetkessä menestyjäksi.
Niin. Tuon mä olen vähän itsekin ollut havaitsevinani. Ei sillä loppupeleissä ole kauheasti merkitystä useimmille naisille millainen mies todellisuudessa on, jos siitä ei ole yhteiskunnallista näyttöä sosioekomisen aseman ja/tai korkean palkan muodossa.
Ap
Entä alkukarsinnoissa tai pitkässä juoksussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyys, purentavika, kaljuuntuminen ja huono parrankasvu, naamaan hakeutuva läski normaalipainosta huolimatta, rosacea. Eipä siinä kauheasti auta treenaaminen ja hyvä ruokavalio
Kannattaa silti treenata ja noudattaa hyvää ruokavaliota, ettei ainakaan tilannetta pahenna. Mutta tuossa tapauksessa ehkä kannattaa leikata tukka ja parta kokonaan pois ja keskittyä tosiaan siihen, että olet muuten siisti ja raikas ja huoliteltu, kengät ja vaatteet ehjät, oikeankokoiset ja tältä vuosituhannelta, kynnenaluset eivät ole mustat, purentaviasta huolimatta olet käynyt suuhygienistillä hoitamassa tilanteen niin kuntoon kuin se on mahdollista, mahdollisesti lopetat tupakoinnin, kiinnität huomiota ryhtiisi, ja vaikka posket pullottavat, niin kasvoilla on silti peruspositiivinen ilme. Näin olet ainakin edes vähän helpommin lähestyttävä etkä ainakaan niin luotaantyöntävä.
Eihän tämä sinua automaattisesti adonikseksi muuta, mutta tarkoitin vain sanoa että aina voi jotain pientä tehdä niiden omien rajoitteidenkin puitteissa. Tinderin lihatiskissä näistä vinkeistä ei välttämättä suurta apua ole, mutta elämää on onneksi ja enimmäkseen sen ulkopuolellakin.
No, ei kannata mun kokemuksistani lannistua. En mä edes pidä itseäni minkääntasoisena verbaalitaitajana tai edes hauskana. Ehkä vain panostan enemmän kirjoituksiini, kun se on ainut mikä mulla on ja se herättää välillä huomiota myös positiivisesti. Lahjakkuus asiassa kuin asiassa on aina kiehtovaa ja jos löydät sen oikean niin eiköhän kiinnostusta löydy.