Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astma ja helle

Vierailija
17.07.2018 |

Rinta tuntuu raskaalta ja ahdistavalta ja hapenotto tuntuu huonolta, vaikka mittaan ihan ok pef-lukemia. Miten voi olla mahdollista, että väitetään ettei helle tukaloita astmaatikon elämää???? Mulla se todellakin tukaloittaa. Tuntuu, ettei saa keuhkoja täyteen millään...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on väitetty, ettei helle ole astmaatikolle hankalaa? Siitähän sanotaan joka tuutista, että helle on paha hengistyselinsairaille. Huomaan itsekin, miten hengitys on hankalaa.

Vierailija
2/3 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on väitetty, ettei helle ole astmaatikolle hankalaa? Siitähän sanotaan joka tuutista, että helle on paha hengistyselinsairaille. Huomaan itsekin, miten hengitys on hankalaa.

"Hel­teestä ei ole saman­laista näyt­töä - ke­sällä ast­maa sairas­tavan voin­ti on yleensä pa­rempi kuin tal­vella. Poikkeuk­sena ovat siite­pö­lyal­ler­giset. Aurin­koi­sella (usein heltei­sellä) sääl­lä siite­pölyä on enemmän il­massa ja siite­pö­lyal­ler­gisen ast­maoireet voi­vat vai­keutua."

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/pelkka-helle-ei-vaikeuta-ast…

Eli "asiantuntijat" sitä mieltä että astma ei pahene helteellä. Kyllä mulla on pahentunut reilusti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mie oon ollu pitkään astmaatikko, enkä ole huomannut että helle vaikeuttaisi hengitystä.. kylmä tekee sen, ja allergiat ja flunssat ym.