Astma ja helle
Rinta tuntuu raskaalta ja ahdistavalta ja hapenotto tuntuu huonolta, vaikka mittaan ihan ok pef-lukemia. Miten voi olla mahdollista, että väitetään ettei helle tukaloita astmaatikon elämää???? Mulla se todellakin tukaloittaa. Tuntuu, ettei saa keuhkoja täyteen millään...
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Missä on väitetty, ettei helle ole astmaatikolle hankalaa? Siitähän sanotaan joka tuutista, että helle on paha hengistyselinsairaille. Huomaan itsekin, miten hengitys on hankalaa.
"Helteestä ei ole samanlaista näyttöä - kesällä astmaa sairastavan vointi on yleensä parempi kuin talvella. Poikkeuksena ovat siitepölyallergiset. Aurinkoisella (usein helteisellä) säällä siitepölyä on enemmän ilmassa ja siitepölyallergisen astmaoireet voivat vaikeutua."
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/pelkka-helle-ei-vaikeuta-ast…
Eli "asiantuntijat" sitä mieltä että astma ei pahene helteellä. Kyllä mulla on pahentunut reilusti...
No mie oon ollu pitkään astmaatikko, enkä ole huomannut että helle vaikeuttaisi hengitystä.. kylmä tekee sen, ja allergiat ja flunssat ym.
Missä on väitetty, ettei helle ole astmaatikolle hankalaa? Siitähän sanotaan joka tuutista, että helle on paha hengistyselinsairaille. Huomaan itsekin, miten hengitys on hankalaa.