Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusin ihana pitkän ajan sääennuste: Helteet jatkuvat koko loppukesän!

Vierailija
17.07.2018 |

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kuumalle-kelille-ei-nay-lo…

JES! Se on sellaista säätä, että juuri sellainen kesän pitää ollakkin!

Nyt ihan kaikki reippaasti helteistä nauttimaan!

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas nyt helteenvihaajat, tässä viime vuosina on ollut monta teille nautinnollista kesää. Kyllä nyt on jo meidän helteestä pitävien vuoro saada nauttia.

Vierailija
82/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies32vuotta kirjoitti:

Kauheeta olis asua jossain Saudi-Arabiassa, missä olisi vuoden ympäri tämmöistä. Ihanaa kun tulee syksy ja viileät kelit. Talvesta ja -30 asteen pakkasista en kyllä välitä. Se on taas se toinen ääripää.

Suomessa helteistä saa väärän kuvan, koska täällä asunnot ovat sellaisia pulloja että helteelläkin sisällä on lämpimäpmää kuin ulkona. Tämä on täysin suomalainen ilmiö. Lämpimissä maissa sisällä asunnossa on viileätä, meikäläisittäin jopa kylmää, vaikka ulkona on jatkuvasti 30-40 astetta lämmintä.

Tarkennan vielä, että etelässä sisällä on viileätä myös ilman ilmastointia / viilennystä, joita tosin on hotelleissa mutta ei niinkään yksityisasunnoissa.

Miten se on mahdollista?

Pieni-ikkunaiset kivitalot eivät kuumene niin helposti, ja koska öisin on pimeä ehtii viilentyä kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa viedä siileille yms. vettä ulos, kun on niin hemmetin kuivaa. Eläimetkin kärsii tästä paahteesta ja kuolee janoon tuolla. Tulis jo syksy. Ja ei, en valita syksyn enkä talven säästä, sillä pidän molemmista :)

Vierailija
84/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysiikanlait kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se sit tekisi lisäkustannuksia sadolle että niitä kasteltaisiin.

WTF? Jos tarkoitat viljojen kastelua, niin mietipä vähän miten ne kastelisit. Traktorilla pellolle kastelemaan??!! Se olis sitten siinä, laossa koko pelto traktorin renkaitten jäljiltä. Tietty vois kastella helikopterilla, mutta kustannus olis ihan vtun suuri. Ja siksi toiseksi helikopterit ovat yleensä valmiustilassa metsäpalojen ja onnettomuuksien varalta.

Letku järvestä ja pieni aurinkokennolla toimiva pumppu puskemaan vettä sadettimeen. Ei maksa maltaita ja käyttö on ilmaista.

XDDD varmasti 100 neliön pellolle tuo toimisi. Jos tarkoitat koko pellon kattavaa kastelua selaista keskisuurtakin peltoa, tarttis ne paineet siellä letkuissa olla valtavat. Tarvittais ihan joku laitos pitämään se paine niissä letkuissa. Ja se paine kyllä hajoittais ne letkut. Että se siitä.

on jotenkin hullua, että kukaan twkwe elinkeinonsa noin huonoilla edellytyksillä.ellei esim.vakuutuskoevauksiin ole mahdollisuutta. Ainahan fiksut yrittäjät minimoivat riskit.

Vierailija
85/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun loppuni tämä kirjoitti:

Mä oon ollut nyt 5 päivää vaan sisällä, ei sitten pääse koko loppukesänä ollenkaan ulos. :(( 

Sama juttu, meni loma pilalle kun ei voi ulkoilla.

Miten niin ei voi? ihan paras sää lenkkeillä.

Vierailija
86/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista ap pitkä vittu.

Vierailija
87/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas nyt helteenvihaajat, tässä viime vuosina on ollut monta teille nautinnollista kesää. Kyllä nyt on jo meidän helteestä pitävien vuoro saada nauttia.

Nauttikaa, mutta ymmärtäkää että jotkut ihan oikeasti kärsii siitä (ihan fyysisesti) ÄLKÄÄKÄ hieroko sitä nautintoanne meidän naamaamme. Tietysti jos haluatte kertoa kivasta päivästänne vaikkapa rannalla, iloitsemme siitä kanssanne, mutta älkää vähätelkö meidän tuskaamme (kyllä, se oikeasti on tuskaa - ruokahalu menee, yöunetkin menee kun hellettä vaan jatkuu, ulkona ei voi olla kun heikottaa jne... joillekin aiheuttaa päänsärkyä/migreenin jne jne...). Toisin sanoen sen helteen"vihaajien" dissaamisen voitte kyllä lopettaa saman tien, se EI lisää teidän nautintoanne millään tavalla. 

Vierailija
88/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut nyt 5 päivää vaan sisällä, ei sitten pääse koko loppukesänä ollenkaan ulos. :(( 

Mäkin niin nautin kun kerrankin voi pelata sielunsa kyllyydestä beach volleyta. Siihen kun +15 ja vesisade ei oikein sovellu. En oo varmaan ikinä ulkoillut näin paljoa!

Vierailija
89/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan vaan siten niin, että kaikki ei fyysisesti kestä kuumuutta. Kun kaikki ei ole kuten sinä.

Vierailija
90/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Jatkuispa helle mahdollisimman pitkään. Kerrankin kiva sää!

Vierailija
91/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä....tämä helle on jo liikaa. Onneksi viikonloppuna ukkostaa ainakin täällä.

Tänne luvattu ukkosta ja 27-30 astetta samaan aikaan. Ensi viikolla alkaa taas aurinko ja lähemmäs 30 astetta. Loppua ei näy. Helle on tullut eikä pois lähde. :)

Vierailija
92/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huomannut että vähänkin ylipainoiset valittaa kuumuudesta kokoajan. Laihduttakaa niin tekin pääsette nauttimaan kesästä. Nyt on pakko nauttia, koska sitä loskapaskaa tulee sit taas tuutin täydeltä. Toivottavasti koko syyskuu on vielä helteinen.

Ajatuksesi pyörivät huolestuttavan paljon ylipainon ympärillä. Ei ole tervettä. Miten muuten ajattelit, että sairaita ja vanhoja normaalipainoisia ihmisiä auttaa painon pudottaminen? Oma äitini on jo vanha ja hänellä on lisäksi perussairaus, joka pahenee kovasti pienestäkin helteestä. Nytkin äiti-parka on turvonnut, hengästynyt ja hyvin uupunut, pystyy vain makaamaan ja vaikeroimaan hiljaa. Niin, ja laiha hän on kuin luuviulu. Ei ruoka maita, ei varsinkaan nyt kesällä. Ajatteletkohan koskaan ketään muita kuin omaa itseäsi? Aika solipsistinen maailmankuva. Kurjaa.

Ylipaino ylipaino... ihan sama on ollut tilanne jo ennen ylipainoakin, HELLE ON KAMALAA!

Vierailija
93/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan vaan siten niin, että kaikki ei fyysisesti kestä kuumuutta. Kun kaikki ei ole kuten sinä.

No sit on jotain vialla elimistössä. Monessa maailmankolkassa ihmiset elävät aina tällaisissa lämpötiloissa.

Vierailija
94/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa, mutta ymmärtäkää että jotkut ihan oikeasti kärsii siitä (ihan fyysisesti) ÄLKÄÄKÄ hieroko sitä nautintoanne meidän naamaamme. Tietysti jos haluatte kertoa kivasta päivästänne vaikkapa rannalla, iloitsemme siitä kanssanne, mutta älkää vähätelkö meidän tuskaamme (kyllä, se oikeasti on tuskaa - ruokahalu menee, yöunetkin menee kun hellettä vaan jatkuu, ulkona ei voi olla kun heikottaa jne... joillekin aiheuttaa päänsärkyä/migreenin jne jne...). Toisin sanoen sen helteen"vihaajien" dissaamisen voitte kyllä lopettaa saman tien, se EI lisää teidän nautintoanne millään tavalla. 

Eiköhän tämä ennemmin ole mennyt niin päin, että helteestä nauttivat on haukuttu vuorotellen mielenvikaisiksi tai muuten sairaiksi. Yhtäkään kommenttia en ole nähnyt, jossa vähäteltäisiin esimerkiksi sairaiden kärsimystä.

Vierailija
95/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sit on jotain vialla elimistössä. Monessa maailmankolkassa ihmiset elävät aina tällaisissa lämpötiloissa.

Sielläkin on ihmiset yksilöitä ja elimistöt yksilöllisiä. Se että elää jossain lämpötilassa ei takaa etteikö siitä voisi siltikin kärsiä. Vikaa on vain suvaitsemattomissa helleterroristeissa joiden mielestä joko nautit tai itket ja nautit tästä s.. aatanallisesta helteestä.

Vierailija
96/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies32vuotta kirjoitti:

Kauheeta olis asua jossain Saudi-Arabiassa, missä olisi vuoden ympäri tämmöistä. Ihanaa kun tulee syksy ja viileät kelit. Talvesta ja -30 asteen pakkasista en kyllä välitä. Se on taas se toinen ääripää.

Suomessa helteistä saa väärän kuvan, koska täällä asunnot ovat sellaisia pulloja että helteelläkin sisällä on lämpimäpmää kuin ulkona. Tämä on täysin suomalainen ilmiö. Lämpimissä maissa sisällä asunnossa on viileätä, meikäläisittäin jopa kylmää, vaikka ulkona on jatkuvasti 30-40 astetta lämmintä.

Tarkennan vielä, että etelässä sisällä on viileätä myös ilman ilmastointia / viilennystä, joita tosin on hotelleissa mutta ei niinkään yksityisasunnoissa.

Miten se on mahdollista?

Pieni-ikkunaiset kivitalot eivät kuumene niin helposti, ja koska öisin on pimeä ehtii viilentyä kunnolla.

Ei päde ainakaan thaimaaseen, jossa taitaa olla vähemmän kuumaa kuin arabimaissa

Vierailija
97/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ennemmin ole mennyt niin päin, että helteestä nauttivat on haukuttu vuorotellen mielenvikaisiksi tai muuten sairaiksi. Yhtäkään kommenttia en ole nähnyt, jossa vähäteltäisiin esimerkiksi sairaiden kärsimystä.

Ei ole mennyt, eikä mene. Sitäpaitsi helteestä kärsiäkseen ei tarvitse olla SAIRAS. Ihmiset on erilaisia, lämmön (kuten kylmänkin)sietokyky on  yksilöllistä. Nauti sinä jos pystyt, mutta hiukan voisi ajatella kanssaihmisistä empaattisemmin.

Vierailija
98/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Sille joka sanoi ettei helteistä ole mitään pitkäaikaista hyötyä niin pöh, onhan. Tästä saa oikeasti energiaa pitkään syksyyn ja pimeään talveen, aivan parasta nauttia rantakeleistä, grillailla, höntsäillä. Ja mä olen vielä töissä koko kesän, ei haittaa siltikään. Voittaa 100-0 viime kesän sateisen kesäloman, jolloin öisinkin oli niin kylmä että oli pakko lämmittää torppaakin aivan kuin talvisin. Taidan nukkua huomenna teltassa lasten kanssa, huippua!

Ja hellevihaajat, nää kesät tulee 4-5 vuoden välein että koittakaa nyt kestää. Ja antakaa meidän lämpöä ja aurinkoa rakastavien nauttia, teidän puolella ne säät yleensä on.

Vierailija
99/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Sille joka sanoi ettei helteistä ole mitään pitkäaikaista hyötyä niin pöh, onhan. Tästä saa oikeasti energiaa pitkään syksyyn ja pimeään talveen, aivan parasta nauttia rantakeleistä, grillailla, höntsäillä. Ja mä olen vielä töissä koko kesän, ei haittaa siltikään. Voittaa 100-0 viime kesän sateisen kesäloman, jolloin öisinkin oli niin kylmä että oli pakko lämmittää torppaakin aivan kuin talvisin. Taidan nukkua huomenna teltassa lasten kanssa, huippua!

Ja hellevihaajat, nää kesät tulee 4-5 vuoden välein että koittakaa nyt kestää. Ja antakaa meidän lämpöä ja aurinkoa rakastavien nauttia, teidän puolella ne säät yleensä on.

Johan tuossa sanottiin että nauttikaa mutta lopettakaa meidän dissaaminen ja haukkuminen. Et voi tietää miten tukala olo helteestä voi tulla (en siedä äärimmäisen kylmiäkään lämpötiloja yhtä lailla, mutta niistä ei ole täällä ollut pelkoa enää vuosiin...) Oikeasti ihan kiva jos pystyt/te nauttimaan tästä, minä ja moni muukaan ei siihen pysty. Kyse ei ole pelkästään siitä että olisi asiasta jotain mieltä, vaan siitä millaisen olon kuumuus tekee. (Eihän siinä muu auta kuin keksiä keinoja tehdä olo siedettävämmäksi kunnes tämä on ohi.)

Vierailija
100/120 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEEEE! Silja Europalle huomenna! Kuumaa on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi