Uusin ihana pitkän ajan sääennuste: Helteet jatkuvat koko loppukesän!
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kuumalle-kelille-ei-nay-lo…
JES! Se on sellaista säätä, että juuri sellainen kesän pitää ollakkin!
Nyt ihan kaikki reippaasti helteistä nauttimaan!
Kommentit (120)
Eikä....tämä helle on jo liikaa. Onneksi viikonloppuna ukkostaa ainakin täällä.
Ihanaa mulle kooska oon lomalla. Ymmärrän kyllä että esim.helteisellä päiväkodin pihalla yksinvetti
Mites nuo puut, pensaat, niityt ja eläimet? Pohjavesi käy vähiin ja kohta alkaa olla pulaa vedestä. Liika on liikaa. Ihan hyvin voisi tulla muutama sateinen päivä ja lämpötila laskea 23 asteen kieppeille.
Ihanaa ihanaa ihanaa. Lisää lämmintä. Ei haittaa vaikka olisi kuumempikin. Tää on just parasta.
Jotenkin sairas saa ihminen olla jos "helle" joka ei edes ole normaalia näillä leveysasteilla aiheuttaa noin kovan kiiman kaltaisen tilan. Kesä on vaikka olisi 23-astetta ja välillä vesisadetta vaikka viikon putkeen. Helteistä ei ole mitään pitkäaikaista hyötyä.
Onneks ei oo kesää enää kauaa jäljellä.
Hienoa, sadot tuhoutuvat, luontoa tuhoutuu.
Mutta hällä väliä että typerä auringonottaja saa rusketuksensa.
Eikun nauttimaan!
Mä oon huomannut että vähänkin ylipainoiset valittaa kuumuudesta kokoajan. Laihduttakaa niin tekin pääsette nauttimaan kesästä. Nyt on pakko nauttia, koska sitä loskapaskaa tulee sit taas tuutin täydeltä. Toivottavasti koko syyskuu on vielä helteinen.
Ei saatna, kauhea pääkipu kokoajan, asunto on KUIN SAUNA! Ei täällä saa henkeä. VI_TTU!!!
Onnrksi kohta on syksy ja sitten talvi.
Mä oon ollut nyt 5 päivää vaan sisällä, ei sitten pääse koko loppukesänä ollenkaan ulos. :((
Paljonko se sit tekisi lisäkustannuksia sadolle että niitä kasteltaisiin.
Minun loppuni tämä kirjoitti:
Mä oon ollut nyt 5 päivää vaan sisällä, ei sitten pääse koko loppukesänä ollenkaan ulos. :((
Sama juttu, meni loma pilalle kun ei voi ulkoilla.
Onneks nämä ennusteet ei kovinkaan usein lopulta pidä paikkaansa.
Tule vittu sitten mun työpaikalle nauttimaan!
Ihanaa! Koko kesä vapaata ja helke on hellinyt toukokuusta lähtien :)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se sit tekisi lisäkustannuksia sadolle että niitä kasteltaisiin.
WTF? Jos tarkoitat viljojen kastelua, niin mietipä vähän miten ne kastelisit. Traktorilla pellolle kastelemaan??!! Se olis sitten siinä, laossa koko pelto traktorin renkaitten jäljiltä. Tietty vois kastella helikopterilla, mutta kustannus olis ihan vtun suuri. Ja siksi toiseksi helikopterit ovat yleensä valmiustilassa metsäpalojen ja onnettomuuksien varalta.
Vielä kun saisi vain viilentävän ilmastoinnin autoon, töihin sekä asuntoon. Sitten on hyvä.