Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten/missä väkivaltaisesta parisuhteesta voi puhua turvallisesti?

Vierailija
17.07.2018 |

Olen mahdollisesti traumatisoitunut henkisesti väkivaltaisen, jo aiemmin purkautuneen, avioliittoni vuoksi. Missä niistä avioliittoon liittyvistä menneistä ongelmista voisi puhua ilman pelkoa ls-ilmoituksesta tai jopa rikosilmoituksesta exääni kohtaan? Aikoinaan kerroin asioista kyllä viranomaisille, mutta tarvitsisin lähinnä jotain tukea niistä tapahtumista selviämiseen.

Avioliitto on siis purkautunut jo melkein kaksi vuotta sitten ja lapset asuvat luonani, mutta ex-mieheni teki kamalia asioita minulle (varmastikin ne ovat tilastollisesti tosi yleisiä juttuja, mutta lapsuudenkodissani tai aiemmissa suhteissani en ollut väkivaltaa juurikaan kokenut, joten ne tuntuivat todella pahoilta asioilta minulle).

Jostain syystä näyttää siltä, että ehkä tarvitsisin ehkä jotain traumaterapiaa, sillä ne menneet asiat eivät tunnu häviävän muististani minnekään. Mikä tällaista kaltaistani pahoinpideltyä "luuseria" (joka ei pääse niistä kokemuksistaan ylitse) voisi auttaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuhdeväkivaltayksikkö auttaa kertomassasi ongelmassa. http://paakaupunginturvakoti.fi/avoyksikko/

Vierailija
2/4 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskukseen aika ja pyydä lähete psykiatrille.

Lapsille voisi olla hyvä myös joku terapia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologeilla, psykiatreilla ym mielenterveyden ammattilaisilla on salassapitovelvollisuus. On aniharvoja poikkeuksia jossa se rikotaan toisen henkilön suojaamiseksi. Tai ota yhteys mobileen tai vastaavaan tahoon, kriisikeskukseen tai turvakotiin, osaavatten sieltä ohjata sinut eteenpäin.

Vierailija
4/4 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lastensuojeluilmoituksen ovat velvollisia tekemään myös psykologit ja psykiatrit. Jos lapset tapaavat isäänsä ja on syytä olla huolissaan lasten turvallisuudesta kun he ovat isällään, miksi ihmeessä et  halua että ilmoitus tehdään ja miksi ihmeessä annat lapset isälleen? Tuskin siitä kukaan ilmoitusta tekee että käyt terapiassa selvittämässä omia asioitasi, sehän on vain postiiivista että haet apua.

Nollalinjalle voi soittaa nimettömänä...