Parikymppinen kesäapu suuttui kun kysyin miten hänellä riittää aikaa seurata 500:aa Instagramissa
Oikein kunnon raget, kuten heikäläiset sanovat.
No eihän se riitäkään, kun joka aamu on 1000 uutta päivitystä tsekattavana ja päivän aikana niitä tulee lisää.
Kommentit (24)
Eivät ole niitä parhaita työntekijöitä nämä parikymppiset, jos pitää saada jotain aikaan. Kai se aina hiljaisen kahvilan tiskillä käy.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sulle ongelma?
Olen hänen esimiehensä joten kyllä se vaan on.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sulle ongelma?
Olen hänen esimiehensä joten kyllä se vaan on.
AP
Sinäkö hänet sitten palkkasit?
Nämä naama kännykässä kadulla kulkevat ja pyöräilevätkin eivät todellakaan lue kiireellisiä Whatsapp-viestejä kavereilta, vaan selaa ja ihquttaa ig-kuvia :))
No, Pomona sanot että työpisteessä ei saa olla kännykkää ja vain tauolla saa olla kännyllä.
Seisoin kerran pitkässä jonossa ja katselin tätä touhua. Ehkä 18v tyttö joka sekaisin juuri instagramia. Sen 10 min aikana ei loppua näkynyt. Mutta mitä ne kuvat sitten olivat? Loputtomia selfietä, poseerauksia, kolme tyttöä bileisiin menossa-kuvia eli pelkkiä toisten naisten naamoja.
Usein tämä tyttö zoomasi jonkun kasvoihin tai esim reisiin. Vertasi itseään jatkuvalla syötöllä joihinkin latinobimboihin.
Ja 15 v päästä maailma on näiden hallussa...
Nykyajan kommunikaatio on kuvien katselua ja sydänemojien painelua. Ei ihme että luku- ja kirjoitustaito on huonolla tolalla.
Kyllä sen huomaa JOKAISELLA työpaikalla, jossa on nuoria. Järkyttävää, miten pokalla plärätään puhelinta - jopa vaikka esimies olisi paikalla. Lyhyt harppaus omasta ikävuodestani ja jo näin suuri ero.
T. someton 25v
Vierailija kirjoitti:
Onko se sulle ongelma?
Ei ongelmaa kunhan tsekkaukset tapahtuvat työajan ulkopuolella. Kenkää antaisin jos joku hengailee istassa työaikana.
Työajalla ei instailla, eikä työkavereille myöskään rageilla jos kysyy viattoman kysymyksen. Nuorella on selvästi vielä paljon oppimista työelämästä.
Olen 52v, seuraan noin 1200 instagram-tiliä ja minulla on noin 1700 seuraajaa. En kuitenkaan kuvittele, että joka päivä kävisin katsomassa jokaisen uuden kuvan. Niinkö sinä toimit?
Musta nuorilla on loistava asenne!
Työnteko on ollut jo kauan turhan yliarvostettu ja vakava asia.
Kyllä tämä maailma pyörii, vaikkei raadakaan itseään ennenaikaiseen hautaan.
Elämästä kuuluu nauttia.
No sinunhan pitää pomona tehdä nuorelle selväksi, että työajalla ei selata instaa! (Paitsi tauoilla – et kai ole niitä työnantajia, jotka haluavat ruoka- ja kahvitauoilla ihan välttämättä rupatella työntekijän kanssa ja pitävät siksi puhelimen käyttöä huonona käytöksenä?) Vapaa-ajallaanhan työntekijä saa seurata vaikka 10k käyttäjää.
Lisäksi, nämä älyluuri kourassa kasvaneet nykynuoret eivät välttämättä edes tajua miten paljon aikaa viettävätkään puhelin kädessä; siitä on tullut niin "luonnollinen" kädenjatke.
Kun taas monelle vanhemmalle ihmiselle jo pelkkä älypuhelimen näkeminen nostaa ärsytyksen pintaan – ihan sama miten vähän aikaa sitä luuria käyttää. Olen itse joskus kahvipöydässä erehtynyt katsomaan puhelimesta kelloa tai vastaamaan kaverin laittamaan viestiin "ok!", ja heti on alkanut vanhempien rouvashenkilöiden tuhahtelu "aina sitä pitää noita luureja räpeltää..."
Vierailija kirjoitti:
Musta nuorilla on loistava asenne!
Työnteko on ollut jo kauan turhan yliarvostettu ja vakava asia.
Kyllä tämä maailma pyörii, vaikkei raadakaan itseään ennenaikaiseen hautaan.
Elämästä kuuluu nauttia.
Muista se seuraavalla lääkärinkäynnillä, kun sua hoidetaan huonosti. Tai joudut potilaaksi sairaalassa ja hoitajat hengailee jossain instassa, viis siitä että sua on äsken leikattu.
Huomenna täällä AV mamma avautuu "raivo pomo KIELSI kännykän teiniltä, saako näin tehä".
Pistä rajat, työaikana kännykkää ei käytetä. Tauoilla saa käyttää.
Ei pitäisi olla vaikeaa.
Se, että seuraa 500 käyttäjää ig:ssa, ei automaattisesti tarkoita sitä, että olisi huono työntekijä tai tuijottaisi puhelinta 24/7. Miten ketään esimiestä edes kiinnostaa, kuinka montaa hänen työntekijänsä seuraa? Ainiin mutta kun kaikki nykynuoret on perseestä eikä niistä ole mihinkään, aina pitää keksiä jotain valitettavaa.
Tämän ketjun miinuksista näkee että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Kyllä tällä palstalla sen verran instaaddikteja on että kipeä paikka sattuu ja miinuksia satelee.
Asiantuntijat kaikkialla maailmassa ovat huomattaneet että jatkuva itsensä vertaaminen Instakuviin on erittäin epäterveellistä.
Ja sitähån nämä nuoret, itsestään niin naurettavan epävarmat aikuiset juuri tekevät.
Onko se sulle ongelma?