Tekeekö kaikki perheet kesällä monta eri reissua?
Lasten kavereista kaikki ovat käyneet tänä kesänä ulkomailla. Meillä on siis tyttö 7v, poika 12v ja tyttö 14v.
Kreetalla, Lontoossa, Prahassa, Kyproksella ja kuka missäkin. Sen lisäksi sitten montaa eriä huvipuisto ja vesipuistoreissua, hotelliöitä eri kaupungeissa, kesäteatteria, mökkeilyä, risteilyä, kaikenlaisia aktiviteetteja jopa viikoittain.
Me oltiin päivä Tukholmassa risteilyllä ja käytiin Powerparkissa. Siinäpä ne.
Minkä ikäiset lapset teillä on ja mitä teitte? Käyttekö vuosittain ulkomailla?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yli 600 000 pienituloista tutkimusten mukaan. Kyllä siinä on monta lapsiperhettäkin mukana. Älkää tällä palatalla levittäkö normina ja pakkona vähintään yhtä ulkomaan matkaa vuodessa ja sen päälle risteilyt ja kaikki muut herkut kotimaassa! Se koskee vain tiettyä osaa lapsiperheistä ja vähemmistöä. Suuri hiljainen enemmistö viettää lomansa kotona ja jos seuraa palstoja, kuvittelevat olevansa omituinen vähemmistö. Ette ole!
Mä en ole ikinä nähnyt perhettä, joka ei reissaa kesällä. Olen kuitenkin jopa satoihin perheisiin törmännyt elämäni aikana. Olen ollut töissä koulussa, päiväkodissa, nuoriso-ohjaajana,nyt lähihoitajan töitä. Mulla neljä lasta iältään 17,15,12,7. Olen totaali yh. Tilastollisesti ollaan pienituloisia. Mekin kuitenkin tehdään vesipuistoreissu ja huvipuistoreissu joka kesä ja lisäksi jotain muuta. Nyt oltiin kaksi päivää Tallinnassa.
Toki ulkomaanreissut ja laskettelumatkat Lappiin eivät ole pienituloisten listalla joka vuosi, mutta ehkä aina joskus. Reissu on vaikka leirintäalueella yksi yö ja kotieläinpiha.
Kaksi kouluikäistä lasta. Powerparkissa kävimme juhannuksena. Olemme olleet Vaasan saaristossa sukulaisten mökillä kolme päivää. Lapset pääsivät veneilemään ja uimaan. Nyt vein juuri lapset Tampereelle mun siskon luo ja hän vei lapset Särkänniemeen. Lapset tulevat lauantaina takaisin, jolloin mun siskon lapset tulevat meille ja ajellaan Tuurin kyläkaupalle.
Rahat todella tiukassa. Ulkomaanmatka olisi mun iso haave.
Ei tehdä yhtäkään reissua.