Tekeekö kaikki perheet kesällä monta eri reissua?
Lasten kavereista kaikki ovat käyneet tänä kesänä ulkomailla. Meillä on siis tyttö 7v, poika 12v ja tyttö 14v.
Kreetalla, Lontoossa, Prahassa, Kyproksella ja kuka missäkin. Sen lisäksi sitten montaa eriä huvipuisto ja vesipuistoreissua, hotelliöitä eri kaupungeissa, kesäteatteria, mökkeilyä, risteilyä, kaikenlaisia aktiviteetteja jopa viikoittain.
Me oltiin päivä Tukholmassa risteilyllä ja käytiin Powerparkissa. Siinäpä ne.
Minkä ikäiset lapset teillä on ja mitä teitte? Käyttekö vuosittain ulkomailla?
Kommentit (43)
Mie lähen huomenna iltapäivällä KUUDEKSI päiväksi Balttiaan! suljen koneeni viikoks. Ai luoja et on KUUMA!
Teillä on aika helppoa jos esim sukulaiset ovat samassa kaupungissa. Monilla ei ole, ja siksi niitä reissuja tehdään paljon. Toki niitä yritetään tehdä kaikille kivoiksi lisäämällä erilaisia lasten juttuja, mutta tottakai elämä olisi paljon rennompaa, jos oikeasti voisi tehdä vain yhden kivan lomareissun kesässä sinne minne itse haluaa, ja jättää ne jatkuvat kulkemiset vähemmälle.
Monilla sukulaiset ovat myös eri maissa, joten matkustelua nyt vain tulee.
Meillä lapset 5&9v ja hyvin pientä on reissaaminen. Rannalla sen sijaan on käyty monta kertaa viikossa, siitä koko perhe nauttii ja nyt on kelitkin kohdallaan. Eväät kylmälaukkuun ja päiväksi rannalle, ai että! Viltti varjoon, lapset ei kyllästy ikinä uimiseen ja hiekkaleikkeihin. Mukava kesä.
Yksi retki on tehty kotieläinpihaan lähiseudulle, Korkeasaari on harkinnassa mikäli vähän viilenee.
Juhannuksena oltiin oltiin Tukholman risteilyllä, parin viikon päästä lähdetään viikoksi Kreikkaan, vanhempieni mökillä on käyty kerran ja mennään vielä toisen kerran. Ennen koulujen alkua vielä Linnanmäelle.
Uimarannoilla ollaan käyty ja päiväseltään käydään myös Porvoossa, kun siellä on miehempien vanhempien haudat. Samalla ostetaan herkut Brunbergiltä ja käydään syömässä jossain.
Lapset 13, 16 ja 21.
Yleensä kerran kesälomassa (miehellä yleensä vain 3 viikkoa lomaa kesällä) ja kotimaassa käydään jossain. Tänä kesänä olin lasten (9v) kanssa ensimmäistä kertaa lentokonessa, aikaisemmin minä olen käynyt vain laivalla Ruotsissa ja Virossa. En tykännyt lentämisestä joten eipä tulla käymään tästäedeskään ulkomailla joka vuosi vaikka olisi varaakin. Esikoinen on lennellyt jo vuosia monta kertaa vuodessa, on asunut monessa maassa jne, ihan hyvin on päässyt matkustelemaan vaikka lapsena ei päässyt kuin laivalle.
Meidän suvulla on myös mökki ja sinne saisi mennä ihan ilmaiseksi, mutta ei olla nuorimmaisten kanssa vielä koskaan oltu siellä yötä, monta kesää on ollut niin huonot kelit, ehkä tänä kesänä innostutaan sinnekin.
Ei todellakaan käydä vuosittain. Lapset on 4v ja 7v, ollaan kerran käyty ulkomailla perheenä, sukuloimassa Englannissa ja sekään ei ollut kesälomalla. Muuten olen käynyt kahdesti kertaa lapsen/lasten ja äitini kanssa muutaman päivän kaupunkilomalla.
Tämän kesän reissut on:
1 yö Kalajoella sukujuhliin liittyen
3 yötä Vuokatissa
Lisäksi päiväreissu Jyväskylään kavereita tapaamaan ja pari mökkiviikonloppua.
Ensi kesänä Italiaan (sukuvelvoite) ja jos vaikka Helsinkiä lapsille näyttäisi, ja joku vuosi haluan viedä lapset Tukholmaan. Mutta vielä he eivät kaipaa liikennepuistoa ja uimarantaa ihmeellisempää, ja mieheni inhoaa matkustelua, joten nautitaan tällaisista lomista ja reissustaan sitten kun useampi kuin 1/4 saa siitä jotain kunnolla 😊
Nyt on käyty ulkomailla pari kertaa vuodessa perheenä ja pari kertaa ilman lapsia, koska kolmas lapsi oli suunnitteilla ja nyt tulossa, emmekä tykkää matkustaa vauvan kanssa, joten matkusteluun tulee pieni tauko. Lisäksi mökkireissut ja huvipuistot Suomessa, ehkä vielä Tukholman risteilylle.
Mökillä muutaman kerran ja lapin reissu asuntoautolla.
Siinä kaikki.
Me oltiin viikko mökillä ja lisäksi lapset ovat olleet mummolassa muutamia päiviä. Uimassa käyty jokusen kerran ja kerran Särkänniemessä. Siinä on se. Lapset 10,8,1v. Ei ole rahaa eikä yhteistä aikaa..
Ollaan tehty muutama reissu
1. Linnanmäki, korkeasaari, Helsingin nähtävyyksiä
2. Tuuri, tivoli, Powerpark
3. Berliinissä neljä päivää
Kuukausi Vancouverissa Kanadassa sukulaisten luona. Sisältää kolmen päivän reissun USA:han Seattleen. Powerparkissa ja Särkänniemessä lapsi käynyt myös. Ensi viikolla käydään Puuhamaassa mun veljen perheen kanssa, koska heillä on pieniä lapsia. Oma poika täyttää 13.
No ei todellakaan reissata. Ulkomailla ehkä joka toinen tai joka kolmas vuosi. Tänä kesänä ollaan käyty pari päiväretkeä kotimaassa ja kotikaupungissa Korkeasaaressa ja Lintsillä. Lapset ovat myös viettäneet aikaa mummolassa. Eikä kyse ole rahasta vaan siitä, että viihdymme näin.
Powerpark ja Härmän kylpylässä yö. Siitä ajeltiin Tuuriin ja hotellissa yö. Ostoksia, Tivoli, uimista. Siitä ajeltiin kahdeksi yöksi mökille. Risteilyllä oltiin kesäkuun alussa. Oltiin talvella viikko Lapissa, joten se oli tämän vuoden isompi reissu. Ensi vuonna mennään kahdeksi viikoksi Espanjaan. Vuokrataan asunto sieltä.
Lasten isä vei lapset Särkänniemeen ja lapset olivat isovanhempien kanssa kolme yötä mökillä. Toiset isovanhemmat veivät Tropiclandian vesipuistoon ja olivat hotellissa yön. 7,10,11 iät.
Ollaan kesät töissä joten ei tehdä mitään reissuja.
Vierailija kirjoitti:
Risteilylle ollaan menossa ja powerparkissa ollaan käyty. Yhden yön mökkireissu tuttujen mökille tehtiin juhannuksena. Mun tädin perheen luo ajellaan 300km päähän ja ollaan yksi yö heillä. Kotieläinpihassa käytiin ja uimarannalla ollaan oltu muutama kerta. Elokuvissa vielä käydään.
7vee tyttö ja pian 9vee poika. Köyhän perheen kesä :D
Köyhä muka. Huvipuistoliput, ruuat, bensat...köyhää ole nähnytkään! Todellinen köyhä ei pysty matkustamaan mihinkään. Suomessa on kaikki kallista.
Meillä on 4 vuotias lapsi. Olemme tänä kesänä käyneet rannalla, leikitty pihassa vesileikkejä ja tehty retkiä metsään. Lisäksi lapsi on käynyt Mummun kanssa huvipuistossa ja meidän kanssa eläinpuistossa.
Suomessa on yli 600 000 pienituloista tutkimusten mukaan. Kyllä siinä on monta lapsiperhettäkin mukana. Älkää tällä palatalla levittäkö normina ja pakkona vähintään yhtä ulkomaan matkaa vuodessa ja sen päälle risteilyt ja kaikki muut herkut kotimaassa! Se koskee vain tiettyä osaa lapsiperheistä ja vähemmistöä. Suuri hiljainen enemmistö viettää lomansa kotona ja jos seuraa palstoja, kuvittelevat olevansa omituinen vähemmistö. Ette ole!
Risteily ja päivä Tukholmassa, toinen lapsi viikon urheiluleirillä ja toinen Rippileirillä. Kolme mökkireissua (eri mökeille). Helsingiss pari päivä eräässä tapahtumassa, mummolareissuja ja Itä-Suomeen lähden toisen kanssa kun toinen on leirillänsä. Tällainen loma teineillä, lisäksi saivat kolme kaveriansa meille viikoksi. Jos ollaan kotona niin pelaavat paljon, joten joka viikkoon yritän järkkää jotain ohjelmaa. Toinen kävi huvipuistossa luokkaretkellä ja toinen ei välitä, joten sitä ei ole ohjelmassa. Olen yksinhuoltaja, joten vaatii säästämistä. Mulle on sama mitä muut tekevät, pääasia on että lapset pääsevät juttuihin, joihin haluavat.
Tyttö oli toukokuussa koulun reissulla vajaa viikon Lontoossa ja nyt tällä hetkellä riparilla Islannissa. Keväällä oli myös koulun puolesta parin päivän reissu Helsinkiin ja hiihtolomalla oli kaverin perheen mukana Rukalla. Kävi isänsä kanssa Särkänniemessä juhannuksena. Mä en tee mitään reissua tytön kanssa, sillä eiköhän tuossa ole ollut jo ja lompakko kiittää.
Ysillä menee taas koulun puolesta Wieniin, joten seuraava rahareikä tiedossa. Etelän matkoja tehnyt isänsä kanssa riittävästi. Mä oon ollut kööpenhaminassa, tukholmassa ja vesipuistoissa tytön kans joskus ja toki Särkänniemi.