Minne uimaan Espoossa, kun kaikki rannat täynnä sinilevää?
Minne uskaltaa tällä hetkellä mennä uimaan, kun kaikkialla sinilevää? Auto on käytössä, joten Espoosta pääsee muuallekin.
Kommentit (47)
En kerro.
Menee hyvä uintipaikka pilalle.
Onko lähijärvissä siis sama tilanne? Kuis ois joku joenranta?
Oon tänään menossa Lauttasaareen, mutta jos siellä on sinilevää niin uinti jää ja menen illalla tohon Vantaanjoelle.
Aja Pohjois-Espooseen. Vihdintien varresta löytyy Luukki (parkki siellä nykyään maksullinen), siellä ei sinilevää. Jos ajaa Vihdintietä vähän pidemmälle niin löytyy Saarijärvi, ei sinilevää. Saarijärvellä tosin melko pieni parkki siinä Vaakkoin ulkoilualueen parkissa. Vaakkoista löytyy useita pikkujärviä, joissa ei ole sinilevää. Eivät tosin sovellu pikkulapsille.
Ja ai niin, Luukista ehkä pari kilsaa Kaitalampi, Espoon ehkä hienoin järvi. Sinnekään ei tule sinilevää. Parkkipaikka löytyy kun kääntyy Vihdintieltä Luukin jälkeen vasemmalle golfkentän parkkiin, taitaa opasteessa lukea myös Kaitalampi. Parkista on muutaman sadan metrin matka rantaan.
Järvissä ei vielä juurikaan sinilevää ole
Vierailija kirjoitti:
Järvissä ei vielä juurikaan sinilevää ole
Oittaalla on ja myös Laaksolahden Pitkäjärvellä.
Vierailija kirjoitti:
Tälle ääni täältäkin.
Vasikkasaari.
Sinne pääsee saaristoveneellä.
Vasikkasaaren uimapaikalla lappu, että sinilevää on.
Vierailija kirjoitti:
Pienet järvet ja on sinilevää
Mitä tarkoitat?
Täältä kannattaa katsoa. Itse olin eilen Lahnuksen uimarannalla (Pohjoinen myllylampi???) eikä ollut sinilevää.
Myllyjärvellä oli ihan älyttömästi porukkaa eilen, vielä myöhään illalkakin. Mutta ei olkut sinilevää.
Vielä kommentoin, että jostain syystä Luukki ja sen viereiset uimarannat ei ole testattu kolmeen viikkoon, kun taas esim. meriuimarannat on testattu ihan tuoreeltaan, mutta olettaisin sen johtuvan siitä, että sinilevää ei näillä rannoilla ole havaittu.
http://www.hagerlund.net/fi/myllyjarvi