Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te itsenne grillaajat välitä siitä mitä vaurioita aurinko aiheuttaa iholle?

Vierailija
17.07.2018 |

Ryppyjä, maksaläiskiä, ihon kellastumista, värimuutoksia.. saatikka sitten syvempi vaurioituminen ja syövälle altistuminen. Eritoten huolestuttaa lapset jotka on altistettu auringolle niin että ovat ihan papuja :(

Monet on nyt aivan sekaisin auringosta ja viettää auringossa koko päivän. Myös varjossa ollessa pitäisi olla kunnon suojakertoimet. Itse kyllä pidän itseni ja lapset pääosin sisällä paahteen aikaan, ulkoillaan aamusta tai illemmasta mieluummin. Toki paahteellakin voi ulkoilla jonkin verran jos suojaa hyvin (lapsella esim. uv-vaatteet). Mutta näitä grillaajia en ymmärrä yhtään.

Ja ei, asia ei ole verrattavissa niihin kultaisiin 50 ja 60 ja 70-lukuihin jolloin vietit koko kesän nakuna maalla kirmaten. Otsonikerros on nykypäivänä paljon ohuempi ja säteet huomattavasti vaarallisempia kuin ennen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverini on aurinkomatkoilla koko kesän (reissaa ulkomailla) ja käy myös talvisin kerran tai kaksi. Jos rusketus hiemankin hiipuu, menee hän solariumiin. On siis ihan kestoruskea kesät, talvet. Lisäksi polttaa askin päivässä tupakkaa ja on tukevassa kunnossa - ei lihava mutta vyötäröltä löytyy kyllä tavaraa ja viini maistuu. Ei juurikaan liiku.

Mietin joskus millainen aikapommi hän on. Tai sitten hän porskuttaa vaikka kuinka vanhaksi ilman mitään vaivoja :) Mitä toki toivonkin. Silti välillä hirvittää tuo totaalinen itsensä piittaamattomuus. Kuitenkin todella fiksu, lämmin, empaattinen ja muutenkin ihastuttava ihminen.

Vierailija
22/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 prossaa d vitamiinista saadaan auringosta, mutta siihen riittää vain 3-5 minsaa eikä 3-5 tuntia ilkoselleen. Et sä sitä voi varastoida johonkin talvelle...

Lisäks esteettisesti se ns muotirusketus häviää paris kuukaudes pois.

Jos on luontopolku lähellä suosittelen niitä rantojen sijaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä auringon vaarat, mutta nautin tästä lämmöstä ja vietän päivät ulkona. Suomessa altistuminen auringolle on kuitenkin aika vähäistä. Kaikki meistä kuolee johonkin.

En silti haluaisi ihosyöpään kuolla

Vierailija
24/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen Yyterissä ja kauhistuin siitä kuinka monet olivat aivan pavunruskeita tai tumman punaruskeita iholtaan. Ei ole terveellistä maata päivätolkulla auringossa vain bikinien alaosa päällä, varsinkaan kuumimpaan aikaan. Ihan järjetöntä grillata itseään tuolla tavalla, palkintona on usein ihosyöpä, mutta takuuvarmasti myös nuorena ryppyinen, rutikuiva iho mitä ei enää millään voiteilla saa rypyttömäksi. Itse suosin varjommassa istumista ja puuvillaisia löysiä vaatteita, mitkä peittävät muutakin kuin peppuvaon. Uidessa toki uikkarit.

Vierailija
25/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat oranssit akat ovat raiskausSilmille. Roikkuvat ryppyiset punaruskeat allit, kaulaheltat ja tissivako hehkuen vetävät vielä röökiä posket lommolla.

Vierailija
26/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh itse pysyn mielummin varjossa auringonpaisteella. Tekee kipeää jo pelkästään tällaisten auringossa palaneiden ihojen kuvien katsominen. 😵

http://www.rantapallo.fi/matkailijan-terveys/nama-jarkyttavat-kuvat-nah…

Vierailija
27/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen Yyterissä ja kauhistuin siitä kuinka monet olivat aivan pavunruskeita tai tumman punaruskeita iholtaan. Ei ole terveellistä maata päivätolkulla auringossa vain bikinien alaosa päällä, varsinkaan kuumimpaan aikaan. Ihan järjetöntä grillata itseään tuolla tavalla, palkintona on usein ihosyöpä, mutta takuuvarmasti myös nuorena ryppyinen, rutikuiva iho mitä ei enää millään voiteilla saa rypyttömäksi. Itse suosin varjommassa istumista ja puuvillaisia löysiä vaatteita, mitkä peittävät muutakin kuin peppuvaon. Uidessa toki uikkarit.

Niinpä. On minullekkin usein naljailtu kun olen lakananvalkoinen, että mee hieman aurinkoon saadaksesi väriä. Mutta katsotaan kuka nauraa viimeiseksi. Aion olla 50-vuotiaana vielä mahdollisimman hyvin säilynyt, en mikään ruttanen rusina. 😆

Vierailija
28/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on atopia, joten annan kirmata puoli-alasti ulkona aamusta iltaan, tekee iholle hyvää.

Vierailija
29/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa jos näen ihmisiä ottamassa aurinkoa. Kun itse en sitä tee, niin ikäisteni keskuudessa minä olen se joka näyttää naamasta 10v nuoremmalta ilman kaikkia ryppyjä 😂

Vierailija
30/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä kun katsoo aasialaisia turisteja esim. Japanista, niin he peittävät helteelläkin vartalonsa vaatteilla.

Että ei ne hypetetyt koreakosmetiikat auta pelkästään ihon kuntoon.

Vierailija
31/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aurinko olisi vaarallinen, ihmiskuntaa ei olisi olemassa.

Jos auringon säteily ei olisi vaarallista, miksi ihmeessä enemmän säteilyä vastaanottavilta alueilta kotoisin olevien iho on tummempi?

Vierailija
32/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. On minullekkin usein naljailtu kun olen lakananvalkoinen, että mee hieman aurinkoon saadaksesi väriä. Mutta katsotaan kuka nauraa viimeiseksi. Aion olla 50-vuotiaana vielä mahdollisimman hyvin säilynyt, en mikään ruttanen rusina. 😆

Samoin. En halua rypistää ihoani yhtään aikaisemmin kuin on pakko. Nuo naljailijat eivät vaan tajua, no ei ole meidän ongelma.

Vierailija
33/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nelikymppinen ystävä, joka tuskailee silmänympärysryppyjen ja maksaläiskien kanssa. Silti hän grillaa itsensä joka kesä punaruskeaksi, sillä hän ei halua näyttää kalvakalta. En ymmärrä, miten on mahdollista, ettei joku nykyään tiedä, miten aurinko vaurioittaa ihoa. En silti kehtaa sanoa hänelle mitään, sillä on halua vaikuttaa ylimieliseltä besserwisseriltä.

Vierailija
34/34 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Itsekin joskus haaveilin ruskettuvani, mutta pisamien ”takia” en ikinä rusketu tai pala ja nyt 18-vuotiaana tajunnu, että sehän on hemmetin hyvä juttu! Muut oman ikäset muijat viettää tuntitolkulla aikaa auringossa ja vielä läträä niiden feikkirusketuksien kanssa, mutta katsotaan kuka meistä näyttää nuorimmalta 30 vuoden päästä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän