Mun mies ei tiennyt paljonko makaronia keitetään per nenä
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan syö 1,5d raakaa makaronia keitettynä, jos on paljon muita lisäkkeitä, kuten keitettyjä porkkanoita, kananmunia ja salaattia.
Kuka syö kananmunia makaronin kanssa? Hyi helvetti...
Paitsi spaghetti carbonarassa, jossa se on olennainen osa.
Juu, ei niitä aina muista, mutta siksi ne lukee niissä paketeissa.
Kaipa toi nyt hiukkasen riippuu siitä, onko syöjinä 1-vuotiaita vai teinipoikia/-tyttöjä ja/tai rankkaa fyysistä työtä tekeviä miehiä/naisia. Tai vaikka urheilijoita.
Paljonko itse laitatte makaroonia yhdelle ihmiselle?
Meillä on kaksi teinipoikaa, minä ja mies.
Kuivaa makaroonia mitataan desi per nenä.
Poikien lautaselle laitettaan suurin osa. Niille myös paistetaan pihvi tai kaksi enemmän kuin vanhemmille. Salaatit ja lisäkkeet on kaikille samat, mutta pojille saatan keittää kaksi kananmunaa. Minä ja mies syömme vain yhden.
Mieskään ei ole pieni. Se on 185cm ja painaa lähemmäs 100kg.
Mä mittaan makaroonin aina; lounaalla 45gr ja illallisella 65gr.
Se on desi per hlö. Meil kyl jää siitä määrästä aina yli. Eikö se osannut siitä pussin kyljestä lukea?
Jos lasketaan per nenä 2 riittää jos normaali nenä Kunnon kononokkaan voi mahtua jopa6
Mä hain kaapista makaronipussin.
Se on Myllyn Parhaiden tummaa makaroonia.
Siinä lukee, että 4 henkilöä syö 5-7 dl kuivaa makaroonia keitettynä.
Sehän riippuu varmaan nenän koosta. Iso salihirmu syö vähän enemmän makaronia kuin 5-vuotias Jani-Petteri
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan syö 1,5d raakaa makaronia keitettynä, jos on paljon muita lisäkkeitä, kuten keitettyjä porkkanoita, kananmunia ja salaattia.
Ei näitä syödä makaronin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo kuka?
Vierailija kirjoitti:
Se on Myllyn Parhaiden tummaa makaroonia.Siinä lukee, että 4 henkilöä syö 5-7 dl kuivaa makaroonia keitettynä.
Mutta eihän se sitten ole enää kuivaa, jos se on keitettyä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vi**uu! En mä millekään nenille keitä makaronia, haloo.
Enkä minä keitä makaronia mihinkään muuhun kuin laatikkoon
Spagettia laitetaan tupperin mitta-asteikon mukaan. Muita pastoja paketin ohjeen mukaan tai sinne päin
Mitä merkitystä, jos sitä saa Tokmannista parhaimmillaan 8-10 pussia eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raakana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tätä on alapeukutettu?
Sehän on just noin.
Vierailija kirjoitti:
Se on Myllyn Parhaiden tummaa makaroonia.Siinä lukee, että 4 henkilöä syö 5-7 dl kuivaa makaroonia keitettynä.
Sama lukee ihan valkoisessa Myllyn parhaat. Eli koko pussi neljälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo kuka?
Jokainen joka osaa tehdä ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama lukee ihan valkoisessa Myllyn parhaat. Eli koko pussi neljälle
Ei noin paljon jaksa syödä makaroonia, jos on muutakin.
Ei jukolauta taas. Makaroni ei maksa juuri mitään. Ja en jaksa alkaa pohtimaan jotain tarkkaa määrä per syöjä. Fiiliksen mukaan laitan pastaa kattilaan ja jos jää yli, niin muksut voi syödä sen myöhemmin. Elämässä on hieman isompia murheita kuin joku makaronin keittomäärä.