Näet kaupassa jo kaukaa, että liittymä myyjä tulee hyppäämään eteesi. Kuinka toimit?
Nykyisin jokaisessa isossa kauppakeskuksessa on sama ongelma.
Kommentit (85)
Katson kokonaan eri suuntaan, enkä noteeraa mitenkään
Sanon vaikka että olen tyytyväinen nykyiseen liittymääni ja jatkan matkaa. Ei kiinnosta liitymävaihdot jossain tiskillä, haluan itse katsella rauhassa yrityksen sivuilta.
Oon kyllä sen verran isokokoinen mies, että eivät varmasti hyppää eteeni. On pituutta ja hartioita.
Juoksevat karkuun, kun näkevät miehen.
Totean vaan,että paljonko maksat jos otan liittymän.(työnantaja maksaa nykyisen)
Vähän päivästä riippuen joko huitaisen kädelläni ja sanon että firma hoitaa nuo asiat, en minä, tai sitten vain kävelen ohi sanomatta mitään.
Sanon "ei kiitos" ja jatkan matkaa. Jos ihan fyysisesti tulee kulkureitille ja estää menemisen, kirjoitan myös valituksen kyseiselle firmalle sekä kauppakeskukselle, joka on laskenut tiloihinsa noita tyrkyttäjiä.
Jatkan matkaa ja sanon että on jo liittymä
Teen ristin merkin käsillä ja peräännyn jonnekin taakse hyllyjen taa ja kierrän kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos ja näytän kädellä pysäytysmerkin ✋
"Puhu kädelle."
Pysähdyn juttelemaan niille, jos ei ole kiire mihinkään. Jos on kiire, kuuntelen heidän asiansa ja sanon että nyt valitettavasti on kiire, mukavaa päivänjatkoa.
Miksi pitäisi tehdä typeriä temppuja, eikä voi käyttäytyä asiallisesti?
M43
Vierailija kirjoitti:
Otan katsekontaktin, hymyilen nätisti ja teen etusormella kurkku poikki -eleen kaulalla. Toimii aina ja perääntyvät. Muista hymy!
Tosta ne voisi tehdä rikosilmoituksen, on uhkailua.
Kävelen vaan ohi niin kuin en huomaisikaan. Tai jos tervehtivät niin saatan vastatakin tervehdykseen, sehän kuuluu ihan perus käytöstapoihin. Feissarithan siitä innostuu, että nyt nappasi, mutta kävelen sitten vaan pois.
Tosin kerran kun olin tympääntynyt liian korkeaksi nousseeseen hintaan, menin kilpailijan myyjilt kysymään tarjouksen.
Sain halvemman hinnan, sitten kohta entinen operaattori tarjosi vielä halvemman ja se kilpailija sitäkin halvemman liittymän. Sillä nyt mennään. Entisen operaattorin myyjä joskus hyökyili kysymään että minkäs hintainen liittymä sulla on, mutta hiljeni vaan kun kerroin.
Kerran kiireessä totesin huonolla ruotsilla "jag talar inte _svenska_" (täällä suomessa) ja juoksin karkuun..mutta toimihan tuokin. Yleensä oon heikko ja pysähdyn sekä kuuntelen mut selitän et äiti omistaa mun liittymän tms ja sähkö yms vesijutut niin kuuluu vuokraan niinkuin kyllä kuuluukin. Muille tommosille soppareille ei oo tarvetta
Fortumin myyjä sanoi antavansa mulle tarjouksen sähköstä. Sanoin että sopii. Hän kyseli sähköpostit, kotiosoitteet, puhelinnumerot ym ihan niinkuin pitääkin.
Sitten hän kysyi mun hetua. Kysyin että mitä varten hän sitä tarvitsee? "Nokun se pitää olla, ei tätä voi tehdä muuten".
Hetken vänkkäsimme siitä että jos ei tarjouksen antaminen onnistu ilman hetua, niin annetaan olla. Sitten hän tunnusti, että hän oli tekemässä mulle sähkösopimusta. Kysyin että miksi ihmeessä, tässä oli puhe vasta TARJOUKSEN tekemisestä. "No mutku hei on sulla kaks viikkoa aikaa sit perua se ja nääthän sä sen tarjoushinnan sit sieltä sopparista.."
Siinä vaiheessa sanoin hälle muutaman voimasanan ja sanoin että tämä ei ole tarjouksen tekemistä, tämä on rikollista toimintaa.
Käännös 180 astetta ja kävelen, armeijan opit toimii vieläkin eli , asento täyskäännös oikeaan ei hel... oliko se vasempaan, en kokeile kaadun kumminkin.No vit... taakse poistun.
Lähetän jonkun minua ennen siihen uhriksi ja juoksen sivusta pois. :)
Tarkistan osaako se humppelo italiaa
Sanon vaan ”ei kerkee, on kauhee paskahätä”
Multa kerran kysyi että anteeksi saanko kysyä kysymyksen? Vastasin että et ja jatkoin matkaa .