Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Carrie Bradshaw on ihan järkyttävän huono ystävä

Vierailija
16.07.2018 |

Sanokaa yksikin kerta milloin Carrie ei olis tehnyt itsestään huomion keskipistettä ja auttanut pyytteettömästi muita? Ihmiseks joka kirjoittaa seksistä ja parisuhteista Carrie on myös äärettömän tuomitseva ja jopa Charlottea konservatiivisempi. Aloin katsomaan sarjaa uudestaan pitkän tauon jälkeen ja Carrie on musta edelleen ihan kauhea. :D Etenkin Carrien asenne Samanthaan (ihan nyt vaan hahmotasolla) on tosi ilkeä, kun taas Samantha on lähes aina tukenut jokaista ystäväänsä, ei tuomitse, ja kehittyy hahmona. Muut viis veisasivat Samin suhdeasioista, mutta Carrien loputonta kiho sitä, kiho tätä oravanpyörää puitiin hamaan tappiin asti. Enkä ymmärrä miten Mirandakin sanoi aina kuinka Carrie on hänen paras ystävänsä, mikä ei näkynyt millään tavalla Carrien teoissa tai sanoissa. Lyhyttukkainen Carrie, kausi 5, on jotenkin jo ihan maaninen sen juttujensa kanssa et oon melkeen järkyttynyt. :D Onko Carrien oikeesti tarkotus olla samaistuttava, hauska ja ihan bff kaikille naisille? Koska se ei todellakaan välity. Itsekeskeinen, ilkeä ja läheisriippuvainen.
#teammiranda#teamsamantha

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carrie on niiiiin rasittava! Pari inhokkihetkeä:

- Aidanin mökillä on orava, Carrie säikähtää ja kiljuu ja huutaa. Toisella kerralla pudottaa kuuman, just uunista otetun piirakankin. Se kiljuminen on ihan uskomattoman rasittavaa.

- Berger jättää Carrien post it -lapulla ja jakson lopussa Carrie polttelee pilveä. En tiedä miks, mutta mua ärsyttää aivan ylipaljon Carrien naama/ilme siinä kun sillä on huulet aivan tötteröllä ja posket lommolla kun se vetelee savuja :D En itse polttele, mutta olen nähnyt joskus kun muut polttaa pilveä ja niillä on ihan tavalliset ilmeet silloin.

Sit vielä Carrien puhetyyli siinä jakson lopussa, kun ovat syömässä banana splitiä ja Carrie leveilee sillä, että se pidätettiin pössyttelyn takia.

- Carrien raivarit Charlottelle, kun tämä on ainoa, joka ei tarjoudu lainaamaan rahaa, jotta C saisi ostettua asuntonsa takaisin. Ja jumalauta, lopulta Charlotte vielä taipuu ja antaa Carrielle rakkaan sormuksensa, jolla C saa rahat kämppään.

Vierailija
22/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks itelle mieleen jäänyt myötähäpeä jakso on se missä se tapailee sitä biseksuaalia miestä. Tekee koko jutusta ihan liian suuren numeron. Kerta se mies oli kiinnostunut vain Carriesta, niin ei ole merkitystä oliko mies hetero vai bi. Ehkä jaksossa pelattiin tarkoituksella stereotypioilla, bisseys ei ole sama kuin polyamoria.

Muutoinkin Carrieta tuntui häiritsevän ihan mitättömät asiat ja niitä päiviteltiin jaksokaupalla. Yksikin jakso missä kauhistelee kun se mies ei ollut soittanut pariin päivään. Ei sitten voinut itse soittaa.. :D

Joo toi jakso on muutenkin aika röyhkeä. Homot on ok ja ihania mut biseksuaalisuus tarkottaa että oot ahne etkä osaa päättää ootko hetero vai homo! "Pick a lane!!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä samaa. Carrie on tosi hyvä ystävä, heti tulee mieleen se miten hän pyysi Samanthaa huomioimaan Mirandaa kun tämä oli väsynyt lapsen takia, Samantha pakkasi vain Mirandan taksiin eikä kiinnostanut ollenkaan. Samoin Mirandan äidin hautajaisissa Carrie oli Mirandan tukena kun tämä murtui. 

Vierailija
24/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon katsonut sarjaa pari jaksoa, ja se riitti. En kestä Carrieta.

Vierailija
25/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Aidanin mökillä on orava, Carrie säikähtää ja kiljuu ja huutaa. Toisella kerralla pudottaa kuuman, just uunista otetun piirakankin. Se kiljuminen on ihan uskomattoman rasittavaa.

- Berger jättää Carrien post it -lapulla ja jakson lopussa Carrie polttelee pilveä. En tiedä miks, mutta mua ärsyttää aivan ylipaljon Carrien naama/ilme siinä kun sillä on huulet aivan tötteröllä ja posket lommolla kun se vetelee savuja :D En itse polttele, mutta olen nähnyt joskus kun muut polttaa pilveä ja niillä on ihan tavalliset ilmeet silloin.

Sit vielä Carrien puhetyyli siinä jakson lopussa, kun ovat syömässä banana splitiä ja Carrie leveilee sillä, että se pidätettiin pössyttelyn takia.

- Carrien raivarit Charlottelle, kun tämä on ainoa, joka ei tarjoudu lainaamaan rahaa, jotta C saisi ostettua asuntonsa takaisin. Ja jumalauta, lopulta Charlotte vielä taipuu ja antaa Carrielle rakkaan sormuksensa, jolla C saa rahat kämppään.

Mä vihasin tota rahajaksoa! Carrie on ihan kauhea siinä. Siis ongelma on, ettei Charlotte tarjoudu lainaamaan rahaa?? Carrie ei olisi edes halunnut sitä rahaa (vaikka lopulta ottaakin vastaan), mutta kun kaikkien on aina heittäydyttävä kontilleen auttamaan Carrietä kun hän vähän valittaa. Oikeesti on otsaa valittaa tollasesta. Ja kehtaa vielä haukkua miten Charlotte on saanut rahansa erossa, eikä ilmeisesti tarvitse/ansaitse sitä yhtä paljon kun kenkiin rahansa tuhlaava Carrie.

Vierailija
26/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka edes teoreettisesti uskoo käsitteeseen nimeltä Carrie Bradshaw on aivan järkyttävän tyhmä.

Mitä tarkoitat käsitteenä Carrie Bradshaw?

Pohtii, mitä "Carrie Bradshaw" tekee tai on.

Siis, kai fiktiivisistä hahmoista voi keskustella? Eihän se tee kenestäkään tyhmää? :D eikä kukaan täällä ole väittänyt että Carrie Bradshaw ois esim. oikea ihminen.

Ni tietysti voi. Onhan kirjallisuuden kuuluisista hahmoista tehty vaikka miten monta tieteellistä artikkelia maailman sivu.

Minusta Carrie on sopiva hahmo analysoitavaksi, koska hän on ristiriitainen monella tapaa. Ensinnäkin hän on päähenkilö, se, jonka tarkoitus sarjassa oli olla se nätein ja tyylikkäin, joten varmasti tekijät odottivat että hänestä tulee suosituin, mutta jopa USA:ssa monet pitivät häntä ärsyttävänä, jopa Carrieta näytellyt Sarah Jessica Parker itse.

Carriesta tulee mieleen se kun aika monessa kaveriporukassa on aina se yksi joka kuvittelee olevansa muita parempi, nätimpi, etuoikeutetumpi, jne...

Sarjassa ehkä parasta on se, että Carrien itsekeskeisyydestä huolimatta hänen ystävänsä useimmiten tukevat häntä ja näkevät hänen inhimillisyytensä. Tosielämässä, Carriella ei olisi koulun jälkeen enää montaakaan kaveria.

Vierailija
27/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi käsittämättömimpiä tilanteita oli se, kun Carrien oli ihanihanihan pakko matkustaa junalla Kaliforniaan Kihon pantavaksi ja tietysti Samanthan oli ihanihanihan pakko lähteä mukaan.

Montako kertaa Carrielle sanottiin kunnolla hänen käytöksestään? Samantha, Miranda ja Charlotte silloin, kun Carrie vatvoi eroa Kihosta, Stanford silloin kun Carrie vatvoi ketä lie miestä ja Stanford halusi mielipiteen omastaan.

Vierailija
28/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä samaa. Carrie on tosi hyvä ystävä, heti tulee mieleen se miten hän pyysi Samanthaa huomioimaan Mirandaa kun tämä oli väsynyt lapsen takia, Samantha pakkasi vain Mirandan taksiin eikä kiinnostanut ollenkaan. Samoin Mirandan äidin hautajaisissa Carrie oli Mirandan tukena kun tämä murtui. 

Hyvä, kaksi esimerkkiä milloin Carrie on ollut hyvä ystävä. Oon samaa mieltä, noi on hyviä mutta kuitenkin HARVOJA kohtauksia. Aivan samalla tavalla Carrie on piittaamaton Mirandasta ja Bradysta. Samantha sentään yrittää paikkailla omia virheitään. Carrie on omistaan täysin epätietoinen.

Vierailija
29/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai menisitkö naimisiin miehen kanssa, joka on jättänyt ilmestymättä alttarille koska häät olivat hänen mielestään liian prameat?

Vierailija
30/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikista päähahmoista Carrie on ainoa, joka junnaa paikallaan alusta loppuun, kaikki muut kehittyvät ja kasvavat. Olen aina tykännyt siitä, millainen hahmo Samanthan sinne tänne paneskelevasta seksihullusta kehittyi.

Vierailija
31/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päähahmon tulisi olla samaistuttavin, mukavin, järkevin tms?

Valtaosa ehkä samaistuikin tuohon aikaan paremmin johonkin perinteistä parisuhdetta haluavaan materialistiseen freelancer kolumnistiin, kuin Harvadin käyneeseen äksyyn lakimieheen, konservatiiviseen galleristiin, tai sijoitusasuntoja shoppailevaan "seksihurjastelijaan".

Vaikka moni nykyään mieltää itsensä ennemmin Mirandaksi, sarja antoi ymmärtää että jokaisen pitäisi pyrkiä olemaan kuin Carrie. Hänellä oli komeimmat miehet, jollain keinolla varaa muotiin, ravintoihin ja muutamamista ajoittaisista huolista huolimatta helpomman oloinen elämä kuin muilla.

Onhan tuossa paljon juttuja jotka eivät kestä nykyaikaa, kuten bi-seksuaalisuuden ihmettely seksikolumnistilta. Myös ympärileikaamattomuudesta kriiseily ja etenkin leikkaukseen painostaminen tuntuu käsittämättömältä.

Vierailija
32/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hahmolla oli myös jonkin verran itsekriittisiä ja satiirisiä kohtauksia"

Katsoin sarjan kokonaisuudessaan vuosien jälkeen. Ehkä siihen miten siihen suhtautuu eri tavalla vaikuttaa ikä kun itse alkaa siirtyä jo keski-iän puolelle. :D

Sarjassa voi nähdä myös parodisen luonteen esittämistään hahmoista tai naisten piirteistä ylipäätään, riippuu minkälaisien lasien läpi sitä katsoo. Sen hahmoissa esiintyy monta surkuhupaisaa piirrettä mitä naiseuteen monesti liitetään, vähän kärjistettynä: neuroottisuus, täydellisen miehen etsintä, nirsous miesten suhteen... Toisaalta toki paljon naiseuteen liittyviä positiivisia voimaannuttavia asioita kuten naisten ystävyys ja tuodaan kuvaa naisista voimakkaina, miesten veroisina.

Jaksoissa jauhetaan kokoajan miehistä naisporukkakokoontumisissa (kokoajan) vaikka ollaan niin itsenäisiä voimakkaita ja itsenäisiä naisia. Toisaalta sarjassa kyllä käsitellään tätäkin jossain jaksossa. Lisäksi tuntuu, että sarjassa on tahallaan tehty hahmoista äärilaitoja. Kun katsoin sarjan uudestaan, jotenkin nämä hyppäsi silmille:

- Muistin Carrien hyvin eri tavalla. Hän vaikuttaa sarjassa ihan hirveän neuroottiselta hahmolta. Hän stressaa monesti turhista asioista suhteissa ja hän alkaa kehittelemään mielessään tummia pilviä suhteeseen vaikka niitä ei oikeasti ole. Hän itseasiassa saattaa olla se syy, miksi hänen suhteensa päättyvät juuri tämän takia. Hän myös vaikuttaa aika itsekeskeiseltä ja hän keskittyy kokoajan pakkomielteisesti vuodattamaan miessuhteistaan.

- Samanthan miessuhteet tuntuivat aikanaan hauskoilta, mutta toisaalta miten kävisi vanhemmalle Samanthalle jos miehet eivät enää samalla tavalla "lakoaisi hänen edessään"? Jotain traagisuutta tuossa hahmossa on. Hän vetää hirveät ikäkriisit jo nuorempana vaihdevuosistaan ja rupsahtamisestaan. Loppuvaiheessa sarjaa Samanthan hahmoa haluttiin muuttaa, hän alkaa vakiintua ja kasvaa hahmona paljon. Samantha todella vaikuttaa lojaalimmalta ystävältä kuin Carrie, ja monesti tuntuu että hänen juttujaan ivataan useasti ystäviensä toimesta ja niihin suhtaudutaan silmiä pyöritellen.

-  Charlottesta en oikeastaan havainnut mitään uutta uudella katsomiskerralla. Hän on aika tuomitseva myös Samanthaa kohtaan ja monessa otteessa tuomitsee Samanthan "horoilun" mistä heille seuraa riitaa

- Myöskään Mirandan kohdalla en havainnut varsinaisesti mitään uutta. Hänellä ja Charlotella vaikuttaa olevan riitaa koska hahmot ovat kovin erilaiset. Miranda pyörittelee taas silmiään Charloten tavalle hössöttää ja tehdä asiat perfektionistisesti.

En sanoisi Carrieta järkyttävän huonoksi ystäväksi. Kyllähän hän aina tuntuu rientäävän apuun, kun ystävät häntä tarvitsevat.

Vierailija
33/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carrie todellakin on neuroottinen. Erityisesti silloin, kun kiho on poissa kuvioista pidemmän aikaa.

Sanoisin silti että Carrie on huono ystävä, erityisesti sarjassa jonka yksi isoimmista teemoista on ystävyys. Aina kun joku ottaa aivan syystä puheeksi C:n itsekeskeisyyden, siihen vastataan anteeksipyydöllä ja olankohautuksella. Ja taas palataan Carrien omiin juttuin, monesti vielä samassa kohtauksessa. Muut hahmot antaa aina anteeksi eikä Carrien hahmo koskaan kehity. Siksi tätä piirrettä on vaikea ottaa muuten kun rasittavana, koska se tulee hahmoille esille vain ohimenevänä draamana, vaikka se on katsojan näkökulmasta ihan koko ajan läsnä.

Vierailija
34/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ymmärtänyt miksi Carrie heitti alastoman, saippuaisen Samanthan ulos hotellihuoneesta vaan koska sen piti päästä panemaan mr. bigin kanssa. Jos heillä kerta oli toinen huone, miksei Carrie voinut mennä sinne sekstailemaan? Eka sanoo et joo mee kylpyyn, rentoudu ja sit tulee hätämään Samin pois koska Big. :D

Vierailija
35/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että sarjan alussa Carrie oli kyynisempi ja samaistuttavampi. Kun Sarah Jessicasta tuli myös tuottaja, Carriesta tuli prinsessamaisempi ja enemmän huomion keskipiste jota muut varauksetta ihailivat.

Vierailija
36/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Charlotte oli huonoin ystävä, ei Carrie. Tootta kai täytyy tarjota apua?

Vierailija
37/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks itelle mieleen jäänyt myötähäpeä jakso on se missä se tapailee sitä biseksuaalia miestä. Tekee koko jutusta ihan liian suuren numeron. Kerta se mies oli kiinnostunut vain Carriesta, niin ei ole merkitystä oliko mies hetero vai bi. Ehkä jaksossa pelattiin tarkoituksella stereotypioilla, bisseys ei ole sama kuin polyamoria.

Muutoinkin Carrieta tuntui häiritsevän ihan mitättömät asiat ja niitä päiviteltiin jaksokaupalla. Yksikin jakso missä kauhistelee kun se mies ei ollut soittanut pariin päivään. Ei sitten voinut itse soittaa.. :D

Tämän kommentin yläpeukuista näkee, että tätä kommenttia ei enää pysty sanomaan nykypäivänä tulematta lynkatuksi: Minäkään en halua miestä joka on pistellyt miehiä sinne. 

Vierailija
38/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai :D Mä ainakin haluaisin mieluummin hänet ystäväkseni, kuin vaikkapa Mirandan. Järkyttävä, omaa asennettaan muille totuudeksi tuputtava jäykkäniska. Missä myötätunto? Charlotte ei myöskään, liian pinnallinen. Samntha, liian itsekeskeinen.

Carrie halusi muille aina hyvää ja ei ollut liian tärkeä itsestään. Oli huomaavainen, toisin kuin siis Miranda.

Mirandan jutuille jaksoi kyllä nauraa, kun hän kritisoi TOISIA, mutta en kaipaisi itsestäni analyysiä keneltäkään.

Vierailija
39/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vihasin tota rahajaksoa! Carrie on ihan kauhea siinä. Siis ongelma on, ettei Charlotte tarjoudu lainaamaan rahaa?? Carrie ei olisi edes halunnut sitä rahaa (vaikka lopulta ottaakin vastaan), mutta kun kaikkien on aina heittäydyttävä kontilleen auttamaan Carrietä kun hän vähän valittaa. Oikeesti on otsaa valittaa tollasesta. Ja kehtaa vielä haukkua miten Charlotte on saanut rahansa erossa, eikä ilmeisesti tarvitse/ansaitse sitä yhtä paljon kun kenkiin rahansa tuhlaava Carrie.

Kengistä tuli mieleen se kohtaus, jossa Charlotte harjoitteli sokkona kulkemista, että pystyisi toimimaan sokeiden avustajana. Carrie kadottaa "sokean" Charlotten ostoskeskuksessa ja mitä hän tekee - menee sovittamaan kenkiä...

Vierailija
40/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tässä ketjussa keskusteltaisiin todellisesta henkilöstä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi