Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tutti pysymään suussa yöllä - äiti ei kohta jaksa?

29.04.2006 |

Alkaa hermot mennä, kun täysimetetty 2,5 kk tyttömme, joka onneksi syö enää 2 kertaa yössä herää nyt muuten vaan tunnin välein vinkumaan milloin mitäkin, lähinnä kai tutin tippumista, kun sen laitto takaisin suuhun tyynnyttää takaisin uneen. Tuntuu, etten itse enää pysy kauaa kasassa noilla max. tunnin pätkissä tulevilla yöunilla...

Onko teillä kellään hyväksi havaittuja konsteja auttaa vauvaa saamaan itse tutti takaisin suuhun (tai nukahtamaan peräti välillä ilman sitä)? Tai mitä muuta voisi tehdä homman rauhoittamiseksi?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttia on kyllä vaikee saada pysymään suussa, meillä on kans semmonen pienellä imulla imuttelija, mutta meillä on auttanut se kun on vähän muuttanut jotain muita olosuhteita, yleensä vauvelilla on ollut kuuma kun se heräilee useasti. Ihan tällä viikolla oon kokeillu sellasta että nukutan vauvaa (2 kk) liinassa vielä ennen yöunille menoa ja se antaa meidän poitsulle paremmat yöunet, niin oudolta kuin se kuulostaakin. Viime yönä 6+4 tuntia! :) Yleensä olen joutunut heräilemään tunnin, puolentoista, kahden tunnin välein, mutta nyt kaksi yötä tämän liinakokeilun jälkeen on mennyt niin että on ollut jopa näitä kuuden tunnin pätkiä. Me pidetään myös makkarin lämpötila 18 asteessa ja pelkkä flanellilakana pojan päällä. Meillä on kyllä aika umpinainen kehtoviritelmä verhoineen, sinne varmasti kerääntyy ruumiinlämpö eritavalla kuin katoksettomaan sänkyyn. Nyt ainut ongelma on se, että poitsu onnistuu potkimaan lakanan pois päältä joskus yöllä ja sitten sitä kai alkaa vähän viluttamaan. Tilasinkin nyt unipussin, jospa se auttaisi ja saataisiin vielä pitemmät unet....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla