Melania näyttää siltä että on ihan puhki
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sillä on kauhean paksut vaatteet päällä tänäänkin ottaen huomioon +30 sää 😂
Ehkä sillä on vaatteisiin kätkettynä jotain jäähdyttimiä?
Ymmärtäkää nyt että tämä ei ole mitenkään erikoinen sää ihmiselle joka on syntynyt Välimeren maassa ja asunut New Yorkissa pitkään. Nykissä on ihan hirvittävän kuumat ja kosteat kesät, se on Madridin leveyasteilla. Washingtonissa ei ole juuri sen viileämpää.
Meidän poikkeuksellinen helle on Melanian normaali kesäkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en muuten usko pätkääkään niitä juttuja, että M puhuu viittä kieltä.
Itse puhun merkittävästi parempaa englantia, vaikken ole koskaan asunut englanninkielisessä maassa saati ollut naimisissa. Puhun myös oikeasti kuutta kieltä ja lisäksi auttavasti kolmea. Kuudesta kielestä suomi on äidinkieleni ja englanti ja ruotsi molemmat luokiteltu native speaker-tasoisiksi, lisäksi saksan taito hyvä, joskaan ei täydellinen.
Ei se nyt kovin suuri ihme ole, jos aksentti säilyy.
Minä taas en usko ylipäänsä ihmisten itsearviointeihin kielten osaamisesta. ;) Yleensä ihminen joko yliarvioi itsensä tai sitten aliarvioi tyystin. Pelkästään äidinkieli on niin vaikeata oppia täysin, että minun on vaikeata uskoa, että kovinkaan moni ihminen oppisi muita kieliä äidinkielen veroisesti (kielen eri rekisterit, murteet, sävyt, kielenkäyttökontekstit jne.). Tietysti äidinkieltäkin voi puhua heikosti, mutta puhun nyt hyvästä äidinkielen käytöstä. Aksentti on pienimpiä murheita vieraiden kielten omaksumisessa.
Mun itsearviointi perustuu esim täysien pisteiden laudatureihin niin äidinkielessä kuin englannissa ja ruotsissa. Eiku ruotsissa puuttui kolme pistettä täysistä, sori.
Joo. No mut just, tää on tätä. ;) En mä nyt ihan yo-kirjoituksia pidä validina arviointina siitä, että olisi native speaker. Yo-kirjoituksissa olet kirjoittanut vain yhden kielen äidinkielenä, muut vieraina kielinä ja toisena kielenä, eikä kokeet näin ollen ole suunniteltu mittaamaan äidinkielen tasoista osaamista. Kokeet on suunniteltu mittaamaan oppimäärää, joka syntyy peruskoulun ja lukion aikana.
Toi ei ollut mun vastaus toi laudaturit. Suomen laudaturia ei kyllä saa täysillä pisteillä, siis kokonaista ainetta tehtyä, ellei hallitse kieltä tosi hyvin ja itsekin sain tosi vahvat ällät kielistä, mutta kun puhuin mun nativetasosta, niin ne on testattu ulkomailla. Helsingi yliopistosta jo maksimipisteet, jotka maisteritutkintoa varten oltava. Oikeasti on ihmisiä, jotka ovat kielellisesti tosi lahjakkaita ihan kuin jotkut matemaattisesti, ei se nyt mikään ihme ole. Mutta tää menee tosi ohi aiheesta,,, moido,
Okei. No, mä en tiedä, miten tarkkoja nuo testit ovat eli miten tarkasti niistä selviää äidinkielen tasot (joita siis niitäkin on monia eli onhan se eri asia, onko native speakerin A2-tasoa vai jotain muuta). Vai tsekataanko kaikki idiomien osaamiset, rekisterit ym., ja kaikki sitten sujuvat täysin erheettömästi. Mitään maksimipisteitä ei ole itseni tarvinnut saada maisterin tutkintoa varten, mutta ehkä jossain näinkin. Itse työskentelen kielten parissa, joten ehkä siksi asenteeni on todella kriittinen sen suhteen, mikä on sitä ihan oikeasti täydellistä osaamista. Tieto lisää tuskaa eli oman tietämättömyytensä tajuaa koko ajan enemmän. Moido.
Menee kyllä ohi aiheen tämä kielikeskustelu. Melanian englanti on silti tosi kankeaa.
Melkein kuka vaan suomalainen lukiotyttö puhuu sujuvammin. Oma ääntämykseni on töksähtelevää ja teen paljon virheitä, eli ymmärrän, ettei ole helppoa. Varmaan myös jännittää, minäkin jännittäisin.
Sitä en ymmärrä, miksi väittää osaavansa muita kieliä kun ei selvästi osaa. Merci tai grazie ei ole kielen osaamista. Tuolla kriteerillä moni suomalainen åuhuisi 15 kieltä.
Kuinka hyvin herran eka vaimo osasi englantia?
Ihana kv-perhe kun miekkosen lasten jokaisella äidillä on eri äidinkieli.
Melanian kämppäkaveri sanoi, että Melania deittaili Nykissä vain varakkaita miehiä. Saman ikäluokan miehiä ei tapaillut.
Lopettakaa nyt jo se laudatur-aihe. Ketään ei kiinnosta jonkun av-mamman laudaturit vaikka hyvä tietty hälle. Joku tuossa aiemmin tiesi millaista noissa rahapiireissä on. Kerro vaikka siitä lisää.
Mitä melanian asuun tulee, niin mielestäni ehdottoman chic. Kyllä sen huomaa että kyseessä on huippumalli. Jennin andiata-asukin näyttäisi uskomattomalta melanian päällä.
Kaunishan ja tyylikäs Melania on. Mutta jotenkin hänestä huokuu jonkinasteinen kylmyys. Myöskään Jennin kanssa hänellä ei toiminut kemiat yhtään. Kun emäntä oli ystävällinen ja jutteli Melanian kanssa, hän oli poissaolevan näköinen, eikä tuntunut olevan lainkaan kiinnostunut Jennin sanomisista. Tuli jotenkin tunne, että on aika tyly, tai kova ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kaunishan ja tyylikäs Melania on. Mutta jotenkin hänestä huokuu jonkinasteinen kylmyys. Myöskään Jennin kanssa hänellä ei toiminut kemiat yhtään. Kun emäntä oli ystävällinen ja jutteli Melanian kanssa, hän oli poissaolevan näköinen, eikä tuntunut olevan lainkaan kiinnostunut Jennin sanomisista. Tuli jotenkin tunne, että on aika tyly, tai kova ihminen.
Tai ujo
Itäblokin maiden ja Aasian naisille tärkeintä on taloudellinen turva, ei romantiikka.
Vierailija kirjoitti:
Ketä maailmaa nähnyttä suurvallan puolisoa joka on todellinen rotunainen kiinnostaisi vit*uakaan jonkun hikisen pikkuvaltion pressan tylsä muija?
Mun mielestä on hyvä ettei mellu edes viitsinyt esittää mitään.
Eiköhän trumppikin tviittaa lähdettyään miten perseestä suomi on.
Onhan sitä puhki, kun esittää... fiksu ihminen joutunut tuollaiseen näytelmään.
Esittää lopputomasti Yhdysvaltojen presidentin puolisoa.
Kyllä sitä väkisinkin näyttää väsyneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä maailmaa nähnyttä suurvallan puolisoa joka on todellinen rotunainen kiinnostaisi vit*uakaan jonkun hikisen pikkuvaltion pressan tylsä muija?
Eiköhän trumppikin tviittaa lähdettyään miten perseestä suomi on.
Mietin ihan samaa, että jos Haukion keskustelu on ollut yhtä "luonnollista" kuin mitä julkisuudessa näkyneet keskustelut esim. sotaveteraanien kanssa on olleet, niin joo... Ei ihme, että toinen osapuoli voi vaikuttaa siltä, että evvk. Haukio ei oikeasti ole mikään luonnonlahjakkuus seurustelussa, vaikka onkin siinä tainnut vuosien saatossa kehittyä. Nythän tosin kovasti kehuttiin Haukion elekieltä ja ilmeitä, mutta oiskohan vaan ollut hermostunut, jolloin ne on olleet korostuneenkin voimakkaita.
Mistähän he ovat puhuneet? Säästä? Ruoasta? Pikku esitelmöinti Suomen koulutusjärjestelmästä? Haukiona en olisi keksinyt varmaan mitään puhuttavaa. Onkohan näihin ns. vapaisiin seurusteluihin olemassa kaavoja eli toistuuko samat puheenaiheet kerrasta toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veemäisen oloinen nainen.
Älä liioittele. Jos hänellä on terveysongelmia niin ei ole onnea ja auvoa edustaa päivätolkulla pitkin maailmaa. Hän voi ikävöidä poikansakin.
No onhan se koko ajan tuolla naama norsunveellä. Vähän vois hymyä irrottaa vaikka kuinka vituttaisi. Edustusrouva on. Joka leikkiin lähtee jne..
Paitsi ettei se lähtenyt. Se meni naimisiin bisnesmiehen ei poliitikon kanssa. Trump veti sen tuohon sirkukseen sillä sekunnilla kun ehdokkuutensa ilmoitti. Ei presidenttien vaimoilta kysytä haluatko edustaa vaan ne joko edustaa tai itkee ja edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse puhun merkittävästi parempaa englantia, vaikken ole koskaan asunut englanninkielisessä maassa saati ollut naimisissa. Puhun myös oikeasti kuutta kieltä ja lisäksi auttavasti kolmea. Kuudesta kielestä suomi on äidinkieleni ja englanti ja ruotsi molemmat luokiteltu native speaker-tasoisiksi, lisäksi saksan taito hyvä, joskaan ei täydellinen.
Minä taas en usko ylipäänsä ihmisten itsearviointeihin kielten osaamisesta. ;) Yleensä ihminen joko yliarvioi itsensä tai sitten aliarvioi tyystin. Pelkästään äidinkieli on niin vaikeata oppia täysin, että minun on vaikeata uskoa, että kovinkaan moni ihminen oppisi muita kieliä äidinkielen veroisesti (kielen eri rekisterit, murteet, sävyt, kielenkäyttökontekstit jne.). Tietysti äidinkieltäkin voi puhua heikosti, mutta puhun nyt hyvästä äidinkielen käytöstä. Aksentti on pienimpiä murheita vieraiden kielten omaksumisessa.
Mun itsearviointi perustuu esim täysien pisteiden laudatureihin niin äidinkielessä kuin englannissa ja ruotsissa. Eiku ruotsissa puuttui kolme pistettä täysistä, sori.
Joo. No mut just, tää on tätä. ;) En mä nyt ihan yo-kirjoituksia pidä validina arviointina siitä, että olisi native speaker. Yo-kirjoituksissa olet kirjoittanut vain yhden kielen äidinkielenä, muut vieraina kielinä ja toisena kielenä, eikä kokeet näin ollen ole suunniteltu mittaamaan äidinkielen tasoista osaamista. Kokeet on suunniteltu mittaamaan oppimäärää, joka syntyy peruskoulun ja lukion aikana.
Toi ei ollut mun vastaus toi laudaturit. Suomen laudaturia ei kyllä saa täysillä pisteillä, siis kokonaista ainetta tehtyä, ellei hallitse kieltä tosi hyvin ja itsekin sain tosi vahvat ällät kielistä, mutta kun puhuin mun nativetasosta, niin ne on testattu ulkomailla. Helsingi yliopistosta jo maksimipisteet, jotka maisteritutkintoa varten oltava. Oikeasti on ihmisiä, jotka ovat kielellisesti tosi lahjakkaita ihan kuin jotkut matemaattisesti, ei se nyt mikään ihme ole. Mutta tää menee tosi ohi aiheesta,,, moido,
Olet kielellisesti tosi lahjakas kaikissa muissa kielissä paitsi äidinkielessäsi? Vähän sama kuin selittäisi että olen matemaattisesti tosi lahjakas, mitä nyt tuo ynnälasku vähän...
Onpas tää nyt rankkaa teille. Kirjoitin bussissa kiireessä ennen pysäkkiä, jolla jään pois, enkä jaksa typoja korjailla. Mun kielellinen lahjakkuus ei sido mua myöskään kirjakieleen, varsinkaan jollain keskustelupalstalla. Ihan sama mulle miten vaikeaa teille on uskoa ja miten pakko täällä on jokaisen ilkeillä, jos te siittä tyydytystä saatte, mutta Melanian sujuvaan viiden kielen taitoon en usko. Hänen englantinsa on kömpelöä. Enpä ole kasvokkain koskaan kohdannut ja keskustellut, mutta siltä vaikuttaa.
Jospa puhuttais aiheesta. Tosin hölmö tää aihekin on. Joo, näytti pahoinvoivalya koko nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta siinä Mäntyniemen parvekkeella Melania näytti siltä, että on kauhuissaan. Mies karjunut ja uhkaillut ja itse pelkäisin parvekkeilla oloa, missä nyt on helpompi maalitaulu tarkka-ampujalle. Maailmassa monta tahoa, jotka miellään tappaisivat. Voi olla vaikka mitä paniikkihäiriötä ja rauhoittavaa lääkettä päällä siksi.
Ihan kuin hän olisi säpsähtänyt tullessaan ulos, ehkä kuvaajat olivat lähempänä kuin hän odotti tai jotain sellaista. Tai ehkä varoitettu, varmaan jotain tiettyjä uhkia ja uhkauksia on päällä, joista tietenkään ei kerrota meille.
Sit ihan sekin, että sopii miettiä, missä kuosissa sitä olisi psyykkisesti, kun olisit hiljattain saanut tietää miehen pettäneen sua useamman naisen kanssa jo ihan ekana aviovuonna, vauva-aikana, kun itse varmaan vielä rakastanut kovasti ja luullut asioiden olevan hyvin. Ja koko maailma, ihan jokainen läsnäolija tässäkin tilanteessa tietäisi sen. Ihan pelkästään se voisi antaa tarvetta jollekin rauhoittaville.
Eroaminen ei ole hänelle yksinkertaista. Koska hänellä on lapsi. (Ja hänellä on lapsi, joka tarvitsee mittavat turvatoimet koko ajan. ) On voitu uhkailla ja kiristää, tyyliin edustat niin ja niin paljon tai et näe poikaasi enää. Ehkä Donald uhkaa jättävänsä ja vievänsä pojan. Onhan lapsi jo aika iso, mutta silti. Jos tietäisin olevani nalkissa äitinä tuolla lailla, olisin aika kireä ja masentunut.
Kuvitteletko, että Melania on sekuntiakaan rakastanut Trumpia? Luultavasti edes Trumpin äiti ei ole rakastanut sitä.
Melanialle on aivan yhdentekevää keitä muita Trum on pannut tai tulee panemaan. Ei tuon luokan avioliitoissa välitetä sellaisesta. Kyseessä on liiketoimi molemmille.
Melania on AINA tuollainen. Se on Sloveniasta. Entistä titolandiaa. Ei nuo slaavit hymyile koskaan, ei kuulu niiden kulttuuriin. Siksi sen hymy on aina niin kouristuksenomainen, aikuisena opittu maneeri.
Slovenia on myös välimeren maa, jos ette satu tietämään. Tämä helle ei luultavasti sieltä kotoisin olevalle ja Nykissä (joka on Madridin leveysasteilla ja helvetin kostea kesällä kun on rakennettu suolle) ja Washingtonissa aikaansa viettävälle ole mitään ihmeellistä.
Kuvittelen, että on rakastanut. Ja himoinnut. Katso kuvia ja videoita avioliiton alusta. Pitöis olla hiton hyvä näyttelijä feikatakseen sen katseen ja kemian ja ruumiin kielen. Musta on lapsellista ajatella, että ihmiset on niin hirveen vaikuttuneita jostain rahasta. Harva lopulta on, paitsi jotkut luonnehäiriöiset wt:t. Tietyn rajan jälkeen on ihan sama, paljonko rahaa on.
Ei se Melania ole niin säälittävä ollut, että olis nainut rahasta jonkun josta ei välitä. On sille tarjolla ollut muitakin. Niihin aikoihin Trumo ei vielä ollut vanhus, hän on ollut hyvinkin kuuma nuorena, tsekkaa esim ekan avioliiton ajalta ja Melanian tavatessaan vielä aika hot sellaisille naisille, jotka diggaa vanhemmista miehistä.
Raha ei oikeasi monia ihmisiä kiinnosta juuri yhtään. Itseäni kiinnostaa miehessä seksi ja äly ja keskinöinen kemia. Varmasti ovat paneskelleet kuin kanit aluksi.
Jos joskus pääset rahapiireihin, tulet huomaamaan että niissä piireissä ihmisiä ihan oikeasti ei juuri muu kiinnosta kuin raha, asema ja valta. KUKAAN jota ne asiat ei kiinnosta, ei mene yksiin Trumpin tapaisten miesten kanssa.
Melania on golddigger par exellance. Siinä ei ole mitään pahaa eikä väärää, tietenkään. Mutta sitä hän on. Siksi hän on niin onneton: halusi itselleen sugar daddyn joka kivasti pian kupsahtaisi ja päätyy presidentin rouvaksi.
Jos joksus PÄÄSET rahapiireihin. Tunnen varsin varsin varakkaita ihmisiä ja heitä yhdistää intohimo tekemäänsä, ei rahaan. Trumpeista en tiedä ja tietysti onhan golddiggereitä, mut mäkin uskon, että on mennyt naimisiin rakkaudesta. Tuskin maindannut rahoista sinänsä, mutta kyllä heillä kova kemia oli aikanaan.
Joku oli erikseen vinossa aamulla parvekkeella. Mustakin näytti että pelkää tai sitten sairaana, pahoinvoiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän trumppikin tviittaa lähdettyään miten perseestä suomi on.Mietin ihan samaa, että jos Haukion keskustelu on ollut yhtä "luonnollista" kuin mitä julkisuudessa näkyneet keskustelut esim. sotaveteraanien kanssa on olleet, niin joo... Ei ihme, että toinen osapuoli voi vaikuttaa siltä, että evvk. Haukio ei oikeasti ole mikään luonnonlahjakkuus seurustelussa, vaikka onkin siinä tainnut vuosien saatossa kehittyä. Nythän tosin kovasti kehuttiin Haukion elekieltä ja ilmeitä, mutta oiskohan vaan ollut hermostunut, jolloin ne on olleet korostuneenkin voimakkaita.
Mistähän he ovat puhuneet? Säästä? Ruoasta? Pikku esitelmöinti Suomen koulutusjärjestelmästä? Haukiona en olisi keksinyt varmaan mitään puhuttavaa. Onkohan näihin ns. vapaisiin seurusteluihin olemassa kaavoja eli toistuuko samat puheenaiheet kerrasta toiseen?
"Presidentin kanslian mukaan he keskustelivat ainakin lasten ja nuorten hyvinvoinnista.
Melania Trump on ollut mukana Be Best -kampanjassa, joka keskittyy parantamaan lasten ja nuorten elämää kiinnittämällä huomion esimerkiksi sosiaalisen median ja opioidien väärinkäyttöön. Haukio taas toimii Unicefin suojelijana.
Lisäksi rouva Jenni Haukio ja Melania Trump keskustelivat kanslian mukaan Suomen vahvuuksista hyvinvointiyhteiskuntana".
Kahden viikon kuluttua eroavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän trumppikin tviittaa lähdettyään miten perseestä suomi on.Mietin ihan samaa, että jos Haukion keskustelu on ollut yhtä "luonnollista" kuin mitä julkisuudessa näkyneet keskustelut esim. sotaveteraanien kanssa on olleet, niin joo... Ei ihme, että toinen osapuoli voi vaikuttaa siltä, että evvk. Haukio ei oikeasti ole mikään luonnonlahjakkuus seurustelussa, vaikka onkin siinä tainnut vuosien saatossa kehittyä. Nythän tosin kovasti kehuttiin Haukion elekieltä ja ilmeitä, mutta oiskohan vaan ollut hermostunut, jolloin ne on olleet korostuneenkin voimakkaita.
Minäkin mietin, että kuinka ”käsikirjoitettuja” nämä kaikki seurustelut, illalliset, kuningatarten tapaamiset yms ovat? Itse en keksisi mitään puhuttavaa kaiken maailman valtiopäämiesten, poliitikkojen ja asiantuntijoiden kanssa (muuta kuin lyhyesti tavatessa small talkit ja kohteliaisuudet tietty). Melania on kuitenkin ihminen, joka on repäisty yhtäkkiä näihin poliittisiin ja yhteiskunnallisiin ympyröihin ilman vankkaa asiantuntemusta ko. aiheista tai edes vuosien kokemusta poliitikon rouvana olemisesta. Eli kuten kuka tahansa meistä. Tuntisin oloni todella stressaantuneeksi ja epämukavaksi koko ajan.
Melania on ollut vaivaantunut ja varuillaan miehensä lähettyvillä jo pidempään. Eivätköhän eroa presidenttikauden loputtua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kielellisesti tosi lahjakas kaikissa muissa kielissä paitsi äidinkielessäsi? Vähän sama kuin selittäisi että olen matemaattisesti tosi lahjakas, mitä nyt tuo ynnälasku vähän...
Onpas tää nyt rankkaa teille. Kirjoitin bussissa kiireessä ennen pysäkkiä, jolla jään pois, enkä jaksa typoja korjailla. Mun kielellinen lahjakkuus ei sido mua myöskään kirjakieleen, varsinkaan jollain keskustelupalstalla. Ihan sama mulle miten vaikeaa teille on uskoa ja miten pakko täällä on jokaisen ilkeillä, jos te siittä tyydytystä saatte, mutta Melanian sujuvaan viiden kielen taitoon en usko. Hänen englantinsa on kömpelöä. Enpä ole kasvokkain koskaan kohdannut ja keskustellut, mutta siltä vaikuttaa.
Jospa puhuttais aiheesta. Tosin hölmö tää aihekin on. Joo, näytti pahoinvoivalya koko nainen.
Mua muuten huvittaa tää. Ja tahallani kommentoin. On ihan täysin mahdollista, että jollakin on tosi hyvä kielitaito ja puhuu todella sujuvasti esim asuttuaan eri maissa. Koska tää kuitenkin on AV vauva.fi, jengi raivostuu näinkin merkittävässä ketjussa naiselle (?), joka ihan asiallisesti perustellen kertoi epäilevänsä sitä kielitaitoa. Se liittyy keskustelun aiheeseenkin vähintään mutkan kautta. Ihan kaiken lisäksi täysin hyvää suomea tuo kirjoitti ja ihan ei-ärsyttävästi. Mutta täällä ei kukaan kestä kenenkään osaamista eikä itsetuntoa.
Mulla yksi ystävä, jonka englanti on äärimmäisen sujuvaa, ihan kantasuomalainen. Ulkkaritutut eivät koskaan luule muuta kuin britiksi. Hän on Matkaillut, muttei asunut. Muitakin kieliä osaa, en ole kuullut miten hyvin. Ei mitenkään pingota, on vain lahjakas. Hän on myös musikaalinen, liittyvätkö yhteen, ehkä.
Joten antakaa kielinaisen olla. Niin, onhan se Saarakin olemassa, kyllä se hiton hyvin äänsi eikä ole voinut asua joka paikassa, oli niin nuori aluksi.