Voiko tavallinen 37-vuotias mies saada vielä 22-27-vuotiaan naisen?
Jos tarkoitetaan nyt elämänkumppanuutta eikä yhden yön juttuja.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos itse olisin 25 ja haluaisin lapsia, valitsisin n. 10 v. vanhemman puolison.
Miksi? Ei kyllä papparaiset ja lapset kiinnosta. N 25
Jos perhettä haluat, suuntaa nyt vaan suosiolla katse 30+ ikäisiin. Vaikka poikkeuksia onkin, harva nainen nykyään haluaa lapsia alle 30v. Siinähän sen 22vuotiaan kanssa odotat 10 vuotta ja perustat perheen lähes viisikymppisenä.
Siis joku kysyy vakavissaan ottaisinko lähes isäni ikäisen kumppanin. No en.
Oikeastihan tuo hedelmällisyys on vaan tekosyy, tälläiset setämiehet vaan haluaa nuoren naisen.
Esim. 30-vuotias on jo paljon realistisempi vaihtoehto 37-vuotiaalle miehelle ja siinä ehtii mainiosti tututua pari vuotta ennen lasten tekoa.
Olen parikymppinen ja 37-vuotias olusi vaari ja häpeä. Kenellekään ei kehtaisi koskaan kertoa tai näyttää. Ja sen vanhan ihmisen iho...hrrr! Ei vois koskea!
Miksi ei. Olen itse 27-vuotias ja seurustelen 37-vuotiaan kanssa. Mielestäni kumppanini on kaikessa ihanuudessaan aivan tavallinen, hellä, hauska mies. Pari vuotta sitten ennen häntä deittailin itseäni 12 vuotta vanhempaa. Tämäkin mies oli, toki määritelmästä riippuen, ihan tavallinen.
Kummallakaan ei tietääkseni ollut mussa tärkein kriteeri se, että olen kakskyt-jotain. Kumppanini edellinen vakava suhde oli häntä viisi vuotta vanhempaan naiseen. Deittailemani mies alkoi seurustella mun jälkeen 40+vuotiaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan niin kysynyt.
Siis kaikki frendit luulisivat etten saa kuin papparaisen! En ikinä! Häpäsy!
Taas tätä. En usko tippaakaan että aloittaja on oikeasti mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan niin kysynyt.
Kysyipä. Mies olisi 15 vuotta minua vanhempi ja vain viisi vuotta äitiä nuorempi. Sopisi paremmin äidilleni.
Itse aikoinaan pyrin etsimään miehistä muutamaa vuotta nuorempaa kumppania, koska miehet kuolevat käskimäärin muutenkin aikaisemmin. Nyt oma mies on kyllä 2 vuotta vanhempi, mutta se on itselleni aika maksimi.
Mutta yleisesti ottaen kaveri- tai perhepiirissä on muutamia naisia, joiden kumppani on selkeästi vanhempi 10+. Nämä henkilöt ovat:
- Taiteilijapariskunta, joilla on ikäeroa 11 vuotta ja avoin suhde. Tuntuu toimivan hyvin heillä, sillä molemmat haluavat elämältä samoja asioita.
- 27-vuotias vähän sellainen "pissis", jolla on aika paha isäkompleksi. Hänen isänsä on ollut 3 tai 4 kertaa naimisissa ja neljän eri ihmisen kanssa lapsia. Tämä 14 vuotta vanhempi poikaystävä on kuin toisinto hänen isästään.
- Sellainen mukava eräilijäpariskunta, joka on tavannut vaelluksen aikana. Ikäeroa se tasan 10 vuotta. Mies on vähän hulivili, mutta jo asettumaan päin. Nainen se vastuullinen ja hoitoalalla.
- Uskovainen pariskunta, jossa mies on perheen pää. Nainen on kotona ja tekee lapsia. Ikäero 12 vuotta.
- Ja sitten vielä 66 v mummeli, joka seurustelee päälle 80 vuotiaan vanhan herran kanssa. On tälle käytännössä omaishoitaja ja heillä on varmaankin joku perintödiili tästä järjestelystä. Jos toimii molemmille, niin kukapa minä olen sanomaan mitään, mutta tuskin on rakkaudesta kyse, kun kyseessä aika varakas vanha mies, joka oli jo pyörätuolissa, kun nämä kaksi tapasivat.
Millaisia pariskuntia te muut tiedätte, joilla iso ikäero? En tunne ketään, joilla nainen olisi 10+ vuotta vanhempi.
Jos ikä on ainoa kriteeri, ota susiruma ja paksu. No problem. Muista kysyä paperit.
Ömm... kyllä kolmekymppiset naisetkin saa lapsia jos tohon hedelmällisyyteen vetoat. Itse 21 vuotta vanhana en todellakaan haluaisi lasta tai sitoutua ikäisesi kanssa.
Kyllä paras on kun pysyy oman ikäisissä naisissa. Löytyy kypsä ja perheen hankintaan valmis kumppani.
"Saada" :D Ehkä vähän outo lähtökohta parisuhteeseen, jos ikä on se lähtötason kriteeri.
Vastaus: varmaan voit, mutta eri asia tietysti sitten mimmoisen naisen. Kyllähän siellä on paljon kaloja meressä niin pitää vaan sitten laskea muita kriteerejä, jos välttämättä haluaa juuri spesifisti juuri tuolla speksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei. Olen itse 27-vuotias ja seurustelen 37-vuotiaan kanssa. Mielestäni kumppanini on kaikessa ihanuudessaan aivan tavallinen, hellä, hauska mies. Pari vuotta sitten ennen häntä deittailin itseäni 12 vuotta vanhempaa. Tämäkin mies oli, toki määritelmästä riippuen, ihan tavallinen.
Kummallakaan ei tietääkseni ollut mussa tärkein kriteeri se, että olen kakskyt-jotain. Kumppanini edellinen vakava suhde oli häntä viisi vuotta vanhempaan naiseen. Deittailemani mies alkoi seurustella mun jälkeen 40+vuotiaan kanssa.
Varmaan ihan tavallinen joo, mutta ikivanha. Mutta kaipa et nuorempaa saisikaan kun haluat tyytyä vanhoihin käppäniin vai miksi tarvitset isähahmon?
Kuka kirjoittaa näin? Todellinen persläpi.
Miksi pitää solvata?? En tajua.
Ei ole solvaamusta kertoa totuus. Tuo isäkompleksi on peruspaykologiaa - muutoin ei nuori nainen kajoa hajoavaan ja kalmaiseen lihaan.
Ikis, päätit siis jatkaa.
Tiedätkös, olen onnellinen että miehesi vaihtoi sinut nuorempaan.
Tavallinen 37-vuotias suomalainen mies? Eli pönäkkä varhaiskeski-ikäinen. No toki jos rahaa on niin sitten 😊
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen 37-vuotias suomalainen mies? Eli pönäkkä varhaiskeski-ikäinen. No toki jos rahaa on niin sitten 😊
Huomattavan paljon rahaa. Aika iso summa pitäisi maksaa että lähtisin tuon ikäisen kanssa edes kahville. Ja silloinkin kamut luulisi että joku läppä ja vedätän :D
Sanoisin että siinä ja siinä, riippuu monesta asiasta. Melko vaikeaa on mitä esim. 22-vuotiaisiin tulee, mutta mutta 27v voisi onnistua paremmin. Joku ns. kompensoiva tekijä pitäisi olla..
Mun mieheni on aika paljon vanhempi, mutta ei kuitenkaan 10 vuotta. Tapasimme kaveriporukassa ja meistä tuli ensin läheisiä ystäviä. Jos olisin ollut silloin varta vasten etsimässä miestä, niin olisin varmaan toivonut enemmän itseni ikäistä. Mutta suhde kehittyi kavereista parisuhteeksi, eikä sitä ikää enää niin ajatellut.
Mutta mitä lastensaantiin tulee, niin kannattaa se huomioida, että varsinkaan 22-27- vuotiaat naiset eivät välttämättä halua niin paljon itseään vanhempaa miestä lastensa isäksi. Realistisempaa olisi 30+. Omassa avioliitossa olen kyllä sitä pohtinut, että jos lapsia haluaisi, niin pitäisi aika lailla pian ryhtyä toimeen. Lapsiasiassa ikäero harmittaa. Vaikka naisen ikä on biologisesti tärkeämpi kuin miehen, niin en silti haluaisi, että lapseni isä olisi jo 50, kun lapsi menisi kouluun. Jos mies olisi vähän nuorempi, päätöstä voisi lykätä, vaikka itsekin alan olla kohta 30. Viimeiset vuodet ovat vaan olleet niin rasittavia, että en tähän vauvaa haluaisi useampaan vuoteen ainakaan. Onneksi lapsensaanti ei ole meille ollut varsinainen tavoite.
Otsikon ikäinen mies voi saada nuoremman kumppanin, mutta miksi ei keskittyisi ikäisiinsä?