SYYSkuisten-04 VAPPUviikonloppu!
Kommentit (33)
Työ häiritsee sosiaalista elämääni. Olen käynyt lukemassa ja kommentoimassakin juttujanne, mutta tekstiksi asti ne kommentit eivät ole tulleet.
Vaikka työni on kivaa ja olen innoissani, en tykäää tästä järjestelystä. Olo on sekava, kun yritän hoitaa lapsia ja kotia ja sitten jokainen liikenevä hetki teen töitä. Päiväuniajat ja aamulla ja illlalla ja viikoloppuna. Onneksi tulee syksy ja lapset menevät hoitoon ja minä saan olla viikosta 3 päivää töissä 4 päivää kotona (ja opin sanomaan ei, etten ole kohta kokopäivä töissä). Kun aikoinani vein Otson päiväkotiin, teimme sen molemmat itkemättä. Saas nähdä miten nyt sopeutuminen sujuu. Tulis vaan se päätös hoidosta.
Tänään siis taas töihin. Onneksi vaan muutamaksi tunniksi. Sitten kauppaa ja A-liikkeeseen. Kuohuviiniä, kiitos. Vietämme vappua perinteisesti, hoitotytön perheen kanssa. Saatamme pyörähtää tuolla puistossakin. Pallot on ostettua ja sementit (hih, vaikea oli pitää pokkaa, kun Otso pyysi että laitetaan sementin) on jo pitkin kämppää. Ruuaksi tekee mieli lihaa, joten ostan lehmää, vaikkei mies ei usko, että kotona vois saada kunnon pihvejä. Jos ostan uuden paistinpannun samalla.
Lapsukaiset: ovat kevereita keskenään. Leikkivät ja pelleilevät. Otso saa ihailevia nauruja, kun tekee jotain älytöntä. Ja Valma yritää kovasti saada aikaan yhtä mahtavia röyhtäsyjä (!) ja räkänauruja kuin velikin. Usein halitaan ja leikitään yhdessä autoilla. Ja " Antees" (huom. s-kirjain) on myös paljon käytössä. Valma puhuu paljon ja koko ajan (kehen lie tullut?). Hoitotytön äidiltä lipsahti aamukiireessä v-sana ja Valma hymyillen, että" Ittu" . Nauratti -vielä. Ihania ovat.
Nyt soittamaan Hesarille. Jakavat sen meille tauon jälkeen nykyään joka toinen päivä. Kun olin ilman lehteä tajusin, miten tärkeä osa aamua se onkin.
Hyvää vappua kaikille! (saatan tosin tulla vielä)
PL
PS. Alli, olet tosi ystävä. Voimia sinulle ja tietysti myös ystävällesi.
Ennen kuin muuta kirjoitan, kerron teille, että jotain historiallista on tapahtunut: ONNI NUKKUU VIELÄKIN!!! Nukahti illalla reilun puolen tunnin nukuttelun jälkeen kl 21 ja on nukkkunut inahtamatta koko yön. Itse heräilin ennen 7,odottelin tovin ja tulin sitten alakertaan. Mies kohta perässä mutta Onni siis vaan nukkuu. Kohtahan tässä saa unohtaa tän päivän päikyt. Ihmeellistä. Meinas tuo nukuttaminen illalla olla vaikeampaa ja taisi olla kuten mietinkin, että oli yliväsynyt. Ulkoili niin paljon eilen ja nukkui aikaisin päikyt.
No, nytpä ei muuta. Pitänee mennä kurkkimaan poikaa. On ihan hölmistynyt olo. Aina toivon, että miksei meillä nukuta ja nyt itse kukun sitten aikaisin ylhäällä:)
Tänään salille ja ehkäpä aurinkolaseja katseleen. Neljä vuotta olen haaveillut sellaisista voimakkuuksilla. Nyt on reseptikin, että jospa nyt sais hommattua.
T-P ihan äimän käkenä
Silmät vain lievästi ristissä .. Meillä taas neiti heräsi tänään tavanomaista aikaisemmin, peräti jo klo. 7.00. Ja mä taas olen valvonut turhan pitkään, jne. jne. uniongelmia.
Kiva, että Onnille maistuu uni :)
Enkeli, tuli paha mieli minullekin Nean puolesta kun luin tuon sinun tekstisi :( Pitäisihän noihin tilanteisiin puuttua jyrkästi jo alusta asti. Ei tuollainen toiseen fyysisesti käsiksi käyminen ole mitenkään puolusteltavaa. Ei lässytystä, vaan äänensävy tiukkana vanhemmalle tuossa tilanteessa.
Ai niin Enkeli vielä. Tykkääkö Nea juustosta? Nimittäin sekin on oiva kalsiumin lähde jos maitoa ei mene tarpeeksi ja viilit, jogurtit yms. ei kelpaa. Meillä tosiaan asuu juustohiiri ja minun täytyy jo vähän rajoittaa tytön juustonsyöntiä (ts. en anna juustoa aina vaikka kiljunta on kovaa jääkaapin ovella). Ei muuta söisikään varmaan jos itse saisi päättää ... Meillä kyllä tyttö tykkää myös viilistä jne. Mulla ei siksi niin paineita siitä maidosta ole vaikka on päiviä että sitä ei välttämättä kovin paljoa mene. Teen myös aamu- ja iltapuurot maitoon. (Tarkasitanpa tässä vielä että en puhu läpiä päähäni ... Käyhän Nealle jo maitotuotteet?? Siis kun puhuit maidonjuonnista kuitenkin vai juoko Nea jotakin muuta kuin lehmänmaitoa? Sorry kun en muista :( )
Pilelle kovasti voimia ja tsemppiä töiden kanssa!! Tulikin mieleeni että myös meidän täytyisi vielä käydä kaupassa ostamassa " sementtiä" :) Kuohuviinit ovat jo jääkaapissa ...
Tyttö sai myös eilen vappupallonsa, Nalle Puh-aiheisen. Voi kuinka tykkää. Itku tuli kun ei nalle-pallo voinut tulla mukaan sänkyyn illalla :(
Pian tulee kaveripariskunta meille. Miehet tekevät sitä uutta terassiamme (ja toivottavasti saamme korkata sen käyttöön vappupäivänä!) Me lähdemme tyttöjen kesken ostoksille. Jihuu, tasa-arvo kunniaan ;)
Alli
Mies oli eilen illalla koiran kanssa nähnyt jo paljon nuorisoa vappufiiliksissä. Aika pitkä vappu:)
Alli, toivottavasti terassi valmistuu ja pääsette istuskelemaan sinne auringosta nauttien!
Minä olen klo 5 saakka siivoillut koiran oksennuksia. Mies vei aamupäivällä lapset mummolaan ja minä olen imuroinut ja pessyt lattiat. Toivottavasti koira on jo toipunut! Nyt mies on hakemassa ruokaa. Mulla vielä ostosreissut tekemättä. Viikonlopun ruuatkin on ostamatta.
Illalla lähden kaupungille syömään. Saa nähdä haukottelenko koko illan.
En muista enkä jaksa muuta. Menen odottamaan ruokaa:)
T: Ynis
Voi, nyt vasta ehdin lukea Enkelin tekstin. Tosi kamalasti oli Neaa kohtaan käyttäydytty puistossa! Minä ajattelen niin, ainakin vielä Onnin kanssa kun on niin nuori vielä, ettei ymmärrä satuttavansa toista jos ottaa naamasta kii. Mutta kiellän aina ja topakasti. Kolme vuotiaan luulisi jo ymmärätävän ja tuollainen muksiminen kyllä kuulostaa jo aika oudolle käytökselle. Nuo on just niitä tilanteita, että ärsyttää suunnattomasti, ettei lapsen omat vanhemmat sitten kunnolla edes puutu asiaan.
Käytiin kaupungilla miehen kanssa. Saatiin molemmat tilattua aurinkolasit ihan kohtuuhintaan. Juuri ja juuri sain halvemmat linssit, meinaa olla niin vahvat ja paljon taittovikaa, että melkein jouduin ostaan kalliimmat. Onneksi näin.
Onni on myös muuten aikasta siistiä miestä. Syödessään hokee " papi" heti, jos sotkee kätensä. Roskia noukkii jatkuvasti lattialta ja sanoo " okka" , eli roska. Hihat pitää kääriä kun syö " hia, hia" jne. Välillä tuntuu, että on vähän liiankin pilkun tarkka:)
Nyt kuuluu yläkerrasta itkua. Ei meinaa Onska nukahtaa. Oli kyllä väsyneen oloinen, vaikka heräs tosiaan 8 aikaan. Pitänee mennä hätiin. Olen niin korvaamaton:D
Ihana ilmakin pihalla.
T-P
Eilisessä pinossa oli tuo Ayapin lanseeraama h-k. Taisipa tarkoittaa hormonikierrukkata? Ja LiLi. Juu meillä päin ihan vaan Linkki Liisa, toisinaan Saamuskan ja Tean taloukissa Libidoon viittaava:) Tämä oli hyväntahtoisesti eilisestä jatkettu letkautus sitten vaan;D
Niin se vaan on, että äiti on pop! Paitsi että oman lapsen sanomana se on kaunein sana mitä tiedän, on äiti oikeasti nukutusjutuissa nyt in. Menin äsken hätiin kun lapsonen itki isin sylissä ja kun otin syliin, 5min ja poika oli unessa. Tahtoo ainakin nyt uskoa omaan korvaamattomuuteen.
Pitäs mennä ruokkimaan naapurin Tupsu-kaninen. Jos kävis kurkkaamassa ainakin, että vieläkö sillä on sapuskaa ja sitten illemmalla kävis Onnin kanssa, kun se on tuossa pihalla. Mun kaveri pyysi hoitaan. Tää kaveri täyttää kesällä 10-v! Oikeesti tuo tyttönen muutti naapuriin vajaa 4-vuotiaana ja hurmas meidät kaikki heti. Oli niin suloinen, ihanasti ujo tyttönen. Nyt jo kolmasluokkalainen mutta silti vielä kiva ja hyvätapainen tyttö.
EGeehen voisin vastata, että pillereitä syön. Mutta nyt oon huomannut tammikuusta lähtien, että tulee aina kauhea pääkipu just ennen menkkoja ja muutenkin jos on edes vähän krapulan tynkää, päätä särkee entistä enemmän. Voisko olla, että synnytyksen jälkeen on jotain tapahtunut eikä nuo pillerit enää oikein sovi..? Pohtii hän. On meinaan vähän migreenin tyyppistä kovaa kipua eikä sitä ole ennen ollut. Pitäs varmaan jättää pois pillerit, eihän noita muutenkaan oikein tarvi:)
Mahtavaa roikkua netissä tällä ilmalla.
T-P
Ihania ilmoja on pidellyt. Ollaan ulkoiltu paljon, niin töissä kuin kotonakin. Nöösällä sujuu hoidossa edelleen mukavasti. Olen todella tyytyväinen hoitajaan. Hyvin on sujunut allergioiden kanssa. Kaikkea kivaa tekevät hoidossa, mm. vappuhatun olivat askarrelleet ja musisoineet metsäretkellä eväitten kera. Vielä ei ole itkun kera Nöösä jäänyt hoitoon. Sylittelyn jälkeen jää heiluttamaan. Perjantaina oli enemmän huudellut ulko-oven luona äitiä pitkin päivää ja valokuvaamme katselee usein. Nöösä pitää kuvaa omana aarteenaan eikä näytä muille lapsille sitä, vaan laittaa nopeasti reppuunsa ja läpän kiinni uteliaiden lähestyessä. Illat on olleet iloa, naurua ja itkua, kiukkua. Normaalia elämää siis. Itsellä töissä sujuu mukavasti. Sopeutuminen alkaa itselläkin olla jo paremmalla puolella, koska rakkokivut ovat helpottaneet. Kiitoksia tsemppauksista.
Eilen ostin Nöösälle vappupallon. Hän valitsi pallon, jossa oli Puuha Pete, kaivuri ja kissa. Taisi kaivuri olla ratkaiseva tekijä ja muumipallo jäi toiseksi. Huomenna menemme Helsinkiin perinteiselle vappukävelyllemme. Rauhallista perheaikaa siis tiedossa. Pikkuiselle tytöllekin se on tärkeää ensimmäisen hoitoviikon jälkeen.
Minäkin harrastan nykyään paljon telepaattista keskustelua kanssanne. Olette paljon ajatuksissani, vaikka kirjuuttelu on vähempää.
Hipsu: Olipa teillä kurja lääkäri. Vertaistukea lähetän. Meidän neuvolalääkäri ei usko Nöösän allergioihin, vaan pitää äitiä neuroottisena ja hysteerisenä. Onneksemme yksityisellä puolella meillä on ihana allergialääkäri. Haleja! Ihanalle ja suloiselle Kepsutille silityksiä. Lääkäri tutkiskelkoon itseään.
Enkelille jaksua naapureiden mekastukseen. Unihiekkaa ja rauhaa öihinne.
Sakemannipennoselle olen lähettänyt voimia koko viikon. Toivottavasti asiat lähtee sujumaan ja tilanne rauhoittuu. Jaksua!
Kukkuulle haleja selvittelyyn ja odotukseen!
Mantelille voimia parisuhteeseen.
Pönksylle parantavia puhalluksia!
Allille voimia kantaa ystävää. Olet upea ystävä.
Iloista ja aurinkoista vappua kaikille! =)
-Mimmuli ja Nöösä
Eivätkä Lundiatkaan luo ylivertaisia säteitään, fiboissa on nyt joku vika, värähtelyt eivät ole kunnossa.
Taitaa tämä ylenmääräinen kaaos häiritä meikäläistä pahemman kerran (ja ehkä työt ajatuksissa). Miestä taas häiritsee minä tuhahtelemassa, huokailemassa raskaasti ja tuijottamassa syyttävästi lattialla olevia roskia, leluja, vaatteita, astioita ymym. Eilen mies aivan loihe toimimaan, kun minä ihmettelin, mitä hänen opiskelusalkkunsa mahtaakaan tehdä olohuoneen pöydällä. Otti laukun ja heitti sen pihalle " Ettei vain ole tiellä" . Näin meillä.
Aurinko sen sijaan värähtelee lämpimästi ja luo ihania säteitään joka puolelle. Antsa nukkuu vielä vaunuissaan ja isommat leikkivät ulkona. Hiekkalaatikko on jo näkyvillä, keinutkin aivan kohta. Vielä kuitenkin viikon verran rinteet ovat auki. Kun tulen Nykistä (krö-höm, pääsinpä taas sanomaan), toivon, että takapiha on siinä kunnossa, että muutaman kukan pääsisi istuttelemaan.
Päätin, että otan imurin ja luutun esiin vasta kun Antsa herää. Yhdeltä nukahti vaunuihin. Eilen nukahti 20.30 ja heräsi aamulla tasan kahdeksalta. Otin vielä viereen pullolle (hyi! laiska äiti) ja mies sitten nousi pojan kanssa, kun minä jäin vielä nukkumaan tunniksi (ja kehtaan vielä valittaa sekamelskasta?).
Apua, jotain piti kovasti kommentoida, mutta oma napa etuili....
Tulen olemaan selkä ;)
SaaMa
Nean puistokokemusta piti kauhistella. Oikein surku tuli Nekun puolesta :( Viime viikolla muuten sain postissa vuoden kuvat (n.400 kpl), jotka sain viimein kehitetyksi paperikuviksi. Yksi kuva oli viime kesältä, kun olimme Helsingin mammatapaamisessa ja Nea oli aivan hurjan söötti :)
SaMa
Olen aivan puhki! Ihan kauheaa oli ruokakaupassa tänään! Minä en helpolla ahdistu, mutta tänään teki tiukkaa saada ostokset suoritettua.
Kotiintullessa olohuoneen lattia on jo aivan sotkettu! Tosi kivaa! Asialla mies joka pesi ikkunoita ja oli testannut grilliä talven jäljiltä. Eikö mitenkään vois ottaa kenkiä pois jalasta, kun siivosin koko aamun täällä!!! Mies vastaa urputtamalla, että hänen mielestään ikkunat oiskin pitänyt pestä ensin ja sitten vasta lattiat. Sitten hermostui, kun kysyin, että mitenhän se olisi hänen logiikallaan onnistunut (kun vei lapset aamulla mummolaan ja haki pyöränsä huollosta samalla ja minä sillä aikaa siivosin, että ehdin sitten kauppaan).
Kohta saan häipyä kaupungille, kipii! Pitäisköhän oikein ottaa kuohuviinilasillinen alkumaljaksi:)
T: Ynis
Ps. Hauskaa wappua kaikille jo nyt!
Pps. joltain on pitänyt kysyä jotain, mutten tietenkään muista keneltä ja mitä. Sama pää kesät talvet:)
Koko päivä on huhkittu pihatöissä. Ostin ja istutin kahdeksan vadelmantaimea (vai taivutetaanko se -tainta..? Kielipuoli taas ihmettelee ;-) sekä luumupuun. Lisäksi käänneltiin maata, karsin aitaistutusta mitä lie puskaa ja mies kaivoi ylös ison pinon betonilaattoja siitä kohtaa mihin rakennetaan terassi. Ei ole hirveän viihtyisä meidän piha nyt mutta kyllä siitä vielä hyvä tulee.
Ynis, mies sanoi ettei ole ikinä nähnyt Prismaa niin täynnä väkeä kuin tänään kun kävi ostamassa talikon. Onneksi mekin käytiin ostoksilla jo eilen!
Enkeli, kylläpä rumasti oli Neaa kohdeltu puistossa! Minä olisin varmaan sanonut isälle turhan suoraan mitä mieltä olen! Toivottavasti jäi viimeiseksi kerraksi.
Pönksylle ja Yniksen koiralle parempaa vointia!
Kääk Saamuska, sinun Nykin reissu se vaan lähenee! Libidoa lähettäisin mutta kun sitä ei ole täälläkään näkynyt :-( Kuka lie ominut kaiken syysmammojen libidon.
Nyt takaisin pihahommiin, ihana mutta tuulinen sää!
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
koko päivä on taas pihalla möyritty, haravoitu ja leikattu oksia, istutettu orvokkeja ja grillikausikin aloitettiin! nyt on likainen ja pölyinen olo, saunaan taitaa tästä käydä tiemme.
Ajattelin vaan tulla täältä taustalta huikkaamaan HYVÄÄ VAPPUA kaikille!! pihalla möyriessä menee varmaan pari seuraavaakin päivää, mies tekee puusta parveketerassia ja mä ajattelin siivota loput pihamaat vielä ja raivata saunantaakse tilaa uusille istutuksislle, nyt siellä kaikenlasita rakennusjäteromua.
Virtuaalinen maljankohotus syysystäville, ja hauskaa vappua kaikille!!
äitikuu pikaisesti taustalta, teitä ajatellen
Koko pvä täälläkin ulkoiltu, olen haravoinut melko paljon. Poika viihtyy hyvin pihalla kun on niin paljon katseltavaa.
Meillä nukuttiin viime yö hyvin 11h, heräs 7.30 kerran kiljas yöllä mut rauhoittu heti. Itse tuli kylllä valvottua puoleen yöhön....
Äiti siis meillä kylässä. huomenna tehdään varmaan taas pihatöitä. on luvannut hienoa säätä. kuoharia on , tippaleipiä, nakkeja ja perunasalaattia.
Oltiin tänään kummitädin synttäreillä, poika söi kokonaisen ison korvapuustin ja siitä tunnin päästä ruokaa, kyllä on hyvät ruokahalut:)
meillä miehen kanssa sama tilanne, riitaa tulee joka asiasta, mun äitikin sanoi että on huomannut että mies naputtaa mulle kokoajan jostain, itse ei sitä huomaa on kuulemma nin täydellinen kait:) välil mietin mitä mä täällä teen ja voisiko jossain olla mulle parempi onni? sit miettii ettei haluis luovuttaa näin pitkän ajan jlk, kun yhteinen lapsikin. kyllä on vaikeeta nyt vaan tuntuu että tähän ei tule loppua kun edelline riita sovitaa on seuraavaa jo ilmapiirissä.
mutta nyt taidan lopettaa marinan.
t. manteli
Lotto tuli just ja Kenon numerotkin on vielä tarkistamatta. Niin ja laukussa odottaa ässä-arpa, jossa huima 3,5e:n voitto!
Ihana oli lukea Mimmulin kuulumisia. Ihana Nöösä, joka varjelee äidin valokuvaa kuin kalleinta aarrettaan;) Suloista. Kunpa vaan algeeriaoireet helpottais pian!
Mantelille tsemppiä parisuhdemietintöihin. Onhan se niin, että pidemmän päälle tulee näitä hetkiä, että toinen vain ärsyttää koko olemuksellaan. Täällä on sellaiset fiilikset ollut viime aikoina pieniä hetkiä lukuunottamatta. Yhdessä oltu 8v. Toivottavasti kesä tuo lisää aurinkoa teidänkin parisuhteeseen ja tämä olis vaan joku aallonpohja.
Tänäänkin siis on ollut hienot ilmat. Kävin sittenkin salilla pikaisesti tänään, joten on taas aikaansaanut olo. Onni on ulkoillut kolmeen otteeseen taas, joten luulis unen maistuvan.
Tuosta tuli mieleen viime aikoina valloilleen päässyt paha tapa iltapuuron yhteydessä... Kun se puuro on aina riisihiutalepuuroa, olen tavannut laittaa sokeria vähän ja kanelia. Nytpä Onni siis osaa vaatia niitä ja sokeria pitää olla kupissa, sitten se leikkii sillä kun minä lapan puuroa suuhun. Toissa iltana kasteli lopulta aina sormea suussa ja sitten sokerissa ja nam nam kun oli hyvää. Päätin, että nyt tuli loppu tälle jutulle ja siihen loppui myös puuron syönti. No, itsepähän ollaan opetettu poika tuolle tavalle.
Pikkusen vieläkin rasittaa tuo Onnin äkkipikaisuus. Tänään on taas serkkupojan nenästä saatu raapaistua verta esiin, kun on niin nopea käsissään. Minä suorastaan vaadin, että muutkin kieltää Onnia moisissa touhuissa mutta en pidä siitä, että veljeni vaimo melkeinpä huutaa heti, että Onni ei saa! Voin kuvitella, mitä se puhuu Onnista ja meidän kasvatustavoista miehelleen:/ Kun tuppaa muutenkin oleen kova arvosteleen muiden tapaa elää ja olla - ylipäänsä tehdä mitään. Kaikkeni kyllä teen, ettei Onni kävis käsiksi ja yritän aina ensin nätisti kieltää, ennen kuin alkaisin karjua pää punaisena, että ei saa. Kai se ajallaan lopettaa.
Jepulis. Kello on jo noin paljon ja yläkerrasta kuuluu puhetta. Pitää vissiin mennä pian nukuttaan Onska, jos mies ei onnistu. On tuo poika alkanut tekeen sitä, että ennen kuin malttaa nukahtaa, latelee sanoja, joita osaa. ALkaa tulla: pappa, mummu, isi jne.. Ihan kuin olis jäänyt levy päälle, kun mulla on tapana aina silloin tällöin " tenttailla" Onnia;) Ihan kivan kuuloista tosin.
Olen tänään urakalla kasvattanut pinoa omilla jonnin joutavilla jutuilla. Eiköhän tämä jo riitä.
ILOISTA VAPPUA KOKO SYYSPOPPOOLLE!!!!
T-P
Eilen olisin toivottau parempaa vappua kaikille, kun väsytti, itketti, olin turhautunut ja kiukkuinen.....miehelle lähinnä, mutta syynä lie olut myös liiallinen raataminen. Nyt oon koittanu ottaa rennommin. Mutta pinenen munkkitaikinan meen kuitenkin kohta paistamaan. Rupes niin tekemään mieli munkkia.
Libidot lie Tealla, vai??? Mulla alkaa tuo masu olla sitä luokkaa, että eipä paljon viiti. Tosin reissussa sattuneesta syystä saunottiin 6 aikaan aamulla.... ;)
Jaksamisia parisuhdekiemuroihin!
Ankkis. Sun kieli luistaa paremmin kuin meillä muilla! Molemmat taivutukset ok.
T@hti ja p6v t n.4v, Pekka 1v7kk ja rv 29 tasan
huomenta, aamu alkoi meillä tuntia aiemmin kuin ennen, ensiksi heräsi Jade ennen seitsemää ja sitä mukaan muutkin kömpivät koloistaan. Ei sen puoleen meikäläinen heräsi jo vartin yli kuusi. Syynä olikin MAHTAVAT mahakivut( taas se aika kuukaudesta) aamupalaksi vedinkin buranan napaan. Ei oo kyl kiva herätä siihen kun mahaa koskee tautisesti, aivan kuin olisi synnytys alkanut!! kolimsen tuntia sainkin kärvistellä. Onneksi seuraavan kerran saan kärvistellä VASTA kuukauden päästä
Pikku tytön oksennustauti meni ohi todella nopeasti, perjantai-iltana jo söi ruokaa, lauleskeli ja leikki ja ei ainakaan vielä ole muilla näkynyt oireita.
Miehenkin pitäisi saapua tänään kotiin Ruotsista, Helsinkiin laiva saapuu puolen päivän aikaan, mutta sehän ei ole niin varmaa mihin aikaan kotiin saapuu tai saapuuko ollenkaan, jos jatkaa vapun juhlimista. Meillä on mennyt päivät niin rattoisasti pihalla oleskellen, muksut leikkivät leikkejään ja mä oon saanut miltei jo pihan haravoitua ei enään paljoo puutu. Jade oikein nauttii pihalla olosta, illalla tulee itku kun pitää sisälle lähteä. Jos kysyy tytöltä " mennäänkö sisälle?" tulee painokas vastaus " EI" . Onneksi ilmat on suosinut ulkona olemista. Kohta lähetään MML:n tapahtumaan, missä pääsee poniratsastamaan ja sitä isompi tyttö odottaakin. Välillä on oikein itku tullut kun HALUAA oman hevosen ja tahtoo ratsastaa( uhmaikäinen tuleva kuusivuotias)
Pitäisi vielä vähän koristella serpentiinillä kotia ja imurointikaan ei olisi pahitteeksi, joten poistun hommiin että keretään.
Kaikille HAUSKAA VAPPUA!
Ja kohotan myös täällä virtuaalisen kuohuviinilasin kevään ja kesän kunniaksi! (kuohuvat tosin korkataan vasta illalla, seliseli)
Mies naulaa ja naputtaa ulkona. Saivat eilen talkooporukalla valmiiksi rungon - tuntuu, että tuossa terassin rakentamisessa tuo pohjan / rungon rakentaminen on se työläin ja aikaavievin vaihe. Nyt sitten mies yksinään jatkaa lautaa laudan perään ja naputus kuuluu sekä sirkkeli soi. Ihan kaunis siitä tulee :) Paitsi mua ärsytti kun huomasin illalla, että kaverimies oli tallonu eilen mun lumikelloja työn tuoksinnassa.. murr. Onneksi eivät pahasti näy.
Täytyy varmasti myös lähteä tästä ulos tytön kanssa. Tyttö kulkee nalle-pallonsa kanssa joka paikassa. Ei ymmärtänyt ollenkaan eilen kun ei saanut palloa ottaa uloskaan mukaan.
Mimmulille ihanaa jatkoa edelleen töissä ja Nöösälle hoidossa. Suloinen pikku-Nöösä valokuvansa kanssa :)
Toivottavasti Yniksellä ollut mukava ja rentouttava ilta.
Ankkikselle voimia puutarhan rakentelussa. Joo, ei meidänkään puutarha näytä juuri nyt edustuskelpoiselta. Laudanpätkää, ja sitä sun tätä lojuu siellä täällä, jne. Maa möyritty siinä kohden mihin tulee se (siirto)nurmikko. Ja sekin tulee vasta toukokuun puolenvälin jälkeen. Näin sanottiin meille sieltä puutarhalta josta sen haemme. Ärsyttävän näköinen koko piha - mutta kuten Ankkis sanoi, hyvä siitä vielä tulee! Malttia vain.
Libidoa metsästetään myös täällä. Ei todellakaan asu täällä Libido-Liisaa, ei.
Tyttö repii kenkiä ja heittelee ympäri eteistä. Täytynee lähteä ulos. Ilta meille sitten sujuukin ihan rauhassa. Nautimme varmaan ne pari lasia kuoharia ja jotain herkkua. Ja nukkumaan varmaan jo kymmeneltä :) Huomenna sitten onkin brunssi naapureiden kanssa.
Hyvää Wappua kaikille!
Alli
Nopeesti käyn korjaamassa sen virheellisen huhun, että LibidoLiisa olisi meillä. Oli se pari vkoa sitten, mutta pakkasi jo kimpsunsa ja kampsunsa ja lähti pois. Nyt kylään taisi tulla PMS-täti, ainakin siihen malliin vetää mieltä synkäksi. Mies on ärsyttävä, typy rasittava eikä " kukaantykkäämustaoonihanrumajatukkakinihantyhmästi" . Et silleen. Että kyllä näistä hormoniaalloista saa nauttia ihan syömättä hormoneita... Mies pelastui ihanalta hirmuliskovaimoltaan menemällä töihin.
Venna nukkuu, meen itsekin pötkölleen hetkeksi. Unien jälkeen pihalle vappujuhliin, illalla rauhallinen kotivappu kahden typyn kanssa ja huomenna Ullikselle heti aamulla.
Kaikesta huolimatta, Hauskaa Wappua toivotellen,
- tea -
Nyt kun ei miehen herätyskello ollut soimassa, yläkerran ihanat naapurit pitivät huolen siitä, et kuuden jälkeen ei tarvinnut enää nukkua. Neakin pyöri aika levottomana, mut onneks on hyvät unenlahjat. Illalla kuului jo arabialaista laulua ja nyt aamuyöstä piti huutaa makkarin yläpuolella. Miten voi ihminen niin kovalla äänellä puhua!! Kaks ulkomaalaista miestä piti kunnolla metakkaa. Teki mieli äsken lähteä saman tien yöpuku päällä sinne kirkumaan! Pitänee joku lappu tänään kirjoittaa.. AINA AINA AINA meidän yläkerrassa on mökäporukkaa, vaikka väki vaihtunut monta kertaa. Pahin oli se himoporaaja, joka poras millon sattu keskellä yötäkin kiviporalla niin, että raikas ja jos laittoi lapun tai koputti kattoon, niin tyyppi kosti ja huudatta poraa kahta kauheammin. Siis ihania naapureita meillä aina aina vaan..huoh...
No ehdinpä tässä jo syömään ja kohta suihkuunkin, niin ollaan reippaina sitten jo aamuvarhain ulos menossa. Vieraat tulee 11-12 aikoihin ja sitten iltapäivällä koittaa ihana ihana vapaa-aika, kauan odotettu! :-)
Jatulle jo kerroinkin, kuinka karmea pikkupoika hyökkäsi eilen Nean kimppuun puistossa. Nea seisoi keskellä puistoa ihan rauhassa ja tämä poika, ehkä noin 3-vee ryntäs päälle, alko hakkaamaan, kaatoi Nekun maahan ja sit vielä jatkoi maassa makaavan itkevän pikku Nekun hakkaamista. Kyllä leijonaemo saapui paikalle ärjyen, rempaisin sen pojan Nean päältä ja hyvin tiukasti karjahdin, et noin EI saa tehdä!! Harmitti, et seisoin kauempana ja en aiemmin ehtinyt paikalle. Pojan isä sitten tuli ja lässytti pojalle, et ei noin voi tehdä, kato nyt kun tuli paha mieli ja kyseli itkevältä Nealta, et mikä sun nimi on, onko sulla nimeä.. Käski sentään pojan pyytää anteeks, mutta kyllä mun mielestä tossa tilanteessa olis VÄHÄN tiukemmin pitänyt poikaa puhutella. Myöhemmin sama poika yritti useasti asjaa Nean päälle polkuautolla. Pojan takia toivon, että vanhemmat napakammin tuollaisissa tilanteissa puuttuisivat, mätti Neaa nimittäin ihan kunnolla. Puistokaverikin tokas, et onpa mukava suhtautuminen muihin lapsiin, kun hyökkää vaan suoraan päälle ilman syytä. Hän tunsi pojan entuudestaan ja ihmetteli käytöstä. No mä en tunne poikaa ja tiedä hänestä enempää, mutta kurjalta tuntui Nean puolesta, joka välillä on niin arka, mutta kuitenkin on kiinnostunut muiden lasten touhuista ja niitä mielellään seuraa ja sitten iso poika tulee hakkaamaan. :-/ Tuleehan sitä elämässään turpaa saamaan, mut vanhempien tehtävä olis myös ohjata oikeaan suuntaan tossa käyttäytymisessä. Muuten oli kyllä mukava puistoreissu, 2 tuntia oltiin ja että maistui hyvälle grillattu nakki, vaikka yleensä aika nopeasti tulee kiintiö täyteen nakeissa ja makkaroissa. Mut ulkona on aina kiva syödä!
Illalla käytiin perheen kesken vielä uudelleen puistossa ja kaupassa. Nea teki tuttavuutta jokaisen asiakkaan kanssa ja kaikille huuteli moi. Eräs täti (hieman viinalta tuoksahtava) tuli siihen sit ihastelemaan ja sanoi että voi kun on kiva kun nämä on niin reippaita. Sanoi Nealle, että sä olet kiva lapsi! Nea vastasi tädille kauniisti: KAKKA! :-D En tiedä, mistä sen sai päähänsä, koska kakkahädästä ei tällä kertaa ollut kyse, vaikka sen ilmoittaakin! En tiedä, oliko tädin mielestä vielä niin kiva lapsi! ;-) Mut meitä olis niin vaan miehen kanssa naurattanut!
Pieni voitto maitorintamalla, et Nea suostui eilen desin verran juomaan maitoa Nalle Puh nokkamukista. Onko kellään kokemusta, et miten sais kalkin menemään, eli onko sellasta minkä vois sekottaa ruokaan. Nealle ei meinaan muuten saa sitä menemään.. En ymmärrä, miksi kammoaa viilejä ja jugurtteja, jätskiä samoin..
Sakemannipennille toivon, että yhteiselo miehen kanssa alkaisi sujumaan hyvin!
Samoin Mantelille edelleen jaksamisia!
Tiivii, Nea on myös neuroottinen siisteyden suhteen. Jos ruokaa putoaa pöydälle, käskee PYYHI ja vasta sitten suostuu syömään. Tai jos on pieni murunen, niin tyttö sanoo OSKA=roska ja se pitää sitten poistaa. On toisinaan raivostuttavaa, kun sitä sotkua ja muruahan syödessä tulee..
Mulla on kädet niin kipeinä, kun eilen nukutin Neaa tunnin, toisin sanoen vatkasin vaunuja, oli varmaan naapureilla ihmettelemistä. Nea ei malttanu nukkua, kun nyt lämpimällä repii hanskat pois, availee vetoketjuja ja räpeltää kaikkea mahdollista. Kyllä alkoi pinna jo kiristyä. Saa nähdä onko kohta edessä siirtyminen omaan sänkyyn päikkäreille. On vaan ollut niin ihanan vaivatonta, kun on saanut sisällä rauhassa touhuta, kun tyttö nukkunut ulkona. No katsellaan..tänään saa mies nukuttaa!
Josko sitä suihkuun jaksais jo mennä.. On tainneet yläkerran porukatkin käydä nukkumaan, kun niin hiljaista on! Mutta oikein mukavaa viikonloppua ja vappua jokaiselle! Kyllä varmaan täällä pyörin kuitenkin! Tuli mieleen, et oli kivan näköistä eilen, kun Lintsi aukes ja Nea ihmetteli niitä valoja. On vaan ärsyttävä nimi mun mielestä uudella maailmanpyörällä; rinkeli. No joo, nyt jutut menee ihan tylsiksi, parempi mennä jo!
Enkeli1 ja Nea