SYYSkuisten-04 VAPPUviikonloppu!
Kommentit (33)
Sitä vain tulin toivottamaan :-)
Tulis jo Enkeli,mies ja Nekku..päästäs syömään!
Varas en ole minä... :-/
KAikille kommentoin ja ajattelin ja voimia ja haleja lähetin..Nyt en ehdi enempää!
jatu
Päivä on mennyt mukavasti. Kaunis ilma pihalla, vaikka tuuli onkin hurja. Käytiin Korkeasaaressa ja Lintsillä pyörähtämässä. Nöösä tykkäsi kovasti. Erityisesti leijona ja tiikeri, jotka kerrankin olivat aktiivisesti esillä, olivat mieleen. Keskustassa oli niin ryysistä, että päätimme poiketa Linnanmäellä katselemassa ennen kotiin tuloa. Suurimman naurun ja riemun kiljahduksen sai se laite, jossa on kahdessa rivissä penkit ja se pöyrii vinhasti, välillä jopa pää alaspäin. Nöösä tykkäsi katsella sitä. Vähän vain täytyy toisen kasvaa ennen kuin siihen pääsee. =) Herkku saldokin on kiitettävällä mallilla. Nami! Ilta sujuu nyt sitten rauhallisesti kotosalla. Huomenna olisi kaikkea pientä puuhaa tässä kotona.
Allille ja Ankkikselle puutarhaprojekteihin tsemppiä. Mullistusten jälkeen lopputulos on varmasti mitä kaunein. Lohdutan, että meillä on edelleen talon ympärillä vain savea. Mies on tosin saanut kipinän, joten kyllä tässä jotain saadaan aikaiseksi, vaikka talvella into oli poissa.
Libido puolelle säpinää toivon kaikille. Meillä rakennusstressin helpottaminen ja kevät on tuonut säpinää. Mutta en minä kaikkea libidoa ole tänne Salaiseen Laaksoon hamstrannut. Jospa kyse on vain hetkellisestä Libido-Liisan jakeluhäiriöstä. Pupuenergiaa kaikille! ;)
-Mimmuli kera perheensä
Kotona vappureissusta, loppui jo ennen vappua, lyhyeen.
En ole varas.
T: Eräs jonka hiukset on huonosti, ruman väriset ja maha räjähdyspisteessä herkuista. Kaikin puolin kauniina siis.
Teoreettinen kysymys viimeiseksi:
Miksi se, joka ei halua pitää riidalla puoliaan, joutuu jyrätyksi? Miksi liika kiltteys maksaa?
No niin...vieläkin pysyy tuo voro piilossa, ikävä kyllä. Olisi niin kuvaa, jos jollain edes olisi kivaa ;)
Olihan meillä tosin ihan kivaa tänään. Aamuauringossa lähti mies pyöräilemaan kera koko pesueen. Antsa istui pyörän lastenistuimessa ja nautti hurjasti. Tyttö keskimmäinen ei oikein päässyt kunnolla liikkeelle uudella, isommalla pyörällään ja alkoi tosin kiukuttelun (joka jatkui hetkellisine katveineen iltaan asti) heti aamusta. Kun pienin oli päiväunilla vaunuissa kävin hetkisen töissä ja palatessani olikin koko popula taas ulkona. Söimme sitten hyvin ja jälkiruoaksi munkkeja, kuoharia/Pommacia sekä muistipeliä (muistini on kadonnut johonkin, tai itse asiassa isommat lapset ovat sen varastaneet).
Päivällä oli puhallettu paketillinen ilmapalloja ja paketillinen serpentiinejä. Herättivät nuo vähäiset ilmapallot ja serpentiinit sellaista ihastusta, jotta mietin, miten vähästä se ilo onkaan kiinni. Aivan turhaa olisi meidän ollut ostaa kilo vappukrääsää, kun kahden euron jutskat jo riittivät :) Lopultakin oli yhdessäolo lapsille tärkeintä.
Vappuaaton jatkoja, rauhallisia ja mukavia (tai vähemmän rauhallisia joillekin, mutta mukavia kuitenkin) kaikille syysmaamoille!
Saamuska
Päivällä jyräsin täällä PMS-myrskyissäni. Päiväunien jälkeen olo oli paljon parempi ja syykin selvisi vessassa. Yritys siis jatkuu. Kovien PMS-oireiden syy minun kohdallani on varmaankin se, että niiden helpotettua pettymyskään ei ole ihan niin iso. Tokihan tämä ottaa päähän, kun tässä kuussa ovis-merkitkin oli niin selvät, mutta pettymyksestä selviää muutamassa tunnissa.
Oltiinkin yllättäen vappujuhlissa koko päivä ja ilta. Naapuri kutsui kotiinsa illalliselle ja iltaa istumaan. Sain nauttia nyt hyvällä omatunnolla kuohuviinit ja punaviinitkin - ja Tallinnassakin saan (miten niin keksin väkisin miljoona hyvää syytä olla olematta raskaana?!). Oli mukava ilta, lapset leikkivät ja me aikuiset höpistiin juttujamme. Mukavan rentoja, jalat-maassa-ihmisiä, kun välillä tuntuu että täälläpäin kaikki on niin hienoja ja kiireisiä ja tärkeitä. Löytyi siis muitakin, joilla ei ollut erityisiä vappusuunnitelmia ja yhdessä vietettiin kiva ilta.
Venna-pieni oli niin innoissaan koko illan. Nuorin leikkikavereista oli siis 5v, isommat 7 ja 9. Tanssivat ja pelleilivät vaan. Venna jaksoi tosi hienosti ja vastasi aina vaan EI kotiinmenotiedusteluihin, kunnes lopulta tuli vetämään mua sormesta ovelle päin ja sanoi " nukkumaan" . Kotona söi iltaviilin ja simahti sänkyynsä 5 minuutissa.
Tuota EItä onkin nyt kuultu. Jos voi sanoa, että uhma alkaa jonakin tiettynä päivänä, niin meillä se oli eilen. Nyt vastaus kaikkeen on ei. Ei määkä vaippa, ei vaihtaa vaippa, ei syömään, ei nukkumaan, ei pukee. Ja päälle uhmakas katse, että uskallapas tehdä MINUN tahtoani vastaan. On tässä vähän hymyssä pitelemistä pienen tahtojan kanssa. Varmaan tämä tästä vielä voimistuu, mutta selvästikin on tärkeää saada nyt sanoa ei ja olla omaa mieltä.
Nyt on aika mennä nukkumaan, jotta selvitään huomenna Kaivariin aamulla.
- tea-
Kukkuulle iso hali. En osaa vastata kysymykseesi. :-(
Tealle myös halaus ja pupuenergiaa.
Ei ehdi enempää, pitää mennä juhlimaan vappua :-)
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Oisko Kukkuun kysymykseen vastaus, koska ihmiset on itsekkäitä!
Tea, ehkä ne pms-oireet tulee vielä voimakkaampina, kun siinä on lisänä vielä stressi raskautumisesta. Nautiskellaan viinistä Tallinnassa! Tilataan aurinkoinen ja lämmin sää ja mennään terassille istumaan! :)
Mekin tehdään lähtöä Kaivariin. Eväät on pakkaamista vaille valmiina (kylmälaukku on hankalasti saatavilla, tarvii miestä apuun:). Eilen piti käydä pientä kädenvääntöä asiasta, mutta sovittiin, että mies hoitaa lapset aamulla ja minä eväät, jotta ei mene kauhean myöhäiseksi lähteminen ja asiat jää mun kontolle. Uhkasin olla lähtemättä, jos joudun stressissä kiirehtimään aamulla ja hoitamaan " kaiken" yksin:)
Tein muuten mahtavan hyviä bataattinyyttejä eilen grillattavaksi! Sekin ohje oli niissä taannoisissa Hesarin bataattiohjeissa:)
Nyt valmistautumaan taas...
T: Ynis
Meillä onkin tosi railakas vappu. Mies rakenteli koko eilisen päivän terassia. Minä tytön kanssa ulkoilin varmaankin 4 tuntia putkeen, välillä vain käytiin syömässä. Oli kavereita paljon ulkona, ilmapallot mukana. Ja äiteelläkin kivaa seuraa, nautimme lasin kuohuvaa hiekkalaatikon reunalla :) Ja katselimme kun naapuruston iäkkäät pariskunnat lähtivät tupsulakit keikkuen ja hienosti puettuina takseilla hummaammaan. Näin se menee. Ehkä mekin sitten taas 20 vuoden päästä ... ;)
Tänään sentään juhlimme vappua. Pitäisi pian lähteä tekaisemaan perunasalaatti. Katamme herkkupöydän naapurin terassille (omamme siis hienosäätöä vaille valmis). Ihanaa nauttia hyvästä ruuasta, seurasta sekä auringosta.
Tealle edelleen tsemppiä ja pupuiluhenkeä! Tallinnan reissua täälläkin jo ootellaan.
Kukkuun kysymys vaattii pohtimista. Niin kai valitettavasti on, että jyrät pärjää. Ei se silti tarkoita että se on hyvä juttu. (Pohdinta jatkuu).
Libido-varas voisi todellakin ilmoittautua .. Jos tännekin edes se pieni hippunen löytäisi tiensä.
Ihanaa Vapun päivää kaikille! Nauttikaa päivästä :)
Alli
PS. Meidän takapihan metsässä pongattu eilen myös sinivuokkoja ja valkovuokkoja paaaaljon.
Aatto meni hyvin syödessä mihen siskolla. Lapset (ja minä;)) pelasi fudista pihalla. Kepsu riekkui ja nauroi ja oli ihan innolla mukana. HAuskaa oli. Aamupäivällä torilla kahvia ja munkkia sekä puhipallo lapselle. Valinta tehtiin mamman alias muumin ja Uhin eli puhin välillä.
Nyt nakit ja rankikset odottaa uunissa noutajaansa.
HArmillinen selkkaus Nekulle puistossa. höh.
Kukkuun kyselyyn en pysty syvällisesti juur nyt pohtimaan, mutta olen loppupeleissä sitä mieltä, että jyräys on suhteellista eikä onneksi ulotu kaikkiin elämänalueisiin. Toivoo hän.
Nyt täytyy mennä syöpöttelemään.
hk
Eilen oli tosi kiva ilta Jatun luona, piti vaan syödä liikaa...ja tänään jatkunut mässäily! Iltapäivällä mennään kävelylle tohon Linnanmäelle. Aamusta käytiin vaan puistossa ja pikku lenkillä. Nea on unilla, mies suihkussa, kotiparturoin äsken sen hiukset.
Alli, Nealle sopii tav.maito. Vuoden ikään asti erikoismaito, mut allergiat onneksi helpotti. Aiemmin tehty puuro veteen, kun niin paljon sitä maitoa juonut, mut eilen sit kokeiltiin maitoon, ni ei kelvannut. No, pitää alkaa pikku hiljaa lisäämään maitoa veden sekaan, jospa se siitä! Juustoa kyllä söisi enemmänkin, mutta ei kamalia määriä voi antaa.. Kuulostaa Alli muuten tosi mukavalta teidän pihalla puuhailu ja naapurien kanssa oleilu!
Samoiten Tealla tuntuu olevan kivat naapurit! Ei voisi edes kuvitella, että meidän talosta kenenkään perheen kanssa aikaa viettäisi. Ketään ei niin hyvin tunneta. Onhan näissä taloissa näitä puistotuttuja, mutta ei kenenkään kanssa ole ystäviksi asti tehty tuttavuutta.
Voi että, mä haaveilen omasta pihasta! Aina kun kevät tulee, alkaa ahdistaa täällä kerrostalossa. :-/
Juu, eipä löydy varasta täältäkään! Kukahan ilmoittautuu..? ;-)
Meillä on huomenna vesikatkos klo 9-15, pakenen Jatulle päiväksi. Heti aamulla pitää suunnata Itikseen, pari synttärilahjaa pitäis ostaa. Miestä muistuttelin, et tässä pian on äitienpäivä ja munkin synttärit!
Mitähän muuta piti..? Ei muistu mieleen. Lopettelen siis tältä erää. Ai niin, tein sitä perunasaalaattia ja onnistui ihan hyvin! :) Ja simastakin tuli hyvää.
Enkeli1 ja Nea
Aamupäivällä oltiin Kaivarissa 10 jälkeen. Tai ainakin käveltiin sinne päin, kun auto jätettiin ihan hornaan (kaupunki jo silloin tukossa). Esikoinen reippaasti käveli mennen tullen matkat ja käyttäytyi puistossakin ihan mallikelpoisesti. Palkitsin kotona suklaalla:) Pieni touhutyttökin jaksoi istua rattaissa eväshetken ajan, kun itsekin innokkaana söi siinä. Sitten kuljeskeltiin siellä ja jonkin aikaa jonotettiin vessaan. Raivo tuli vasta sitten, kun piti leikkipaikalta lähteä aika nopeasti pois ja toinen ois laskenut mäkeä vaikka koko päivän:) Matkalla autoon simahti ja nukkui koko kotimatkan ja sitten jäätiinkin suoraan omalle pihalle taas. Muut tuli hieman aikaisemmin sisälle, minä vasta äsken. Ihanaa!
Sain oikean vappufiiliksenkin tuolla omalla pihalla. Tuli sellainen olo, että tämä se on elämää ja se olo kuuluu ehdottomasti vappuun (muistelee lapsetonta aikaa, kun istuttiin Kaivarissa koko päivä ja nautittiin täysin siemauksin).
Oih, olen ihan vappufiiliksissä siis. Appivanhemmat osti ilmapallot lapsille, vaikka kotona jo olikin yhdet. Tykkäävät ilmeisesti muistaa lapsia vappuna, jos nähdään Kaivarissa.
Tietääkö joku muuten miksi Kaivari muuttuu Ullanlinnanmäeksi vappuna?
Heittäisin ilmoille gallupinkin: Miten paljon teidän mielestä kaveripariskunnan häälahja saa maksaa? Meillä selkeä mielipide-ero, kun kyseessä vielä sellaiset kaverit joita nähdään ehkä parin vuoden välein.
Nyt lähden fiilistelemään lisää lasten luokse...
Käsittämätön väsy. Oltiin sitten baarissa vähän aikaa eilen. Ihan vaan siksi, että niin harvoin päästään. Oulussa oltu viimeksi viime heinäkuussa ulkona.
Mielettömän ilmat ollut, tosi lämpimät ilmat. Sekin väsyttää kun on ulkoiltu niin paljon. Eilenkin pyöräilin kaupungille asiasta tähden ihan vaan apteekkiin 7 kilsan matka yhteen suuntaan. Sitten jäin haravoimaan kahdeksi tunniksi pihalle. Tiesi olleensa pihalla.
Varas ilmoittautukoon ja heti:)
Nyt ei muuta. Pitää kohta varmaan hankkiutua nukkumaan.
T-P
Tea. Minäkin olisin osottanut syyttävän sormen sinne päin:) Kuka se varas sitten on? Tunnusta heti ja lähetä libidoita takaisin meille kaikille! Näkyy olevan ankeutta ilmassa sillä saralla aika monilla.
Eilinen ilta oli oikein mukava. Jotenkin vaan syyllisyys kalvoi, kun olin omaa aikaa viettämässä. Vapun eka kuohuvainenkin tuli juotua. Rauhassa istuskeltiin ja juteltiin mammaporukassa. Laskeskelin nukkumaanmennessä (1.30), että olin ollut hereillä melkeen 21h putkeen. Kyllä ne haukotuksetkin meinasi illalla hyökätä vaivaksi.
Muutama tunti aikaa saada kämppä valmiiksi, kun tulee vieraita. Tuntuu, ettei eilisestä siivouksesta ollut mitään hyötyä. Kukahan täällä järjestäis tavarat paikoilleen, huoh.
Mukavaa vapun jatkoa kaikille!