Onko muita akateemisia jotka eivät laita yo-lakkia päähänsä vappuna?
Minusta jotenkin turhaa, tuntuu hölmöltä pitää lakkia joka ei sinänsä edusta mitään itsessäni. Akateemisen tutkinnon jälkeen ei ole ollut tarvetta erityisesti " brassailla" ylioppilaslakilla.
Kommentit (51)
jotenkin se tuntuu naurettavalta esiintyä oppinutta ympäri kaupunkia/maaseutua
ennen se kotsa oli tärkeä kun ei ollut pahemmin ylioppilaita
Vierailija:
kia kun duunariukollanne ei sitä ole. Jos ukkosi olisi esim. DI, jotka aina hyvin mielellään pitävät tupsulakkiaan, niin kyllä sinunkin kutreillasi valkolakki keikkuisi. Ja tää on tosi.
En ole koskaan pitänyt. En tiedä miksi...
enää 17 vuoden jälkeen maailmalle kuuluttaa.
Mieskin on yo ja ehkä pitäisi hattua mieluustikin vappuna jos johonkin mennään. Joskus ollaan olut niin että miehellä hattu ja mulla ei - ei haittaa mua.
Juu, en laita. Eikä mieskään tupsulakkiaan. Joskus on ollut tapana, nyt on vähän tupannut unohtumaan.
Nykyinen mies on duunari mutta lakin oon saanut jo melkein 10 vuotta sitten enkä pitänyt sitä ennen nykyistä miestäkään.
YO tutkinto on ihan jees juttu mutta en koe tarvetta mainostaa että mulla sellanen on.
joilla kummallakaan ei pipo enää tallella. Itse taisin hävittää sen heti lakkiaispäivänä puolivahingossa eikä meillä ole mitään hajua, missä miehen lakki on monen muuton jälkeen. Vaikka lakkeja olisi rivissä, ei oltaisi pidetty -- ylioppilas ei meidän mielestämme ole kovinkaan kummoinen saavutus ylpeiltäväksi.
joista kumpikaan ei käytä ylioppilaslakkia. Olisimmeko ekan opiskeluvuoden vappuna pitäneet kun kuului asiaan pyöriä kaupungilla haalareissa - kyseiseen " univormuun" lakki istui mutta nykyisellään tuntisin itseni lähinnä typeräksi se hölmönnäköinen kapteeninhattu päässäni.
Ei omista koko lakkia, haki vain todistuksen kansliasta ilman mitään lisukkeita:D
Eikä tuttavapiirissäkään ole ollut tapana pitää sitä hattua, vaikka kaikki melkeinpä ylioppilaita ovatkin.
Vaan mikäs siinä, jos joku tykkää?
En tiedä....jotenkin hävettää pistää nyt sellanen tyhmä kotsa kerran vuodessa päähän....hoh hoijaa....ei ole pätemisen tarvetta....