Onko nuo vappupallot tosi tärkeitä?
Ei meidän lapset ole koskaan pyytäneet palloa, enkä ole koskaan ostanutkaan. Itse kotona on puhallettu ilmapalloja ja niiden kanssa on ollut hauskaa!
Kommentit (40)
Onhan foliopallot kivannäkäisiä ja niitä ihastelee, mutta ei itselleen sellaista ole pyytänyt. Kysyin haluaako ja vastasi, että ei halua. On niin ennakkoluuloinen luonne.
Olen samaa mieltä. Ei sitä saunakaljaakaan tarvita.
Minä olen vaan ottanut sen linjan, että lapset tuhlatkoon ennemmin palveluihin kuin roinaan. Esim. elokuvissa käydään, teatterissa, konserteissa jne... Joo, ei asuta Helsingissä. Lähimpään isoon kaupunkiin on 50 km.
Terkuin kolmonen, joka pitää edelleen palloa täysin turhana.
Lapselle pakko ostaa kaikki, mitä muillakin on? No meillä kyllä vappupalloja näkyy, mutta en aio ostaa sellaista lapsille. Turha on aina turhaa. Voihan lapsen opettaa siihen, että joka juttuun liittyy joku tavara. Materialismiahan se on.
Turha lapsia totuttaa tuollaisen roinan ostamiseen.
Meillä ei myöskään vappupalloja ole eikä pyydetä. Ja onnellisia ollaan silti, joten älä nyt kaikkee ota tosissas mitä tällä palstalla vaahdotaan.
jossa noita palloja ei ees nää.
Eriasia voi olla jossain Hesassa jossa on ihan normaalia että lapset kulkee rattaissa vappupallot perässä lepattaen. :)
Täällä voitas kattoo vähä vinoon... ;D
Vierailija:
Ei meidän lapset ole koskaan pyytäneet palloa, enkä ole koskaan ostanutkaan. Itse kotona on puhallettu ilmapalloja ja niiden kanssa on ollut hauskaa!
meillä kolmevuotias on foliopallosta aivan haltioissaan ja jaksaa sen kanssa touhuta. Ei olisi tullut mieleenikään kieltää lapselta sellaista joka kerran vuodessa tuottaa noin paljon iloa. Turhakeko? No, kyllä ne saunakaljat on minusta turhempia....
Lapset tyytyy siihen mitä saa, jos ei paremmalle opeta, niin ei ne sitä itse osaa tulla vaatimaankaan. (siis joku 2v.)
Meillä iloitaan ihan normaaleista kaupan ilmapalloista joita saa pompotella. Siis ei mitään heliumhirviöitä! :D
Vierailija:
On tainneet vanhemmat jo unohtaa mikä lapsista on kivaa...
.
Epäilemättä meidänkin 2,5v ja 5v olisivat foliopalloista haltioissaan, mutta ovat sitä myös noista normipalloistakin!
Taatusti ostan vappupallon joka vuosi niin kauan kuin haluaa.
ja kysyi että eikö hänkin voisi saada hienoa palloa. No miksi olisin kieltänyt? Lupasin että iltakävelyllä haetaan ja voi sitä riemua ja odotusta ja silmien loistetta kun sai valita ihan oman pallon.
Ne rahat ei menneet hukkaan.
terv. 7
Meillä lapset (2v 4kk ja 4v 8kk) ovat todella iloisia noista palloista aina olleet. Kerran vuodessa se vappu on, jollojn saa foliopallon. Mummi oli ostanut eilen pallot ja muksut ihan haltioissaan palloista.
hän ei välttämättä uskalla pyytää tai tietää ettei saisi vaikka pyytäisikin. Vanhemmat usein ilmaisevat oman mielipiteensä hyvin selvästi asioista lapsilleen joten jos lapsi tietää mitä mieltä vanhemmat ovat niin hän ei uskalla pyytää kun tietää kumminkin ettei saisi. Pessimisti ei pety you know.....
Sellaisella paikkakunnalla missä lapset näkevät toisia lapsia vappupalloinensa, niin varmasti nuo pallot ovat tärkeitä.
MUTTA
Sellaisella paikkakunnalla missä tuo vappupallokulttuuri ei ole näkyvää, ne EIVÄT ole tärkeitä.
Hyvää Vappua kaikille, ilman palloja tai pallojen kanssa! :)
mutta 1-2-vuotiaille vappupallon ostaminen on typerää. Ettekö muuten saa taaperolle iloista ilmettä?
minusta ei ole typerää ostaa palloa pienelle. typerämpää on laittaa palloon menevä raha aikuisten wappujuomiin.
Vierailija:
Jaa... no toisen typerä on toisen ilo
typerämpää on laittaa palloon menevä raha aikuisten wappujuomiin.
foliopallonsa. Sehän on VAPPUA!
Vierailija:
mutta 1-2-vuotiaille vappupallon ostaminen on typerää. Ettekö muuten saa taaperolle iloista ilmettä?
Tarkoittaako tämä, ettei teidän taaperolla ole yhtään lelua, palikkaa, kirjaa tai mitään mikä ilahduttaisi?
Vierailija: