SUOMALAINEN LAPSI ON HALPA?
HS-artikkeli kertoo hintaa lapselle eri maissa. Hehkutetaan Suomen halpuutta ja yhteiskunnan ilmaispalveluita. Ilman näitä palveluita ei olisi varaa täällä tehdä ensimmäistäkään. Ei noilla yhteiskunnan rahoilla kukaan saa lasta elätettyä. Kyllä meilläkin lapsen hinnaksi tulee herkästi n: 200 000 tuhatta 0-18 ikään mennessä. Enemmänkin kenties. Artikkelissa kerrotaan koulutuksen olevan ilmaista. Joopa joo. Elää täytyy ja asua, kustannukset tietää jokainen lainaa takaisin maksaessaan. Mikä pointti tälläkin jutulla on? Synnytystalkooitako taas halutaan. Naiseutta voi onneksi toteuttaa muutoinkin!
Kommentit (8)
Yhteiskunnan rahoilla kuulukkaan jälkeläistään elättää hyvänen aika !!
Suomessa sentään puututaan lapsen terveysongelmien ajoissa. Ajoissa löydettyä voi hoitaa tehokkaammin. Lapsesta varttuu työelämään kykenevä kansalainen.
Suomessa peruskoulutetaan kaikki lapset ja suurin osa hankkii toisen asteen koulutuksen. Sekin mahdollistaa sen, että lapsi varttuu työelämään kykeneväsi kansalaiseksi.
Vielä kun saataisiin kiusaaminen kuriin jo pienestä pitäen niin joka vuosi säästettäisiin kestävyysvajeen verran kiusaamisesta johtuvien kulujen menoissa. Jokainen aikuinen voi omalla esimerkillään näyttää lapselle ettei kannataryhtyä kiusaajaksi sekä tuomita kiusaamisen ilmiönä.
Minun äitini sanoi minulle kun olin 10v, että olen kallis lapsi, että minuun on mennyt paljon rahaa.
Sanoi myös riippakiveksi.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan rahoilla kuulukkaan jälkeläistään elättää hyvänen aika !!
Yhteiskunta on ihmistä varten.
Eläkeläiset ne kalliiksi tulee, ei niinkään lapset.
Minä en ainakaan arvioi lähimpiä ihmissuhteitani rahassa. Ja mihin sitä aikuinen ihminen rahansa muualle laittaisi kuin perheeseen. Ennen lasta oli maailmaa jo koluttu ihan tarpeeksi ja asuntolainoja makseltu. Ei ole enää itseltäni tai omista menoistani mitenkään pois raha, mikä lapseen kuluu.