Vierailija

Minulla on ennestään yksi lapsi. Hän on jo 12-vuotias. Kärsin häntä odottaessani niiiiin järkyttävästä pahoinvoinnista, että asia ei olisi voinut jäädä huomaamatta.

Nyt muita oireita ei ole ollut kuin että samanlailla tulee hieman huono olo jos ei syö kunnolla. Kuukautiset minulla saattaa tulla vain kerran puolessa vuodessa. Raskaus havaittiin kun olin menossa röntgeniin ja minua pyydettiin tekemään testi varmuuden vuoksi epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi. Neuvolassa selvisi että raskaus on viikolla 11+4. En ole juonut mutta polttanut olen kuin korsteeni. Tietysti se loppuu nyt vaikka kuinka vituttaisi, sillä en hyväksy että myrkyttää omalla toiminnallaan myös toisen kehoa. Olen aivan shokissa siitä mitä lapselle voi nyt tapahtua tupskpintini vuoksi. Esikoisesta lopetin heti viikolla 6+ kun aloin oksentamaan ja epäilin raksutta. En olisi silloin edes voinut polttaa koska tupakka haisi niin kamalata, nyt ei mitään inhoa tupakkaa tai kahvia kohtaa.

Tässä juuri yritän pitää hermojani kasassa että en polttaisi. Neuvolassa sanottiin että jos on vaikea olla polttamatta, niin polttaa yhden aamulla aja yhden illalla.. No olen vain aamuisin polttanut yhden tämän kahden päivän ajan kun olen tiennyt ja siitäkin pyrkimässä eroon.

Pää sekaisin ajatuksista sillä minun ei pitänyt luomulasta saada.

• ylös 12
  • alas 6

Kommentit (20)

Vierailija

Onnea paljon raskaudesta. Totta kai on shokki saada tietää olleensa raskaana tietämättään. Ja ymmärrän myös, että koet pahaa omaa tuntoa tupakoinnista - mutta ethän sä mitenkään olisi voinut tietää olevasi raskaana! Älä syyttele itseäsi, tärkeintä on, että nyt yrität parhaasi lopettaa tupakoinnin. Ja moni nainen tupakoi ihan tietoisesti koko raskausajan synnyttäen terveitä lapsia, joten älä liikoja huoli. Kyllä kaikki menee hyvin :)

• ylös 18
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tunnen kyllä monia jotka ovat tupakoineet koko raskausajan, mutta minä en sitä hyväksy. Itse syytökset on kamalia. Abortti ei käy edes mielessä.

Kiitos sinulle kannustavasta viestistäsi.

T: AP

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Ihan kauhea aloitus, Toiv tää on provo.

Me on yritetty jo yli vuosi onnistumatta... Eletty super terveellisesti

• ylös 2
  • alas 29
Vierailija

Mulle kävi ihan samoin, tosin kyseessä ensimmäinen lapsi. Noin kolme viikkoa meni siihen, että aivot tottuivat ajatukseen raskaudesta ja yhtenä päivänä vain tumppasin sitten, eikä tuntunut yhtään pahalta. Helpoin lopetus koskaan. Ymmärrän hyvin itsesyytökset ja morkkiksen, mutta keskity ensisijaisesti sopeutumaan ajatukseen raskaudesta. Sinulla on asenne aivan oikea, joten uskon ettei lopettaminen sitten enää vaikeeta ole. Ja jos nyt jotain tulee niin se on todella epätodennäköistä, että johtuisi näistä ensimmäisten viikkojen polttamisesta, elämä ihan oikeesti vaan on. Onnea raskaudesta!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Keskity sinäkin itsesi kehittämiseen ihmisenä ja maailman harmaan sävyjen ymmärtämiseen. Sinusta tulee parempi äiti sitten kun sen aika on.

Kenenkään raskaus ei ole sinulta pois.

• ylös 17
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Keskity sinäkin itsesi kehittämiseen ihmisenä ja maailman harmaan sävyjen ymmärtämiseen. Sinusta tulee parempi äiti sitten kun sen aika on.

Kenenkään raskaus ei ole sinulta pois.

Vierailija

Varmasti syytät itseäsi, mutta älä turhaan. Sinä et tiennyt! Et tehnyt sitä tahallasi. Nyt annat itsellesi anteeksi ja keskityt positiivisella tavalla raskauteen. Et voi enää muuttaa mennyttä, siispä keskity tähän hetkeen. Kaikki on nyt hyvin ja teet parhaasi, että sikiö voi hyvin.

Itse sain ensimmäisessä raskaudessa vasta viikolla 7 positiivisen raskaustestin ja lapsi ei ollut suunniteltu. Epäilin raskautta ja tein testejä, sillä olin menossa viettämään kosteaa viikonloppua. Vasta viikon päästä tästä bileviikonlopusta raskaustesti näytti plussaa. Koin myös hirveitä oman tunnontuskia, tiedän että on vaikea hyväksyä itse mokanneensa ja tehneensä siten, mitä ei missään tapauksessa hyväksy. Mutta ei siinä auta jäädä rypemään itsesyytöksiin, katse tulevaisuuteen.

Aloitusta kauheaksi haukkuva ja itse terveellisesti elänyt lasta yrittävä, turha purkaa omaa pahaa oloaan aloittajaan... Elämässä kaikki ei mene niin kuin on suunnitellut ja ei kenenkään voi olettaa elävän koko ajan siten, että olisi raskaana. Haloo! Ole inhimillinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap käynyt alapeukuttamassa.

Tulee äiti tai ei, en ikinä tuhoa lastani kemikaaleilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varmasti syytät itseäsi, mutta älä turhaan. Sinä et tiennyt! Et tehnyt sitä tahallasi. Nyt annat itsellesi anteeksi ja keskityt positiivisella tavalla raskauteen. Et voi enää muuttaa mennyttä, siispä keskity tähän hetkeen. Kaikki on nyt hyvin ja teet parhaasi, että sikiö voi hyvin.

Itse sain ensimmäisessä raskaudessa vasta viikolla 7 positiivisen raskaustestin ja lapsi ei ollut suunniteltu. Epäilin raskautta ja tein testejä, sillä olin menossa viettämään kosteaa viikonloppua. Vasta viikon päästä tästä bileviikonlopusta raskaustesti näytti plussaa. Koin myös hirveitä oman tunnontuskia, tiedän että on vaikea hyväksyä itse mokanneensa ja tehneensä siten, mitä ei missään tapauksessa hyväksy. Mutta ei siinä auta jäädä rypemään itsesyytöksiin, katse tulevaisuuteen.

Aloitusta kauheaksi haukkuva ja itse terveellisesti elänyt lasta yrittävä, turha purkaa omaa pahaa oloaan aloittajaan... Elämässä kaikki ei mene niin kuin on suunnitellut ja ei kenenkään voi olettaa elävän koko ajan siten, että olisi raskaana. Haloo! Ole inhimillinen.

Siis olen ihan tosissani! Tutkimustietoa alkoholin ja tupakan haitoista sikiölle on niin paljon, että todella toivon ja rukoilen, että tämä aloitus ON provo! Lapsi parka!

Vierailija

Asialle ei mitään mahda enää. Olet kuitenkin jo lopettanut ja hyvä niin. Enemmän vauriota tekevät he, jotka polttavat raskausajan, tuskin tuolla olet vauriota aiheuttanut. Keskity siihen ettet enää vaan polta ja elät terveellisesti. Koita olla asiaa enempää stressaamatta ja nauttia elämästä. Äläkä näistä jeesustelijoista välitä. Toiset haluavat elää jossain haavemaailmoissa, jossa koskaan ei käy mokia ja kaiken vaan tietää itsekseen.

Vierailija

Taatusti hyvinkin moni elää ei-niin-terveellisesti tietämättä että on raskaana! Raskaustestihän tehdään vasta kun kuukautisia ei kuulu. Siihen mennessä ehtii se lapsi siellä kohdussa jo hyvinkin olla. Sitä paitsi moni vetää alkoholia ja polttaa koko raskauden ajan. Nähty on. Itse lopetin kun sain kuulla raskaudesta. Terve hieno tyttö syntyi, tupakointia en uudelleen aloittanut.

Typerää syyllistämistä, mitään korjaamatonta ei ole tapahtunut! Tänne kirjoittelee nähtävästi vain sädekehäänsä kiillottavat pyhimykset, painukoot sanonko minne! Kadehditaan kun joku tulee yllättäen raskaaksi ja joku ei. Ei se ole keneltäkään toiselta pois, katkeruus rumentaa!

Ole ap. rauhassa, kaikki on hyvin! Paras jos voit sen yhdenkin tupakan jättää, mutta syyllisyyden tunne ja stressi eivät myöskään ole hyväksi lapselle, sen paremmin kuin sinulle itsellesikään. Onnea sinulle sylin täydeltä! Sulje korvasi myrkyllisiltä kommenteilta, keskity vauvaan ja perheeseesi!

Vierailija

Omasta kokemuksesta toinen raskaus oli ensimmäistä helpompi, pahoinvointia oli, mutta ei jatkuvasti ja oksensin yleensä vain sen kerran ja olo helpottui, tosin mielialojen vaihtelu oli hirveä... Synnys ekaan verrattuna oli helppo ja nopea. Väliä raskauksilla oli 7vuotta. Onnea ❤️

Vierailija

Kiitos teille jotka ovat kannustaneet ja toivon et kaikkea hyvää. Tämä on nykyiselle miehelleni ensimmäinen lapsi. Oli jo ehtinyt tottua ajatukseen että ei tule lasta saamaan koskaan. Annoin hänelle vapaat kädet lähteä, kun ilmeni että en raskaaksi voisi enää tulla, ei lähtenyt vaan on ollut vierelläni koko ajan.

Itseäni tässä kauhistuttaa juurikin se että miksi minä hölmö en tajunnut. Toisaalta taas lohduttaa että röntgenhoitaja pakotti tekemään testin ja siitä raskaus kävi ilmi. Sikiö voi ultran mukaan hyvin ja liikkuu vilkkaasti. Toivon että en ole tietämättömyydelläni aiheuttanut vahinkoa. Onneksi alkoholin käyttö ei kuulu elämäntapoihimme.

Mieheni myöskin on jättänyt tupakoinnin. Polttanut myös aamuisin yhden, mutta olemme päättäneet lopettaa myös ne aamu savukkeet. En halua kenenkään tupakan hajuisen ihmisen pitelevän vauvaa sylissä.

Sinulle joka olet yrittänyt jo vuoden, toivon että tulet pian raskaaksi ja saat oman pienokaisen syliisi. Maailma on epäreilupaikka. Eräskin ystäväni jolla on kaksi lasta on tehnyt VIISI aborttia... Sitä en ymmärrä. Polttanut molemmissa raskauksissa ja terveet lapset on saanut, mutta hänen välinpitämättömyytensä saa minut hämmentymään täysin. En ole käynyt ala peukkuja laittamassa kenellekään, sinulla on oikeus sanoa mielipiteesi ja ilmaista tunteesi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille jotka ovat kannustaneet ja toivon et kaikkea hyvää. Tämä on nykyiselle miehelleni ensimmäinen lapsi. Oli jo ehtinyt tottua ajatukseen että ei tule lasta saamaan koskaan. Annoin hänelle vapaat kädet lähteä, kun ilmeni että en raskaaksi voisi enää tulla, ei lähtenyt vaan on ollut vierelläni koko ajan.

Itseäni tässä kauhistuttaa juurikin se että miksi minä hölmö en tajunnut. Toisaalta taas lohduttaa että röntgenhoitaja pakotti tekemään testin ja siitä raskaus kävi ilmi. Sikiö voi ultran mukaan hyvin ja liikkuu vilkkaasti. Toivon että en ole tietämättömyydelläni aiheuttanut vahinkoa. Onneksi alkoholin käyttö ei kuulu elämäntapoihimme.

Mieheni myöskin on jättänyt tupakoinnin. Polttanut myös aamuisin yhden, mutta olemme päättäneet lopettaa myös ne aamu savukkeet. En halua kenenkään tupakan hajuisen ihmisen pitelevän vauvaa sylissä.

Sinulle joka olet yrittänyt jo vuoden, toivon että tulet pian raskaaksi ja saat oman pienokaisen syliisi. Maailma on epäreilupaikka. Eräskin ystäväni jolla on kaksi lasta on tehnyt VIISI aborttia... Sitä en ymmärrä. Polttanut molemmissa raskauksissa ja terveet lapset on saanut, mutta hänen välinpitämättömyytensä saa minut hämmentymään täysin. En ole käynyt ala peukkuja laittamassa kenellekään, sinulla on oikeus sanoa mielipiteesi ja ilmaista tunteesi.

Ihana vastaus Ap. Onnittelut täältäkin teille! Ihana juttu, varsinkin miehellesi, esikoinen!!

Mä luulin, että kysyt haittaako jos tupakoit kerran päivässä, ja laitoin että kai tää on provo. Ja sitten siitä luulin myös, kun jossain sanot että ihan neuvolassa neuvottu polttamaan aamuisin jos ei muuten pysty olemaan.

Luin uudestaan, että kyse vain alkuraskauden ajasta. Toivottavasti ei tule mitään lapselle, elä loppuaika terveellisesti!

Ja ei ole provo että me on vuosi yritetty täsmänä. Ensin otettiin 1-3 alkoholiannosta per viikko, mies pari kaljaa ja minä viiniä ruoan kanssa, mutta ei onnistu, syystä tai toisesta testi näyttää negaa, joten me on jätetty ”päihteet” kokonaan. Meille lääkärin tutkimuksissa painotettiin että kemikaalit, alkoholi ja tupakka kokonaan pois.

Vierailija

Toivon kyllä todella sydämeni pohjasta jokaiselle jo pitkään lasta yrittäneelle, että se plussa tulisi. Monelta elimistön omat sressihormonit voivat estää keltarauhasen toimintaa ja häiritä raskautumista. Kannattaa hakeutua tutkimuksiin jos tuntuu siltä, että jossain on vikaa. Minulle tuli tyly tuomio aikanaan, mutta maailma on ihmeitä täynnä.

Siis kyse oli siitä että olen tupakoinut runsaasti kun en raskaudestani tiennyt ja tästä kovin hermostunut. Nyt kun olen ollut kuusi päivää tietoinen asiasta olen vähentänyt tupakoinnin yhteen päivässä ja sekin jää tästä päivästä lähtien pois. Neuvolassa tosiaan sanottiin että kun raskaus paljastui yllätyksenä voi olla vaikeaa lopettaa tupakoiti, niin polttaa sitten vaikka aamuisin yhden ja iltaisin toisen, eli ei aja itseään liian ahtaalle. En kyllä aio polttaa enää ainuttakaan savuketta, eikä tosi edes tee mieli kun ajattelee mitä pahaa sillä aiheutan sikiölle ja olen jo tietämättäni voinut aiheuttaa.

Vierailija

Olen kyllä tainnut elää melkoisessa kuplassa, mutta en ole osannut ajatella, että monet äidit saattavat polttaa koko raskauden ajan! Miten itsekästä ja surullista. Ymmärrän kyllä, että lopetus on varmasti vaikeaa, mutta että olisi sellaisia äitejä, jotka eivät edes yritä...ihan hirveä ajatus.

Tsemppiä aloittajalle lopetukseen! Hyvä, että ajattelet lapsen parasta ja yrität. Ja onnea odotukseen!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat