Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin viikonloppu rännääminen alkaa näkyä terveydessä?

Vierailija
14.07.2018 |

Olen 27 v mies ja vedän perjantaisin pohjiksi pikku (0,33l) Suomi viinapullon ja siksarin. Sen jälkeen baarissa ehkä 5 tuoppia kalja ja pari paukkua. Lauantaisin sama setti. Ylipainoa ei ole ja elämä luistaa muuten paiotsi hetken aikaa Lauantai ja sunnuntai aamuisin, krapulaa on muttei erityisen kovaa. Verikokeissa maksa arvot,hemoglobiinit, kolestrolit ja vitamiinijutut on aina optimaalisia. Fyysinen kunto on riittävän hyvä ( 3000 m cooper + lihaskunnon puolesta esim 15 leukaa menee vaikka joka päivä). Onko alkoholin suurkulutuksen haittoja liioteltu rankasti ja voinko jatkaa huoletta toimintaani loppuelämäni?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huoletta mutta juomismäärät tod näk kasvaa ajan myötä.

Itse vedän liki päivittäin ja terveysongelmien pelossa joskus muutamien päivien raittius kuten nyt ennen festareita ja tiukkaa tekee. Eli alkoholisoitunut olen. 40 v nainen. Työelämässä olen ja työpäivät aina tietysti selvänä, pari maanantaipoissaoloa, en koskaan ajaisi ellen ole ajokuntoinen.

Säännöllinen kuntoilija. Terveellinen ruokavalio. Todella runsasta alkoholinkäyttöä, viikossa voi mennä useampi pullo kirkasta. Lisäksi viinejä, joskus siideriä. Ei näy naamasta eikä ole ylipainoa. Paljon ihminen kestää. Jotkut todella ihmeen paljon.

Vierailija
2/9 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huoletta mutta juomismäärät tod näk kasvaa ajan myötä.

Itseasiassa sanoisin että on laskenut ennen se oli 0,5 kossua kaljaa en silloin juonut pohjiksi. Kyllä siitä enemmän känniin tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä näkyny

T. Pena 76v

Vierailija
4/9 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on annokset kasvaneet isommiksi kuin sinulla vuosien varrella ja olen jo neljäkymmentä.

Leukoja menee yli 33kpl ja juoksut tulee juostua.

Harjoittele enemmän poju. Heh heh heh

Harjoittelun puutetta näkyy tuloksissa. Juo enemmän ja treenaa enemmän. Voit juoda myös arkisin pari neljä annosta iltaisin.

Vierailija
5/9 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Voit juoda myös arkisin pari neljä annosta iltaisin.

Tuota olen miettinytkin että jos parí kolme kaljaa jois vaikka arkisinkin niin näkyykö missään? Kukkahattujen mukaan kyllä mutta siis ihan oikeasti. Periaatteen vuoksi juo viikola mutta veikkaanpa ettei niin vaarallista pari olisi kuhan ei joisi teräviä.

Vierailija
6/9 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen nainen 40 v jatkaa. Ne ihmiset joista juominen näkyy naamasta viiskymppisinä ja jopa nuorempina, eivät ole eläneet terveellisesti muutenkaan. Siis ovat ylipainoisia tai tupakoivat tms. Kyllä siihen yhdistetty alkoholin suurkulutus näkyy eri tavalla. Mun ainoa pahe on alkoholi ja siitäkin nollapäiviä, ja nimenomaan panostan sitä enemmän muuhun itsestä huolehtimiseen koska juomista en saa kohtuulliselle tasolle enää.

Kyllä niitä vaikutuksia vahvasti liioitellaan ja liikaa pelotellaan. Mutta sanonpa kuitenkin että jos olisin tiennyt ja tajunnut että aivokemiat tosiaan toimii kuten toimii ja miten riippuvuus kehittyy, olisin tehnyt toisenlaisia valintoja. Kyllä alkolistiksi tullaan juomalla. Riippuvuus on salakavalaa. Riippuvaiseksi kyllä tulet ja olet ehkä tullutkin kun arkitissuttelutkin alkaa houkutella. Ei se välttämättä naamasta näy mutta kyllä se elämää haittaa ja säätelee ja raittiit päivät kiristää hermoja. En suosittele.

Vierailija
7/9 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kännäämisen sijasta kirjoittaa rännääminen.

Vierailija
8/9 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on yksilöllistä tämäkin. Vanhemmiten monet alkavat lihoa ja muuttua tarpeiksi naamasta. Parilla tuntemallani on pettänyt haima ja joutuneet lopettamaan juomisen siihen paikkaan. Toinen heistä oli vuosia juomatta, mutta nyt on alkanut uudelleen. Jännää nähdä, kauanko haima kestää uutta kierrosta.

Vierailija
9/9 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis turpeiksi....