Mikä hamsullani on?
Eli siis mun noin vuoden ikäisellä venäjänkääpiöhamsterilla oli lähtenyt vähän karvaa selän alueelta ja vietiin se eläinlääkäriin. Hamsulleni todettiin että sillä on sikaripunkki nimisiä loisia ja koko häkki siinä piti pestä. Eläinlääkäri määräsi hakemaan apteekista jonkun rokotus jutun tai lääkkeen ja mun hamsteri piti sitten viedä kaksi kertaa sinne eläinlääkärille niin että he rokottivat sitä. Toisella kerralla mun isosisko vei sen sinne koska oltiin itse reissussa. Mun isosisko kertoi mulle rokotuksen jälkeisenä päivänä että Popilla (hamsun nimi) oli tullut tosi iso patti juuri siihen kohtaan mihin piikki oltiin laitettu. Popi käyttäytyy täysin normaalisti eikä patti näytä vaikuttavan mitenkään sen elämään sillä se silti juoksee täysillä sen pyörässä ja on jopa vähän ylivilkas! Siitä on nyt viikko tai pari ja rokotus ei ole vaikuttanut yhtään hamsuun sillä karvaa on lähtenyt jopa vähän lisää eikä patti ole mihinkään kadonnut ?? Mua kyllä ihmetyttää että miksi ihmeessä se ei ole auttanut ja mistä se patti on tullut?? En jaksa uskoa että se olisi mitään niin vakavaa koska hamsteri on niin normaali kun olla ja voi. Pitäisikö mun mennä näyttämään eläinlääkärille??
Kyllä kävisin varmuuden vuoksi näyttämässä eläinlääkärillä. Käsittääkseni hamstereillakin voi olla allergioita erilaisiin lääkkeisiin, ja tuo patti voi siitä johtua. Tosin se voi myöskin olla ihan normaali jäänne rokotteesta joka menee ajan mukaan ohi. Mutta mistä minäkin mitään tiedän, en ikinä ole omistanut hamsteria