Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei missään kaupoissa enää myydä 100% puuvillaisia alushousuja??

Vierailija
14.07.2018 |

Vielä muutama vuosi sitten niitä löytyi vaikka ihan lindexiltä. Nykyään kaikissa vähintään se 5% elastaania. Eivät kyllä tunnu läheskään yhtä mukavilta, yhden paketin kun sellaisia kerran ostin.

Netistä löytyy jotain mutta suurin osa vähän turhan kalliita. Kellään suosituksia? Ihan tavallisen mallisia siis toivoisin, tai sitten hipstereitä. Mielellään väriltään mustia tai ainakin tummia, (ettei menisi ekasta ohivuodosta pilalle. :D)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pidät mielelläsi likaisia ja tahraisia housuja kunhan sitä ei vaan heti huomaa. Yök!

Sellaisia joista sitä ei nimenomaan näe. Siksi en ostakaan valkoisia, enkä mielelläni edes ruskeita, koska niissäkin saattaa pigmentti jäädä. Edes tahraiset housut eivät ole kuitenkaan likaiset jos ne on pesty 60 asteen pesuohjelmassa saippualla. Jos ongelmana ei ole bakteerit eikä ulkonäkö, niin mikä olisi? Tieto siitä että kankaan kuiduissa on veren pigmenttiä joka ei näy? Ei kuule kiinnosta :D

ap

Vierailija
22/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään siedä tekokuituisia alushousuja, mutta ei se 5% elastaania tunnu missään. En muista olenko ikinä edes nähnyt missään 100% puuvilla-alushousuja.

Itse olen ihmetellyt, kun mistään ei enää löydy 100% puuvillasukkia. Aina niissä on kymmeniä prosentteja tekokuitua. Asialla ei muuten olisi niin väliä, mutta minulla on terveydellinen syy, jonka takia jalkani voivat tulla kipeiksi, jos käytän kovin tekokuituisia sukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sloggin basic-sarjassa on 5 % elastaania, mutta se ei "tunnu" muuta kuin siinä, että istuvat. Minulle on lääkäri neuvonut käyttämään 100 % puuvillaisia ja olenkin saanut neuvoa noudattamalla iho-ongelmat kuntoon. Minun ihoni hyväksyy sloggit, mutta ei oikeastaan muita elastaania sisältäviä housuja. 

Mä huomaan käytössä eron niihin joissa on se 5% elastaania ja joissa ei laisinkaan. Jotenkin hiostavamman ja tukalamman tuntuiset. Liekö sitten syynä materiaali vaiko se että "istuu" liian tiiviisti. 

ap

Siis olet testannut myös Sloggin basicit?

En juuri sloggin, mutten halua lähteä arpomaan kun jo kerran tuhlasin kolmekymppiä sellaisiin 5% elastaania sisältäviin tavallisen mallisiin, jotka käytössä totesin materiaaliltaan huonoiksi.

ap

Ei yksi pari maksa kolmeakymppiä ja ne tosiaan tuntuvat ihan eriltä kuin muut kokeilemani vähän elastaania sisältävät.

Vierailija
24/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cubuksesta ostin just mut ne oli kyllä 95% ja se 5% elastaania

Vierailija
25/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset värjää valkoiset pöksyt itse, vai onko sekin liian vaivalloista? Yhdellä kerralla saat vaikka kuinka monet.

Vierailija
26/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset värjää valkoiset pöksyt itse, vai onko sekin liian vaivalloista? Yhdellä kerralla saat vaikka kuinka monet.

Voiko niitä värjätä ihan missä vaan pesukoneessa? :o Meillä käytössä vain taloyhtiön pyykkitupa, ei muutenkaan tullut tuollainen edes mieleen. Onko väri kuinka kallista ja mistä sitä saisi?

ap

Vierailija
27/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun värjääminen varmaan tapahtuukin käsin? Tuleeko niistä ihan yhtä laadukkaita kuin tehdasvärjätyistä? Ettei tulisi mitään harmaamustaraidallisia :D Mulla ei kyllä mitään erityisiä värjäystaitoja ole. Onko se kuinka simppeliä?

ap

Vierailija
28/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään siedä tekokuituisia alushousuja, mutta ei se 5% elastaania tunnu missään. En muista olenko ikinä edes nähnyt missään 100% puuvilla-alushousuja.

Itse olen ihmetellyt, kun mistään ei enää löydy 100% puuvillasukkia. Aina niissä on kymmeniä prosentteja tekokuitua. Asialla ei muuten olisi niin väliä, mutta minulla on terveydellinen syy, jonka takia jalkani voivat tulla kipeiksi, jos käytän kovin tekokuituisia sukkia.

Minä taas on vaikeaa on löytää teepaitoja, jotka olisivat 100% puuvillaa. Jos joku tietää, mistä sellaisia saa, niin kertokaa ihmeessä!

Vierailija
29/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas on vaikeaa on löytää teepaitoja, jotka olisivat 100% puuvillaa. Jos joku tietää, mistä sellaisia saa, niin kertokaa ihmeessä!

Tässä ainakin ihan prismassa house-merkkinen 100% puuvillaa :)

https://www.prisma.fi/fi/prisma/house-veronica-naisten-t-paita

ap

Vierailija
30/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet valmis maksamaan vähän enemmän niin Hanrolla on 100% puuvillaisia alkkareita. 

Vierailija
31/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea on nykyisin löytää! Ja yleensä ne naisten 100 % puuvillapaidat on sitten todella huonolaatuista ja/tai läpinäkyvää kangasta. Tai oudon mallisia, suuret kaula-aukot, lähes hihattomia jne.

Miesten puolelta löytyy kyllä enemmän ja laadukasta kangastakin mutta ne ei välttämättä sovi kaikille ja voivat olla hyvin miesmäisen näköisiä.

Vierailija
32/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismassa myydään, siellä on ihan X-tran mustia ja valkoisia muutamassa eri mallissa, sellaisia kolmen paketteja. Ovat halpoja ja jopa kestäneet hyvin. Cubuksestakin olen löytänyt puuvillaisia.

Parista prismasta oon ettiny eikä niissä oo ainakaan ollu. Mihin prismaan pitäis noita varten lähteä? Cubuksessa en oo tainnu käydä, pitänee myös sieltä kysellä.

ap

Kyllä niitä on, ei aina tietty, Xtra on hyvä merkki.  Tavarataloista ostan näitä edullisia.

Vierailija
33/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 100% puuvillaa olevat alushousut on Hennesiltä.

Vierailija
34/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sprd, net, sieltä.

Vierailija
35/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierre Robertilla on 92%puuvilla/8%elastaani yhdistelmiä, luomupuuvillaa.

Vierailija
36/43 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko niitä värjätä ihan missä vaan pesukoneessa? :o Meillä käytössä vain taloyhtiön pyykkitupa, ei muutenkaan tullut tuollainen edes mieleen. Onko väri kuinka kallista ja mistä sitä saisi?

ap

Sori, en ole itse kokeillut (tai joskus 80-luvulla tein pari paitaa batiikkimenetelmin). Värjäys vain tuli ensimmäisenä mieleen. Käsittääkseni on olemassa käsin- ja koneväritabletteja. Ei niistä raidallisia tule kummallakaan tavalla. Varmasti just 100% puuvilla värjääntyy hyvin.

Minäkin kyllä epäröisin laittaa väritabletteja taloyhtiön koneeseen, vaikka ei kai niistä mitään haittaa voi olla. Värjääväthän jotkut vaatteetkin tosi pahasti. Vaikea uskoa, että seuraava koneen käyttäjä kärsisi tilanteesta.

Jos sinulle ei ihan oikeasti käy muut kuin ei-valkoiset 100% puuvillapöksyt, niin mielestäni kannattaa kokeilla värjäämistä.

Vierailija
37/43 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pidät mielelläsi likaisia ja tahraisia housuja kunhan sitä ei vaan heti huomaa. Yök!

Sellaisia joista sitä ei nimenomaan näe. Siksi en ostakaan valkoisia, enkä mielelläni edes ruskeita, koska niissäkin saattaa pigmentti jäädä. Edes tahraiset housut eivät ole kuitenkaan likaiset jos ne on pesty 60 asteen pesuohjelmassa saippualla. Jos ongelmana ei ole bakteerit eikä ulkonäkö, niin mikä olisi? Tieto siitä että kankaan kuiduissa on veren pigmenttiä joka ei näy? Ei kuule kiinnosta :D

ap

Ei se tahra mitään "pigmenttiä" ole vaan siitä verestä jääneitä aineita, lähinnä varmaan hemoglobiinia.

Vierailija
38/43 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei se tahra mitään "pigmenttiä" ole vaan siitä verestä jääneitä aineita, lähinnä varmaan hemoglobiinia.

Hemoglobiini on verisolujen pigmenttimolekyyli.

Vierailija
39/43 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpiskaupoissa. Juurikin niissä kolmen pakkauksissa usein, ovat usein vain aika tavistyylisiä. Joskus löytyy helmiäkin. Tokmanni, halpahalli... verkkokaupoista jos ei myymälää löydy.

Parissa paikallisessa Tokmannissa ei ainakaan ole muita kuin megamummojen xxxxxl/58-60-kokoisia pöksyjä, kivasti vielä jotain pikkukukallisia.

Vierailija
40/43 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähelläsi Tokmannin tai Halpahallin myymälää? Jos on, niin menepä niihin tutkimaan tarjontaa. Minä olen ainakin niistä löytänyt puuvillaisia pöksyjä. Kannattaa muuten muistaa, että tuotteiden välillä on eroja eli no stretsiä sisältävät housutkaan eivät kaikki ole samanlaisia. Sloggit ovat laadukkaita eikä se stretsi tunnu missään.

En muuten ole koskaan pessyt alushousuja ensin kylmässä vedessä ja sitten vasta normaalisti koneen pesuohjelmalla, vaikka veritahroja olisi ollut enemmänkin. Nykyiset pesuaineet ovat niin tehokkaita, että ne pesevät ilman kylmävesikäsittelyäkin puhtaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan