Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahaa säästyy, kun tulee tietoiseksi kulutuksensa ympäristöhaitoista

Pekko Perusvalveutunut
13.07.2018 |

Luontorakkaana henkilönä kulutusvalintani ovat mukautuneet kuormittamaan ympäristöä mahdollisimman vähän. Olen sekasyöjä, mutta ruokavalioni on kasvispainotteinen, pesuaineeni ekologisia enkä muutenkaan ramppaa suihkussa joka toinen tunti-puhtaammalla (vähäeineksisellä) ruokavaliolla hiki ei haise pistävältä eivätkä kuona-aineet puske ihon läpi. Iso osa kaupasta saatavilla olevista tuotteista rahoittaa joko suoraan tai välillisesti korjaamatonta ympäristökatoa, täten niiden hyllyyn jättäminen on helppoa, joten rahaa säästyy vaihtoehtoisia toimintamenetelmiä keksien.

Silloin tällöin välähtää mielessä minkä vuoksi säästelen, sillä itsekeskeiset porsaat kuitenkin kuluttavat senkin vähän, mitä minulta jää. Tällöin koetan ajatella edes rahan säästöä, varojen, joita voin itse ohjata oikeaksi kokemiini kohteisiin.

Raha pyörittää maailmaa, koetetaan pyörittää sitä oikeille rattaille.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on teille, jotka ette koe ympäristön varjelemista merkittäväksi: ajatelkaa edes säästyneitä rahoja.

Ap

Vierailija
2/6 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa❤️ on meitä muitakin, aina pitää olla edelläkävijöitä, ennen kuin mikään idea saavuttaa suurta yleisöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä sitä kun jengi sanoo että ei yksittäisen ihmisen teoilla ole mitään väliä.. jos jokainen ihminen maailmassa tekisi yhden teon niin se oli 7 miljardia tekoa. Alkaa yhtäkkiä olemaan merkittävää.

Vierailija
4/6 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään ymmärrä sitä kun jengi sanoo että ei yksittäisen ihmisen teoilla ole mitään väliä.. jos jokainen ihminen maailmassa tekisi yhden teon niin se oli 7 miljardia tekoa. Alkaa yhtäkkiä olemaan merkittävää.

Aivan. Kulutusvalintoja voi toki tehdä monenlaisia, mutta kun kyse on niinkin perustavanlaatuisista asioista kuin puhdas vesi ja ilma, luulisi sekä toivoisi jokaisen olevan edes muodollisesti kiinnostunut niiden säilyttämisestä.

Vierailija
5/6 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einesten valmistaminen keskitetysti ja lämmittäminen kuluttajan toimesta syöntilämpöiseksi esimerkiksi mikrolla saattaa kuluttaa vähemmän energiaa kuin, jos jokainen kuluttaja valmistaisi oman ateriansa itse alusta loppuun raaka-aineista lähtien.

Saako esim makaronilaatikon pastan ostaa, vai pitääkö sekin tehdä itse?

Saako käytettävät jauhot ostaa vai pitääkö vilja viljellä ja jauhaa jauhoiksi itse?

Liekö asiaa edes tutkittu?

Oli tai ei voisi kuvitella, että sarjatuotanto vähentää hävikkiä ja energiankulutusta.

Vierailija
6/6 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

👆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän