Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv7, menkkamaiset kivut ja pieni vuoto

Vierailija
13.07.2018 |

Olen todella huolissani, kun tänään kipu on ollut kovempaa kuin aikaisempina viikkoina. Pientä menkkamaista kipua ollut koko raskauden ajan, mutta tänään sen kaveriksi tuli limansekainen verinen vuoto. Se on hieman ruskeaa.

Onko muilla ollut kokemusta kivuista ja vuodosta näillä raskausviikkoina? Luin, että istukka alkaa muodostua ja se voi tehdä pientä vuotoa.

En olisi vuodosta huolissani ilman kipua, enkä kivusta ilman vuotoa. Mutta nyt, kun ne ovat yhdessä, olen todella peloissani.

Kipu ei ole koventunut päivän aikana ja kipu alkoi tuossa puolen päivän aikoihin ja se on siedettävää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkamaiset kivut oli muistaakseni pahimmillaan juuri rv 7. Oli juuri sellainen, että ajattelin keskenmenon alkavan nytjust.

Vuodosta taas valitettavasti vaikea sanoa, onko hälyttävää vai ei. Itse en vuodellut kuin vasta viimeisellä kolmanneksellä vähän.

Vierailija
2/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkkamaiset kivut oli muistaakseni pahimmillaan juuri rv 7. Oli juuri sellainen, että ajattelin keskenmenon alkavan nytjust.

Vuodosta taas valitettavasti vaikea sanoa, onko hälyttävää vai ei. Itse en vuodellut kuin vasta viimeisellä kolmanneksellä vähän.

Kiitos paljon, sain vastauksestasi lohtua. Kivut ei pahene, eikä vuoto, joten ehkä tämä vielä hyväksi muuttuu.

Sydän syrjällään olo on kyllä kurja olomuoto.... :)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap tiedän tuon tunteen. Toivotaan, että kaikki on hyvin!

Vierailija
4/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki on hyvin.

Minulla ei ollut, mutta toki vuotoni yltyi kirkkaaksi ja runsaaksi. Jos kovin huolettaa, käy ultrassa yksityisellä (elleivät ota kunnalle).

Vierailija
5/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki on hyvin.

Minulla ei ollut, mutta toki vuotoni yltyi kirkkaaksi ja runsaaksi. Jos kovin huolettaa, käy ultrassa yksityisellä (elleivät ota kunnalle).

Heinäkuun lopussa vasta eka neuvola, joten ajattelin huomenna ainakin soittavani sinne ja kysyn sieltä lisää. Ellei tässä yön aikana sitten vuoto ja/tai kipu pahene D:

ap

Vierailija
6/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden alussa voi kaiken laisia nipistyksiä ja pientä vuotoakin esiintyä, usein ei vakavaa. Mutta mitään varmaahan ei voi sanoa. Pitää vain odottaa ja katsoa.

Itselläni pientä verenvuotoa oli mutta ei ihan noin aikaisessa vaiheessa. Tutkittiin ja kaikki ok. Lääkäri veikkasi että hieman etinen istukka joka korjaantuu kun kohtu kasvaa. Niinpä kävikin.

Vierailija
7/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on kokemusta, ja keskenmenohan se oli. Noin vuorokauden tuli rusehtavaa vuotoa, ja sen jälkeen alkoi kunnolla. Juurikin 7. viikolla.

Vierailija
8/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on kokemusta, ja keskenmenohan se oli. Noin vuorokauden tuli rusehtavaa vuotoa, ja sen jälkeen alkoi kunnolla. Juurikin 7. viikolla.

Niin minullakin ja se EI ollut keskenmeno. Mitä lie tiputtelua.

Vierailija
9/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Kävin ultrassa ja koska raskaus on niin varhainen (6+2) ei pystytty ultrassa vielä mitään sanomaan. Ultraaja sanoi, että kohdussa ei näytä olevan mitään (alkiota), mutta toisaalta siellä ei myöskään näy keskenmenon jälkiä. Vuoto oli hänen mielestään vähäistä, vaikka minun mielestä sitä tulee pelottavan paljon.

Verikoe otettiin ja maanantaina uusi, katsotaan laskeeko vai nouseeko raskaushormoni.

Pelottaa :(

Vierailija
10/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keskenmeno vastaavilla oireilla ja viikoilla, mutta raskauduin sen jälkeen pian uudestaan ja alun ruskeasta tiputtelusta huolimatta syntyi terve lapsi.

Tsemppiä, myötätuntoa ja kärsivällisyyttä!

Vierailija
11/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myötätunnosta! Toivotaan, että uusi tärppää pian, jos tämä nyt kesken meni.

Eniten huolestuttaa se, ettei ultrassa näkynyt _mitään_. Toisaalta luin kyllä muilta samoja kokemuksia, että 6+2 ei vielä ultrauksessa löytynyt mitään. Litteä kohtu oli.

ap

12/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaisia oireita samoilla viikoilla kk sitten, toistaiseksi raskaus katkuu edelleen...

Vierailija
13/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä15860 kirjoitti:

Mulla oli samanlaisia oireita samoilla viikoilla kk sitten, toistaiseksi raskaus katkuu edelleen...

Kiitos vastauksesta! Toivon parasta, sait toivoni hieman nousemaan :)

ap

Vierailija
14/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lumpsahti vessassakäynnin yhteydessä kiinteämpi möntti. Voi ei, se taisi olla siinä :(

ap

Vierailija
15/18 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap <3

Vierailija
16/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin rv 6+4 mutta tulin raskaaksi seuraavasta kierrosta ja kaikki meni hyvin. Keskenmenot ovat hyvin tavallisia, vaikka se ei lohdutakaan nyt. Mutta se ei ole sinun tai kehosi vika eikä merkki siitä onnistuuko tai epäonnistuuko seuraava raskaus.

Voimia kaikille!

Vierailija
17/18 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu asiaan.

Vierailija
18/18 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu asiaan.