Hemmetti, teinit makaa auringossa ja kotityöt taas tekemättä
Ei pitäisi olla liian vaativaa kahdelle tyhjätä tiskikone, imuroida, käydä kaupassa ja laittaa jotain ruokaa. Raha kyllä kelpaa, mutta mitään sen eteen ei kiinnosta tehdä. No olkoon, tilaan itselleni pizzan, kun kerran ruokaa ei ole ostettu. Miten voi olla noin vetelää porukkaa? Sitä varten jätin autonkin kotiin, että nuoriso pääsee liikkeelle.
Kommentit (24)
Vielä ei ole myöhäistä tehdä aborttia!
No sitten jää vaan viikkoraja saamatta ei de sen kummempaa ole, elämä on valintoja. Meillä on viikko aikaa tehdä tietyt hommat eli en ikinä valita asioista, mutta jos niitä ei ole tehty jää rahat minulle. Helppoa ja rentoa.
Ei meillä kotona mitään rahaa annettu kotitöistä, sanottiin aamulla esim. että "kun tulet kotiin, kuori kattilallinen perunoita". Tai "laita neljältä perunat kiehumaan".
Vierailija kirjoitti:
No kesä on vaan kerran vuodessa ja helteet harvinaisia. Kyllä ne kotityöt ehtii tehdä myöhemminkin. Mee itekin aurinkoon ja rentoudu! :)
Ruokaa tarvitaan jo ennen helteiden loppumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kesä on vaan kerran vuodessa ja helteet harvinaisia. Kyllä ne kotityöt ehtii tehdä myöhemminkin. Mee itekin aurinkoon ja rentoudu! :)
No eiköhän heillekkin nälkä tule jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö koko perheen odottaa ruuan ostamista siihen, kun yhdelle tulee nälkä?
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä kotona mitään rahaa annettu kotitöistä, sanottiin aamulla esim. että "kun tulet kotiin, kuori kattilallinen perunoita". Tai "laita neljältä perunat kiehumaan".
Ei meilläkään erikseen kotitöistä makseta, vaan niiden tekeminen on edellytys kuukausirahan saamiselle.
Kuka muka siivoaa helteellä? Mene ulos ja nauti auringosta!
Meillä ei siivota tällaisilla ilmoilla, eikä laiteta ruokaa vaan syödään voileipiä ja hedelmiä. Kaupassa käydään illalla klo 21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, voit syödä aikuisena ihmisenä ihan koska itse haluat, oletko jotenkin vajaa?
Vähän niinkuin mä, en tee yhtään mitään. Oon vaan.
Mä en vaadi enää mitään.
Odotan että häippäävät. Sen jälkeen vaan neuvon jos ongelmaa siivouksessa ja kokkauksessa.
Ap teinit pääse päivällä mihinkään, älä jätä jatkossa niille autoa.
Rentoudu vähän, mieti kuinka harvinaisia tällaiset ilmat ovat täällä. Tilatkaa vaikka pizza.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, voit syödä aikuisena ihmisenä ihan koska itse haluat, oletko jotenkin vajaa?
Saattaa olla vaikea syödä, jos kukaan ei ole käynyt kaupassa... Ja pitääkö sinne lähteä sen, jolla tulee ensimmäisenä nälkä, vai sen jonka alunperin piti käydä kaupassa?
Syö leipää tai jotain pakkasesta. Tai tilaa se pizza. Kauppaan ehtii myöhemmin, samoin ne kotityöt ehtii myöhemmin. Ei ole teinien vika, ettet ole lomalla. Anna nyt hyvä ihminen heidän nauttia helteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään erikseen kotitöistä makseta, vaan niiden tekeminen on edellytys kuukausirahan saamiselle.
Miten nuo eroavat toisistaan? Kotitöistä ei mukamas makseta, mutta rahaa ei saa ilman kotitöitä.
Ihme sanahelinää ja kieroilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te pärjäätte talvella, kun kukaan ei ole kotona koko päivää siivoamassa ja kokkaamassa koulujen ja töiden takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo eroavat toisistaan? Kotitöistä ei mukamas makseta, mutta rahaa ei saa ilman kotitöitä.
Ihme sanahelinää ja kieroilua.
Kuukausiraha on tietty kiinteä summa, ja yksi sen saamisen edellytys on osallistua ennalta määrittelemättömiin kotitöihin. Kotitöistä maksamisen taas miellän niin, että tietysti työstä on sovittu tietty summa ja se on ikäänkuin palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te pärjäätte talvella, kun kukaan ei ole kotona koko päivää siivoamassa ja kokkaamassa koulujen ja töiden takia?
Eihän noihin pikkuhommiin mene koko päivää, ei todellakaan. Ja lomien ulkopuolella niitä tehdään sitten koulun ja töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Syö leipää tai jotain pakkasesta. Tai tilaa se pizza. Kauppaan ehtii myöhemmin, samoin ne kotityöt ehtii myöhemmin. Ei ole teinien vika, ettet ole lomalla. Anna nyt hyvä ihminen heidän nauttia helteestä.
Tilasin pizzan ja söin. Teinit selvitkööt miten parhaaksi katsovat. Auto on vapaassa käytössä klo 21 asti eli siihen kun kaupat menevät kiinni. Ei ole minun ongelmani, etteivät isot ihmiset osaa tehdä sitä mistä on sovittu. Itse korkkasin viinipullon, eli minä en ainakaan aja tänään kauppaan.