Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole värjännyt hiuksiani yli vuoteen

Vierailija
13.07.2018 |

Ja tukkani on huonommassa kunnossa ikinä. Pakko pitää päivittäin tuuhentavia hiuslisäkkeitä että hiukseni näyttäsivät edes vähän normaalilta. Luulin että käy toisinpäin. En haluaisi alkaa taas myrkyttämään päätäni. Muita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintavat ja elämäntavat ovat pysyneet samana, ei stressiä talous-parisuhde-sairaus huolia jne. Olen 35v nainen.

Vierailija
2/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jos värjäät niin tippuu loputkin hiuksista.

Käy lääkärissä. Voi olla oire kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ihan saman kokeilun. Jos hiusten laatu on ohut ja perusväri on tummanharmaa, lopputulos on roikkuvat mitäänsanomattomat hiukset, ei terveyttä säteilevät kiiltävät hiukset kuten luulin.

Oli pakko ottaa taas kiltisti väripurkki kätöseen.

Vierailija
4/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla siis värjätyt latvat kuitenkin? Oletko aiemmin värjännyt koko tukan vai pelkän juurikasvun? Värjäsitkö tummaksi vai vaaleaksi?

Minunkin hiukseni olivat paremmassa kunnossa kuin koskaan silloin, kun värjäsin tukkani tummaksi. Se oli aivan pehmeä ja kuin silkkiä. Vaaleana se taas oli ihan järkyttävän takkuuntuvaa.

Minä olen ollut vääjäämättä 2 vuotta. Se osa pääatäni, jossa on värjäämätöntä tukkaa, on laineilevaa ja hyväkuntoista. Korvien alapuolella minulla on värjättyä vaaleaa tukkaa alaselkään asti, ja tuo värjätty osuus on ihan hirveän takkuuntuvaa ja katkeilevaa. Kampaamossa tehtiin usein tehohoidot värjäyksen yhteydessä ja kun parin-kolmen kuukauden välein kävi kampaajalla niin värjätty tukka pysyi parempikuntoisena ilman niitä tehohoitoja.

Vierailija
5/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen värjännyt hennalla jo pitkään. Hiukset tykkää, on kiiltävät ja hyväkuntoiset.

Välillä käytän ihan tavallista hennaa hoitokuurina.

Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta johon on lääkitys ja voin hyvin. Otan myös joka aamu kalanmaksaöljyä joka mielestäni on hyvä hiuksille sekin. 

Pitkät hyväkuntoiset hiukset. Latvojakaan en ole aikoihin joutunut leikkaamaan.

Vierailija
6/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syy siihen hiusten huonokuntoisuuteen on, mutta värjääminen ei kyllä ole siihen ratkaisu - se todennäköisesti jopa pahentaa asiaa.

Vierailija
7/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla siis värjätyt latvat kuitenkin? Oletko aiemmin värjännyt koko tukan vai pelkän juurikasvun? Värjäsitkö tummaksi vai vaaleaksi?

Minunkin hiukseni olivat paremmassa kunnossa kuin koskaan silloin, kun värjäsin tukkani tummaksi. Se oli aivan pehmeä ja kuin silkkiä. Vaaleana se taas oli ihan järkyttävän takkuuntuvaa.

Minä olen ollut vääjäämättä 2 vuotta. Se osa pääatäni, jossa on värjäämätöntä tukkaa, on laineilevaa ja hyväkuntoista. Korvien alapuolella minulla on värjättyä vaaleaa tukkaa alaselkään asti, ja tuo värjätty osuus on ihan hirveän takkuuntuvaa ja katkeilevaa. Kampaamossa tehtiin usein tehohoidot värjäyksen yhteydessä ja kun parin-kolmen kuukauden välein kävi kampaajalla niin värjätty tukka pysyi parempikuntoisena ilman niitä tehohoitoja.

Korjaan vikan lauseen:

Kampaamossa tehtiin usein tehohoidot värjäyksen yhteydessä ja kun parin-kolmen kuukauden välein kävi kampaajalla niin värjätty tukka pysyi parempikuntoisena kuin nyt ilman niitä tehohoitoja

Vierailija
8/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda shampoo ja hoitoaine. Kuinka paljon föönaat, kiharrat ja käherrät? Itselläni värjäämätön tukka, kymmeneen vuoteen en ole väreillä töhrinyt ja tukka on äärettömän hyvässä kunnossa. Mutta, arkisin en föönaa oikeastaan koskaan, vain juhliin tms käytän mitään kuumalaitteita hiuksille. Pesu silikonittomilla tuotteilla, ne tukkii päänahan eikä hius silloin saa ravinteita.

Vierailija
9/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin värjäyksen noin 1,5 vuotta sitten ja hiukset on paremmassa kunnossa kun ikinä. Pitkissä hiuksissa ärsyttää ainoastaan se, et on edelleen hyvin kirjavat, selvä ero ennen värjätyn ja oman värin kanssa. Mutta latvojakaan ei o tarvinnu ku kerran leikata, kun värjätessä piti aineski joka toine kuukaus.

Vierailija
10/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä kommentteja täällä. Mulla nimittäin on ihan sama havainto, että värjäämättä jättämisen jälkeen hiukset tuntuvat paljon huonommilta kuin ennen.

Joku tuossa ylhäällä jo sanoikin että johtuu hiuslaadusta ja mullakin on juuri sellainen ohut ja huokoinen ja harmaa tukka. Sen jälkeen kun lopetin värjäämisen, siitä tuli just sellainen päänmyötäinen luiru :(

Kampaajalta kuulin: hiusvärit tunkeutuvat hiuksen sisään ja tekevät yksittäisestä hiuksesta paksumman. Tästä syystä hius tuntuu huomattavasti parempikuntoiselta värjättynä (vaikkei todellisuudessa olekaan). Vaalennusaineet taas poistavat väriä tukasta joten eivät vaikuta samoin. Toisaalta kevyt vaalennus "karheuttaa" hiusta, joten ohut ja päänmyötäinen tukka saa siitä vähän buustia.

Sanoisin siis ap:lle, että todellisuudessa tukkasi ei ole huonompikuntoinen kuin ennen, mutta värin tuoma kiilto ja buusti puuttuu joten siksi se tuntuu siltä.

Vierailija
11/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkäsin omasta väristäni enkä värjännyt koskaan hiuksiani alle 35 vuotiaana. Sit alkoi harmaita tulemaan niin paljon, että rn enää tunnistanut hiuksista itseäni. Nyt värjään säännöllisesti. Hiukset voivat ihan hyvin, mut toki heti värjäyksen jälkeen vaativat paljon hoitoainetta. En juurikaan käytä fööniä tai suoristusrautaa.

Vierailija
12/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin ensin hennaa ja se on ihan hyvä hiuksille, jos punainen sävy käy.

Minulle vaalea väri käy ihonväriin paremmin, sillä ennen iän tuomaa tummentumista hiukset olivat aivan vaaleat. Ratkaisu oli harventaa vaalentamiskertoja, ja pitää huolta että värjään vain juurikasvun.

En haluaisi värjätä, sillä kukapa myrkkyjä mielellään käyttäisi, mutta jos vaihtoehtoina on harmaa mummohiirenhäntä, punaiset hiukset, tai vähän paksumman näköiset vaaleat kiiltävät hiukset, valitsin viimeisen vaihtoehdon.

Vierailija
13/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole värjännyt hiuksiani 54 vuoteen.

Vierailija
14/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkäisin siitä, että hiukseni olisivat samanlaiset kuin 15-vuotiaana ennen kuin aloin värjätä niitä ja leikata aina "pakon edessä" lyhyemmäksi. Nykyään, 20 vuotta myöhemmin, oma väri ei ole enää yhtä kirkas enkä saa hiuksiani kasvatettua kunnolla pitkäksi, vaan latvat ovat aina nopeasti huonot.

Olen jo monta vuotta pitänyt hiuksiani suunnilleen puolipitkinä ja olen välillä ottanut vähän raitoja väriäni kirkastamaan. Kun suurin osa hiuksista on omaa väriä, juurikasvuakaan ei pahasti tule eikä kemikaaleja tarvitse käyttää usein. Lisäksi tämän pituisiin hiuksiin saa vaihtelua monenlaisilla kampauksilla ja väriä ulkonäköön saa tuotua joskus pinneillä, soljilla, pannoilla, ponnarilenkeillä yms. ja korviksillakin.

Varsinaista ongelmaasi en osaa ratkaista. Tässä on vain vinkkejä, joilla itse piristän ulkonäköäni.

Vierailija
15/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänniä kommentteja täällä. Mulla nimittäin on ihan sama havainto, että värjäämättä jättämisen jälkeen hiukset tuntuvat paljon huonommilta kuin ennen.

Joku tuossa ylhäällä jo sanoikin että johtuu hiuslaadusta ja mullakin on juuri sellainen ohut ja huokoinen ja harmaa tukka. Sen jälkeen kun lopetin värjäämisen, siitä tuli just sellainen päänmyötäinen luiru :(

Kampaajalta kuulin: hiusvärit tunkeutuvat hiuksen sisään ja tekevät yksittäisestä hiuksesta paksumman. Tästä syystä hius tuntuu huomattavasti parempikuntoiselta värjättynä (vaikkei todellisuudessa olekaan). Vaalennusaineet taas poistavat väriä tukasta joten eivät vaikuta samoin. Toisaalta kevyt vaalennus "karheuttaa" hiusta, joten ohut ja päänmyötäinen tukka saa siitä vähän buustia.

Sanoisin siis ap:lle, että todellisuudessa tukkasi ei ole huonompikuntoinen kuin ennen, mutta värin tuoma kiilto ja buusti puuttuu joten siksi se tuntuu siltä.

Harva älyää vaihtaa pesuaineet. Sama shampoo ei käy luonnon hiuksille.

Liian hoitava shampoo tekee hiuksista raskaat ja elottomat. Silikoonikerros luonnon hiuksen päällä saa hiuksen näyttämään harmaalta ja elottomalta.

Vierailija
16/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Kilpparia itsekin epäilin mutta se on tutkittu ja poissuljettu. Lämpökäsittelyä (fööni, raudat) en käytä laisinkaan juuri tästä syystä kun tukka on niin huono.

Tukka on ohut karhea ja kihara, ns itsepäinen pörröpää, ei päätämyöten menevä luiru. Vaalentanut en ole koskaan juuri sen takia kun hius näyttäisi vielä huonommalta, eli ainoastaan tummentanut.

Hiukseni on aina ollut tällainen ohut karhea mutta niinkuin joku sanoi ehkä väriaineella saanut sen illuusion että parempi tukka. Kaipa on geeneissä kulkeva ominaisuus en keksi muuta ratkaisua.

Ap

Vierailija
17/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Kilpparia itsekin epäilin mutta se on tutkittu ja poissuljettu. Lämpökäsittelyä (fööni, raudat) en käytä laisinkaan juuri tästä syystä kun tukka on niin huono.

Tukka on ohut karhea ja kihara, ns itsepäinen pörröpää, ei päätämyöten menevä luiru. Vaalentanut en ole koskaan juuri sen takia kun hius näyttäisi vielä huonommalta, eli ainoastaan tummentanut.

Hiukseni on aina ollut tällainen ohut karhea mutta niinkuin joku sanoi ehkä väriaineella saanut sen illuusion että parempi tukka. Kaipa on geeneissä kulkeva ominaisuus en keksi muuta ratkaisua.

Ap

Kuulostaa siltä ettet kuitenkaan ole täysin hävinnyt geenilotossa, mikäli hiuksissa on karheutta ja kiharuutta.

Suosittelen tyytymään luonnonväriin, tai ottamaan raitoja.

Vierailija
18/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on värjäämättömyyttä nyt kolme ja puoli vuotta takana. Aluksi, noin vuoden päästä tuntui juuri tuolta kuin sinusta. Sinnittelin silti, kun se värjäyskierre oli niin hyvässä muistissa vielä. Nyt tuntuu, että hiuksissa on ihan eri tavalla omaa väriä, sävyjä ja kiiltoa. Ei minulla ole koskaan ollut mitenkään erityisen hienot ja näyttävät hiukset, joten en siksi kai kaihoile värinkään perään. Mutta nyt tulee kesällä selkeitä vaaleita raitoja, joista pidän. En ole erityisemmin vaihtanut pesuaineita, kun olen ollut aina semmoisen sekakäyttäjä, mikä puteli milloinkin käytössä. Shampoita siis. 

Vierailija
19/19 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt reiluun 4 vuoteen, ja pikkuhiljaa latvojen reilulla trimmaamisella solisluihin yltävissä hiuksissa on 100% oma väri. Hiukseni ovat nykyään kuohkeammat, pöyheämmät, pörröisemmät ja luonnollisen väriset. Oma luonnonkihara/laineet näkyvät myös paremmin, kun hius ei ole raskas. Pesun jälkeen tukka on liukas, mutta se hoituu muutamalla muotoiluaineella.

Oma värini on kylmän sävyinen tummanruskea, mikä saattaa jonkun mielestä olla tylsä, mutta en halua läträtä kemikaaleilla enää. Suoristan tai kiharran tukkaani n. Kerran kuussa juhlaan tai muuten vaan. Annan tukkani kuivua ilman fööniä. Käytän öljyä latvossa. Mielestäni tukan oman värin kasvatus ja siitä tukasta tykkääminen on vain asennekysymys.

T. N23