Teini istuu huoneessaa ja pelaa päivät pitkät. Menee hermo.
Viikon oli rippileirillä. Pelailee vaan. Menee hermo. Ei käy missään. Syö hyoneessaan vaikka pyydetään pöytään syömään.
En jaksa koko ajan huutaa ja jauhaa samoista asioista. Huone on kuin sikolätti.
Kommentit (33)
Sitten ensi kesänä valitat, kun poika huitelee ties missä epämääräisen porukan mukana eikä ole koskaan kotona
Se on teini. Meillä oli samanlainen muutama vuosi sitten, nyt on ihan eri ihminen. Laittaa huonettaan ja siivoaa. Ne ovat tuollaisia välillä vaikka täydellinen palstamamma kuvittelisi osaavansa kasvattaa.
Teinillä on loma. Anna pelata. Voit velvoittaa tuomaan likaiset astiat ja roskat pois huoneesta, mutta mitäpä haittaa tuosta muuten on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi huudat ja jauhat? Sinulla oli 15 vuotta aikaa kasvattaa lasta, olla hänelle turvallinen aikuinen. Miksi et ollut?
Joo, olen paska äiti. Kaikista paskin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi huudat ja jauhat? Sinulla oli 15 vuotta aikaa kasvattaa lasta, olla hänelle turvallinen aikuinen. Miksi et ollut?
T . 1-vuotiaan äiti
Vierailija kirjoitti:
Teinillä on loma. Anna pelata. Voit velvoittaa tuomaan likaiset astiat ja roskat pois huoneesta, mutta mitäpä haittaa tuosta muuten on?
On loma joo, mut voishan sitä naamaansa näyttää ulkona raittiissa ilmassa edes kerran päivässä. On kuin olmi ja zombi toi lapsi. Vitivalkoinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T . 1-vuotiaan äiti
T. 1-vuotiaan lapseton täti/setä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mene hoitoon jos hermo menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä välitä. Täällä on paljon k*sipäisiä tyyppejä joiden ainoa tarkoitus on pahoittaa toisten mieli.
Ä
Ja mä taas oikein odotan tuota aikaa, kun saa nämä kyselyikäiset känkkärännät hetkeksi toiseen huoneeseen 😄
Onko vaikeaa ottaa vaikka sulake pois ettei tule konsoliin virtaa? Ja käy hakemassa ruuan pöydästä vai ja menee huoneeseensa takaisin?
No liikaa ei ainakaan ole odotettu yhteiset ruokahetket. Jos naama ei pöydässä näy, niin pelivehkeet pois. Ja kannattanee odottaa teiniltä myös jonkinlaista osallistumista kodin hoitoon. Tiskaamista, roskien vientiä, pyykinpesua, ruuanlaittoa, kaupassa käyntiä, pihatöitä jos piha on, isovanhempien auttamista jos sellaista löytyy jne. Tällä teet teinisi tulevaisuudelle suuren palveluksen. Ei sitä tuntikaupalla tarvitse olla, mutta jotain joka päivä. Ja niin kauan kuin asuu teidän katon alla, niin jonkinlaista huoneen siivoamista voi todellakin vaatia. Ei kannata jäädä kädettömäksi. Pelikoneet pois jos mikään muu ei luonnistu.
Meillä kaksi teiniä. Vähintään kerran päivässä sanon, että nyt pelikonsolit / puhelimet / muut pois ja ulos tai tekemään ja jotakin muuta. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaksi teiniä. Vähintään kerran päivässä sanon, että nyt pelikonsolit / puhelimet / muut pois ja ulos tai tekemään ja jotakin muuta. Toimii.
Toimii missä? Kuulostat ihan mun mutsilta. Yliopistoon lähtemisen jälkeen on ihmetellyt ja valittanut miksen koskaan tule kotiin käymään. Niin miksiköhän
Vierailija kirjoitti:
Sitten ensi kesänä valitat, kun poika huitelee ties missä epämääräisen porukan mukana eikä ole koskaan kotona
Ensimmäisessä viestissä ei kerrota, onko kyseessä tyttö vai poika, joten tästä seuraa näitä tahattomia, stereotyyppisiä oletuksia. :)
Millainen nettiyhteys pojan laitteisiin on?
Ei kannata pyytää, huutaa tai jauhaa. Kerralla selväksi odotukset siitä, mitä perheessä asuminen teidän kohdallanne tarkoittaa (vastuut, velvollisuudet ja oikeudet) ja millaisia seuraamuksia tulee siitä, että ei toimita odotusten mukaan (esim. huone ei siivoudu määräaikaan mennessä/ruokaa-aikaan ei tulla pöytään - seurauksena pelikoneet pois). Sitten näistä ei enää keskustella, pyydetä, huudeta ja jauheta vaan seuraamukset todellakin otetaan heti käyttöön, jotta auktoriteetti ja uskottavuus säilyy. Kapinoiko hän aluksi vastaan? Ihan varmasti. Se vaan täytyy jaksaa ilman sen kummempia tunnereaktioita.
Kaukista asioista saa sanoa 100 kertaa eikä mitään tapahdu. Jos aamulla esim. sanon että tyhjennä tiskikone, niin vastahakoisesti makeksii keittiöön ja paiskoen tyhjentää sen 100 sanomisen jälkeen iltapäivällä. Huoneen olen käskenyt siivoomaan kerran viikossa ja sanonut että jos ei siivoo niin eläköön paskassaan. Astiat jos ei löydä koneeseen niin syö seuraavan ruoan likaisilta.
Mistään koneiden yhteyksistä ei mitään tietoa. Jos otan ohjaimen pois, alkaa kamojen paiskominen ja ovien paukuttelu ja hirvee mölinä.
Ap
Meillä kuule 2 samanlaista. Astiat korjaa aina välillä.
Mihinkään eivät lähde.
Kuopus vielä poistui kotoota viime kesänä ja sitä kesää en unohda koskaan.
Saatiin jopa kaksi puhelua kotiin ja voitte arvata keneltä?
Enkä yhtään luota muihinkaan poikiin niin olen onnellinen että ovat kotona.