Sain pienen perinnön, 68000e jäi käteen. Olo on hämmentynyt.
Joo, toisille ei varmaan tuollainen rahasumma ole hyttysenpaskaa isompi, mutta minä olen aina joutunut elämään kädestä suuhun. Tilipäivänä ei penninlatia jäljellä edellisestä palkasta. Olo on hämmentynyt, että miten minulla voi muka asiat olla yhtäkkiä muka hyvin. Velat ja perintöverot maksettu.
Kommentit (38)
Minäkin jätän kahdelle kaukaisemmalle sukulaiselle yli 100 000 euroa ja kummilapselle myös. En usko että osaavat kukaan odottaa tuollaista saavansa, mikäli kuolo korjaa.
Onhan tuo tosiaan viikon käyttöraha.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jätän kahdelle kaukaisemmalle sukulaiselle yli 100 000 euroa ja kummilapselle myös. En usko että osaavat kukaan odottaa tuollaista saavansa, mikäli kuolo korjaa.
Mikäli, hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs meinasit tehdä?
Taidan vaan pitää sukanvarressa:)
ap
Kyllä se on pakko sijoittaa johonkin ellet halua rahojesi pikkuhiljaa katoavan taivaan tuuliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs meinasit tehdä?
Taidan vaan pitää sukanvarressa:)
ap
Mieluummin laita raha töihin eli sijoita viisaasti ja pitkäjänteisesti, osa osakkeisiin ja osa indeksirahastoihin.
Osinkotuotoilla voit jatkossa tehdä kerran vuodessa pienen reissun mikäli et halua sijoittaa osinkoja uudelleen saadaksesi lisää osinkoja seuraavana vuonna.Pääomaan ei tarvitse koskea mutta sitä voit halutessasi kasvattaa osinkotuotoilla.
Ehkä joku tykkää myös elää
Monet säästää koko elämän ja sit muut perii ne rahat.
Mulla läheinen sukulainen ja sen perii neljä joista minä olen yksi.
Sanon aina että käytä niitä rahojasi.
No sillä on kaikkea ja ei halua matkustaa.
Omia lapsia sillä ei ole.
Onneksi olkoon, laita osa korkoa kasvamaan.
Kiva summa. Remppaisin keittiön ja kylppärin ja loput pistäisin osakkeisiin.
Puolet tuosta, niin saisin uo-velat maksettua ja elämän takaisin normaaliin uomiin. Ei se paljon takana olisi, mutta eipä kohdalle osu, silloin kun sitä enimmän tarvitsisi.
Osta koko rahalla Bitcoin (BCH) ja siirrä ne coinex.com ja osta sieltä Coinex Token (CET). Sieltä saat päivittäisen 0.5% tuoton sijoitukselle hamaan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli, hauska.
No sikäli mikäli, että olen vasta keski-iän alkupuolella ja voin toki ehtiä muuttamaan testamenttia elämäntilanteiden muuttuessa ja perintö jää realisoitumatta.
Onneksi olkoon, nauti rahoistasi.
Se on kyllä totta, että kun rahaa enimmin toivoo ja tarvitsisi, niin sitä ei mistään tule.
Itse tällainen tapaus.
Sitten taas ihan sattumalta ja yllättäen tipahtaa, vaikka ei tiukoillakaan olisi.
Joillain näin onnekas tuuri.
Perinnön voi saada myös siksi, että kauan jakamattomana ollut kuolinpesä jaetaan vihdoin. Silloin siihen ei liity mitään ikävää.
Tai pikemminkin se ikävä on sattunut jo kauan sitten, rahat ovat vain viipyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, toisille ei varmaan tuollainen rahasumma ole hyttysenpaskaa isompi, mutta minä olen aina joutunut elämään kädestä suuhun. Tilipäivänä ei penninlatia jäljellä edellisestä palkasta. Olo on hämmentynyt, että miten minulla voi muka asiat olla yhtäkkiä muka hyvin. Velat ja perintöverot maksettu.
Tästä kirjoituksesta saa jotenkin sen kuvan että tämä perintö on tullut sinulle ikäänkuin massiivisena yllätyksenä eikä sinulla ole ollut aavistustakaan että näin voisi käydä. En ymmärrä miten tuo on mahdollista. Kai sinulla on ollut jonkinlainen yleinen käsitys vanhempiesi varallisuudesta? Et nyt tarkoita että sentilleen, mutta kai olet tiennyt esim. asuvatko vuokra-asunnossa vai omistavatko asuntonsa? Ja ei kai sekään yllätys voi olla että jonain päivänä vanhempasi kuolevat, ja perit ensin toisen, ja sitten myöhemmin toisen?
Vai onko tämä joku niitä äärimmäisen harvinaisia tapauksia jossa sinulla on joku kaukainen sukulaistäti josta et ole ikinä kuullutkaan ja jolla hupsista heijaa ei jostain ihme syystä ole yhtään läheisempää perillistä kuin sinä?
No kuule, en ole ap, mutta joskus vanhemmat eroavat lapsen ollessa pieni, eikä kunnon suhdetta toiseen vanhempaan ole missään vaiheessa syytä tai toisesta syntynyt. Itselleni tuli perintö myös jonkinlaisena yllätyksenä toisen vanhemman kuoltua. Samalla sain tietää, että minulla on pari sisarustakin.
Voitin just lotossa 900 000 :)
Onhan sekin jotain..
Vierailija kirjoitti:
Tästä kirjoituksesta saa jotenkin sen kuvan että tämä perintö on tullut sinulle ikäänkuin massiivisena yllätyksenä eikä sinulla ole ollut aavistustakaan että näin voisi käydä. En ymmärrä miten tuo on mahdollista. Kai sinulla on ollut jonkinlainen yleinen käsitys vanhempiesi varallisuudesta? Et nyt tarkoita että sentilleen, mutta kai olet tiennyt esim. asuvatko vuokra-asunnossa vai omistavatko asuntonsa? Ja ei kai sekään yllätys voi olla että jonain päivänä vanhempasi kuolevat, ja perit ensin toisen, ja sitten myöhemmin toisen?
Vai onko tämä joku niitä äärimmäisen harvinaisia tapauksia jossa sinulla on joku kaukainen sukulaistäti josta et ole ikinä kuullutkaan ja jolla hupsista heijaa ei jostain ihme syystä ole yhtään läheisempää perillistä kuin sinä?
Vaikka perinnön määräkin olisi tiedossa ja joku käsitys siitä, että lähivuosina sen saa, niin silti se oma olo siinä tilanteessa kun perinnön saa, voi olla hämmentynyt. On eri asia ajatella, saavansa X euroa ja sitten saada se oikeasti.
Minä toimin äitini edunvalvojana hänen viimeisinä vuosinaan ja tiesin hyvinkin tarkkaan, minkäkokoinen perintö on meille lapsille tulossa. Ja äidin sairastaessa Altzheimerin tautia tiesin ja näinkin, että tässä aletaan olla jo loppusuoralla. Lopulta äiti menehtyi kuitenkin hieman yllättäen jonkun flunssan jälkitautiin ja olo oli hieman hölmistynyt, että näinkö tässä sitten kävikin.
Pitikö tämmöisestäkin päästä ap:lle keljuilemaan?