Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko laiskuudesta ja saamattomuudesta päästä eroon?

Vierailija
12.07.2018 |

Ongelmani ja itseinhon aiheuttajani on, että olen tavattoman laiska ja saamaton. Töissä käyn, mutta juuri mitään en töiden jälkeen enää saa aikaan. Mikään ei huvita. Ei kodin siivous, eikä mikään järkevä tekeminen. Lösähdän sohvalle, enkä meinaa saada itseäni enää ylös. Masennusta on ollut menneisyydessä, mutta en koe olevani tällä hetkellä masentunut.

Miten saisin itsestäni toiminnallisen ja liikunnallisen ihmisen. Onko jotain vinkkejä, kuinka lähtisin tätä tavoittelemaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen ahkera ja suoritin töissäkin enemmän kuin yhden ihmisen pitäisi. Herätessäni viikkasin pyykit ennenkuin join aamukahvit jne jne. Nyt olen tk-eläkkeellä enkä saa oikein mitään aikaiseksi. Siivoan kyllä kerran viikossa ja pesen pyykkiä jne, mutta kotona olisi miljoona tekemätöntä hommaa. Kerään kyllä roskia ulkona mutta kotona en tahdo saada mitään aikaiseksi. Kotihommat ei kiinnosta yhtään. Minusta on tullut laiskimus ja tunnen syyllisyyttä kun mielummin surffaisin netissä kuin tekisin kotihommia. Sairastan kyllä masennusta. En tiedä ratkaisua asiaan tai ongelmaan.

Vierailija
2/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavuudenhaluinen kirjoitti:

Olin ennen ahkera ja suoritin töissäkin enemmän kuin yhden ihmisen pitäisi. Herätessäni viikkasin pyykit ennenkuin join aamukahvit jne jne. Nyt olen tk-eläkkeellä enkä saa oikein mitään aikaiseksi. Siivoan kyllä kerran viikossa ja pesen pyykkiä jne, mutta kotona olisi miljoona tekemätöntä hommaa. Kerään kyllä roskia ulkona mutta kotona en tahdo saada mitään aikaiseksi. Kotihommat ei kiinnosta yhtään. Minusta on tullut laiskimus ja tunnen syyllisyyttä kun mielummin surffaisin netissä kuin tekisin kotihommia. Sairastan kyllä masennusta. En tiedä ratkaisua asiaan tai ongelmaan.

Kiitos henkisestä tuesta. Itselläkin ehkä masennus aiheutti moisen toimettomuuden. Jotenkin jäänyt laiskuus ja saamattomuus päälle ja tunnistan tekstistäsi monta asiaa. Myöskin syyllistän itseäni. Itsellä mieliala on suhteellisen hyvä ollut jo jonkin aikaa, mutta vanhat tavat jääneet päälle.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täällä pohdin. Vinkkejä?

Vierailija
4/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita pienin askelin. Tee edellisenä iltana lappu, johon kirjoitat yhden kehittävän asian mitä aiot seuraavana päivänä tehdä. Aloita jostain ihan pienestä. Esim. Pese pyykit. Käy kirjastossa. Soita kaverille.

Tee tämä seuraavana päivänä.

Paremmin tämä toimii, jos teet sen päiväkirjaan. Kirjoita sinne illalla vähintään yksi asia, jolla olet kehittänyt itseäsi sinä päivänä ja sitten kirjoita mitä aiot tehdä huomenna. Päiväkirja on siitä hyvä, että voit kirjoittaa sinne myös enemmän. Ja toisin kuin irtolapuista, päiväkirja jää säilöön ja pystyt seuraamaan edistymistäsi.

Vierailija
5/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita pienin askelin. Tee edellisenä iltana lappu, johon kirjoitat yhden kehittävän asian mitä aiot seuraavana päivänä tehdä. Aloita jostain ihan pienestä. Esim. Pese pyykit. Käy kirjastossa. Soita kaverille.

Tee tämä seuraavana päivänä.

Paremmin tämä toimii, jos teet sen päiväkirjaan. Kirjoita sinne illalla vähintään yksi asia, jolla olet kehittänyt itseäsi sinä päivänä ja sitten kirjoita mitä aiot tehdä huomenna. Päiväkirja on siitä hyvä, että voit kirjoittaa sinne myös enemmän. Ja toisin kuin irtolapuista, päiväkirja jää säilöön ja pystyt seuraamaan edistymistäsi.

Kuulostaa hyvältä. Olen tuota miettinytkin ja tainnut kerran kokeilla. Toimi muutema päivän ja sitten lakkasin tekemästä merkattuja asioita. Yritän uudestaan ja pitäytyä tekemisissä. Ostin sellaisen seinäkalenterinkin tuota tarkoitusta varten, mutta ei ole vielä tullut postissa.

Ap

Vierailija
6/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa psykiatria keinoja joilla potilas "aktivoidaan" kemiallisesti

Vierailija
7/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia keinoja tarkoitat? Jotain lääkkeitä vai?

Ap

Vierailija
8/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Ap

Vierailija
9/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laiska ja saamaton, enkä koe sitä kovin suureksi ongelmaksi. Pikemminkin kauhistuttaa tuo puolison elämä, kun joka ilta on monta tuntia harrastuksia työpäivän päälle. Harrastaa erästä urheilulajia sm-tasolla. Viikonloputkin on täynnä menoa.

Minä nautin, kun saan vaan olla. Oikeasti. Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän kiinnostaa käydä yhtään missään. Ikää mulla 37. Lapset on jo koulussa, olen onnellinen kun pikkulapsirumba ohi. Mulle riittää kotisohva, siinä rentoudun parhaiten. Töissä kyllä toki käyn, mutta muuta en sen päälle jaksa. Enkä koe olevani masentunut, olen pienestä pitäen ollut omissa oloissani viihtyvä kotihiiri.

Vierailija
10/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toimii seuraava:

Touhua vaikkapa viikko niin ahkerasti, että luppoaikaa ei jää. Tee kaikki tekemättömät työt ja lenkkeilet, kävelet ym. Kohta sitten tuntuukin hyvältä, kun sai tehtyä sen ja sen ja senkin..... . Tuo " turbovaihde" vaikka hieman kevennettynäkin jää sitten päälle kuin itsestään.

Vierailija
11/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oppia hyväksymään se laiskuus, tämä on oikeasti hyvä piirre, pakonomainen puurtamista vasta typerää onkin... Miksi imuroisin päivittäin, jos kerran viikossa riittäisi mainiosti? En minäkään jaksaisi töiden jälkeen kokata, käydä salilla ja ties vaikka mitä...

Vierailija
12/12 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia keinoja tarkoitat? Jotain lääkkeitä vai?

Ap

käsittääkseni flegmaattisuutta hoidetaan sähköshokkihoidolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi