Syy miksi vaihdoit parturiasi?
Itteä väsyttää se asiakasta tyhmänä pitäminen. Kai niille opetetaan koulussa ne lisämyynnit ja mite asiakkaalle pitäs puhuu että se tulis uudestaa.
Mutku se kaikki on niin teennäistä ja läpinäkyvää sössönsössöä.
Kommentit (14)
Hyvännäköinen, mukava, puhelias ja hemmetin hyväperäinen parturin omistaja / parturi.
M40
Mä vaihdoin siis kampaajaa siksi, että eukko halusi aina leikata hiukseni "pehmeästi" kaartuviksi sinne tänne, vaikka minä sanoin että leikataan krouvisti tuosta ja tuosta eikä tehdä mitään sievää tälle hiuksistolle.
Seuraavakin nuori kampaaja leikkasi noin puoli senttiä pituudesta, kun sanoin että otetaan kaksi senttiä.
Nyt kävin eräällä hyvällä kampaajalla, joka osasi jopa itse ehdottaa jotain ja leikkasi nätisti. Hintaa oli, mutta olin tyytyväinenkin.
Kävin takavuosina eräällä suositulla mieskampaajalla hyvin pitkään, mutta häntä ei enää inspiroinut hiusteni leikkaaminen. Hän olisi halunnut mulle väriä ja mitä kaikkea. Kun alkoi viimeisellä kerralla muovata sikinsokin-kampausta jollain vahalla ja ihan siis repi hiuksiani ja tukisteli, minulle riitti.
En tilannut uutta aikaa. Lopetin siihen. Kyseessä oli pahoinpitely.
Halusin kasvattaa pidemmät hiukset ja parturi ei "suostunut" leikkaamaan sellaista mallia, josta se onnistuisi. Aina jotenkin "vahingossa" leikkasi siihen vanhaan malliin.
Jäi eläkkeelle ja lopetti siten kampaamohommat. Toinen jäi äitiyslomalle, muutti pois paikkakunnalta ja lopetti koko kampaamon. Kolmas kuoli auto-onnettomuudessa.
Lopetti ja siirtyi tästä lähikylältä kaupunkiin.
Nykyisin käyn samassa kaupungissa parturissa mutta sellaisella joka osaa leikata paremmin hiustyylini.
Edellistän koitin tukea että pysyisi yrittäjä lähellä vaikka tukka ei nyt aina tullut ihan priimaksi. Ja hän oli aika hyvännäköinenkin...
Ikinä ei ehdottanut mitään mallia, aina vaan, että kuinka itse haluat. Ja kun itsellä ei ole oikein käsitystä, millainen malli sopii, niin alkoi parturissa käynti stressaamaan.
Nyt on parturi, joka ehdottaa mallia ja jos itse sanon jotain, ilmoittaa heti kannattaako niin tehdä vai ei.
Entinen kampaaja ei osannut leikata kuin mummojen mallisia hiuksia. Oli pakko vaihtaa nuorempaan sukupolveen enkä ole vaihtoa katunut.
Vierailija kirjoitti:
Halusin kasvattaa pidemmät hiukset ja parturi ei "suostunut" leikkaamaan sellaista mallia, josta se onnistuisi. Aina jotenkin "vahingossa" leikkasi siihen vanhaan malliin.
Kävin todella pitkään samalla parturilla ja laittoi hiukset aina hyvin. Lopulta alkoi kyllästyttää kun tyyli kuitenkin aina saman suuntainen. Kun sitten kerroin haluavani kokeilla välillä pidempää mallia, eli kasvattaa, niin pari kertaa kun "kevensi" takaa niin, että sain taas kuukausia kasvattaa hiuksia takaisin, totesin että tää oli tässä.
Lisäksi kun tein ehdotuksia, tyrmäsi ne heti kättelyssä. Olisi edes perustellut (kuten toinen parturi teki), olisin ymmärtänyt miksi ei kannata kokeilla.
Tulin lopputulokseen, ettei enää halunnut panostaa hiuksiini, vaan päästä helpommalla. Kuitenkin olin ollut asiakas parisen kymmentä vuotta ja antanut välillä vapaat kädet jne. Parin viime vuoden aikana huomasin ettemme oikein löydä yhteistä säveltä enää, joten vaihdoin parturia.
Tähän liittyen, meinasin jutustellessa jo sanoo parturilleni, miten typerän myyntikikan toisessa paikassa olin kuullu. Siis että mitä kalliimpi shampoo, sitä vähemmän sitä tarvitaan (pläääääh).
No siinä sit aihe vaihtu ni unohin jutun.
No tää kyseinen parturi sit alko värin vaikuttaessa pitsaamaan niitä purnukoitaa ja puteleitaan. Oikein painottamalla selevitti mite aina mitä kalliimpi tuote, sitä vähemmän sitä tarvitaan. Hups
Sama ku ripsipidennysten tekijä käytti kaikki myyntitaidot mitä irtoo jonku kälysen putsarin myyntiin. Kuuntelin sitä sen ajan mitä se minuuttikaupalla jakso vaahdota.
Rupes jo melkein säälittää ku se tajus ettei kiinnosta töhnäsä.
Myötistä ku viimeisenä pinnisti, että ripset voi jopa KASVAA putelin ansiosta.
Nykyinen kampaajani leikkaa juuri niin kuin haluankin mutta tekisi mieli etsiä uusi koska hän ei osaa olla
hiljaa! Puhuu ja puhuu, välillä pysähtyy sakset kädessä selittämään jotakin omia juttujaan. Minä haluan
olla hiljaa ja keskittyä vaikka lukemaan lehteä! Jotenkin en kehtaa asiaa sanoa suoraan vaan kärsin...
Vähän aikaa voi olla alussa vaiti mutta eikö kohta tule se pakollinen " joko on loma pidetty"
jos ei muuta puheenaihetta keksi! Grr...
Parturia? Onko ketju siis miehille? Parta -》parturi
Naiset käyvät kampaajalla.
Jatkuvasti nousevat hinnat