Kuuluuko ananas pitsaan?
Kommentit (20)
Eiköhän jokainen voi laittaa siihen pitsaan ihan sitä mitä itse haluaa. Kuka piittaa kuuluuko vai ei?
Pitsaan kuuluu ihan mikä vain mitä joku haluaa oman pitsansa päälle laittaa. Mitä ihmettä se ananas ketään häiritsee?
Vähän kulunut aihe. Mitä väliä jos joku ananaksesta pizzassa tykkää?
Mun pitsaan kuuluu aina ananas ja laitan sitä myös moniin muihin ruokiin, mulla pitää suolaisissakin ruoissa olla jotain makeaa.
Meidän lapset vaatii aina "ananaspitsaa", kun pitsaa tehdään tai tilataan :)
Pitaan kuuluu taikinapohja. Kaikki muut osat ovat valinnaisia ja kulttuurisidonnaisia.
Itse tykkään ananaksesta pitsassa, sen terävä kirpeys vähentää tunkkaisuuden ja rasvaisuuden tuntua. Kasvispitsassa sitä ei tarvitse, mutta varsinkin salami/pepperonipitsassa se on hyväksi.
Kuuluu todellakin. Pizza tulee muinaisroomalaisesta sanasta joka tarkoittaa kutakuinkin mäntyomenaleipääjamahdollisiaruoantähteitä ja kaikkihan tietää että mäntyomena on ananas.
4 miljardin vuoden evoluutio on päättynyt tähän keskusteluun...
EI. Ei kuulu koskaan mihinkään gourmet-pizzaan mutta toki kotitekoisena kuka vaan voi tehdä minkälaisen pizzan tahansa.
Vierailija kirjoitti:
EI. Ei kuulu koskaan mihinkään gourmet-pizzaan mutta toki kotitekoisena kuka vaan voi tehdä minkälaisen pizzan tahansa.
Unohdit ne kaikki vaihtoehdot "gourmet-pizzan" ja kotitekoisen pitsan välistä.
Onko teillä jotain kanadalaista ruokakulttuuria vastaan? Hehän kinkku-ananaspizzan alun perin kehittivät. Tosin nimi on kulttuurisesti omittu syyttömiltä havaijilaisilta.
Mun pizzaan kuuluu, jonkun muun ehkä ei, mut näpit irti mun pizzasta!
Joskus kuuluu, toisinaan ei. Riippuu ihan siitä, mitä muuta siinä on.
Ananaksesta en tiedä, mutta kirjaimet "t" ja "s" eivät kuulu pizzaan.
Naurattaa antiananakset ja niiden aneemiset pitsat.
Vierailija kirjoitti:
Ananaksesta en tiedä, mutta kirjaimet "t" ja "s" eivät kuulu pizzaan.
Perustele.
Italialainen pizza tehdään durum-jauhoista, ohut pohja paistetaan lyhyesti tulikuumassa kiviuunissa, päällysteitä on hyvin vähän ja alle tulee ensiluokkaista mozzarellaa.
Suomalainen "pitsa" tehdään pullataikinajauhoista ja on paksu paisunut pehmeä pellin kokoinen levy joka sivellään kärähtävällä tomaattiypyreellä ja päälle tulee tolkuton määrä salaattimaista täytettä kuten porkkanaraastetta, ananasta, aurajuustoa, kinkkua, tonnikalaa ja jauhelihaa tms. Koko komeus kruunataan halvalla Edam-juustolla joka pannaan täytteiden päälle. Sitten paistetaan pitkään matalalla lämmöllä ja tarjoillaan vetisena pehmeänä pullamössölevynä jonka päällä on kumilevymäinen kerros Edamia.
Ensimmäiseen ei kuulu. Jälkimmäiseen kuuluu, ilmeisesti.
Ei kuulu. Hyi saatana.