Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ottaa usein puheenaiheeksi "suhteemme tulevaisuuden" oudolla tavalla

Vierailija
11.07.2018 |

Aina kun keskustelemme suhteestamme vakavasti tai olemme esim. riidelleet, mies sanoo että "meidän täytyy miettiä/päättää mitä oikein tältä suhteelta halutaan". Vastaan tähän aina samalla tavalla, eli suunnilleen näin: "Olen kertonut sinulle avoimesti kaiken mistä itse haaveilen, mutta en ole saanut sinusta tai omista haaveistasi irti oikein mitään. Haluaisin mennä tulevaisuudessa naimisiin ja ottaa lemmikkejä, asua mahdollisesti yhteisessä kodissa vielä joskus ja harrastaa asioita x (meillä on samat harrastukset suurilta osin), lapsista en ainakaan tällä hetkellä haaveile. Tärkeintä on, että olisin ihmisen kanssa joka haluaa olla yhtä paljon minun kanssani. Kerro ihmeessä, jos jokin omista unelmistasi on näiden kanssa ristiriidassa?" ja mies hiljenee eikä osaa vastata oikein mitään. Kun yritän kysyä häneltä, minkälaisia ovat HÄNEN omat haaveensa, tai miltä elämämme näyttäisi jos hän saisi päättää kaiken, mies ei yksinkertaisesti keksi tuohon mitään lisättävää. Meillä ei vain kuulemma ole tarpeeksi selkeät tulevaisuuden suunnitelmat, eikä tarpeeksi YHTEISIÄ suuria tavoitteita. Kun yritän kysyä mikä olisi mieleisempi tai suurempi yhteinen tavoite kuin esim. onnellinen avioliitto, mies ei ehdota tai keksi yhtään mitään. Tarkoittaako tämä, että mies ei vain epävarmuuttaan itse oikein tiedä mistä itse yksilönä haaveilee vai ettei hän oikeasti tahdo olla minun kanssani? Ärsyttääkö kenties miestä, että minä tiedän jo näinkin tarkasti kuka olen ja miten haluan elää, vai se ettei mies saa päättää sitä minunkin puolesta? En vain ymmärrä, miksi ei voi sanoa jos joku mättää. Miestä kai harmittaa, jos tulee lopulta elämään todeksi ns. minun haaveitani, mutta ei kuitenkaan tarjoa mitään omaa tilalle. Eikö silloin se ole ihan itsestäänselvää ja yleistä, että silloin yleensä on luontaista toteuttaa sen "vahvempitahtoisen" puolison haaveita? Jos toisen haave on lähinnä olla naisensa kanssa yhdessä, onko ihme jos elämä näyttää siltä naisen unelmaelämältä. Olenko tässä nyt jotenkin itsekeskeinen vai mitä en oikein tajua? Keskustelu päättyy aina siihen, että mies myöntää että hänen "täytyy miettiä mitä elämältä haluaa". Tuo kuulostaa siltä minusta, kuin hänen pitäisi miettiä ihan vain sitä haluaako olla minun kanssani. Mies ikään kuin painostaa minua keksimään meille suuria haaveita ja vetämään suoria suuntaviivoja, mutta on ihan hukassa itse. Vai juuri siksikö hän sitä painostaakin?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas lukemani perusteella vaikuttaa siltä, että mies on vain epävarma siitä, mitä itse haluaa elämältä.

Hän todennäköisesti miettii tahtooko jatkaa kanssasi vai olisiko jossain parempi.

Ja hän ei todennäköisesti osaa sanoa tulevaisuudesta mitään, koska ei itsekkään tiedä mitä haluaa.

Vierailija
2/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies hyväntahtoinen, hän haluaisi kovasti keskustella suhteenne tilasta, mutta ei jostain syystä kykene ilmaisemaan tunteitaan. Ap:n purkauksen voimasta päätellen ei olisi ihme jos mies jää sen alle, typertyy siitä. Tämähän ei ole mitenkään epätyypillinen ongelma miesten ja naisten välisessä kommunikoinnissa. Mies on ainakin hämillään, mutta en tiedä miten tyytymätön, loppujen lopuksi. Yritä ap rauhallisemmin ja pienemmin, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Älä mieti sitä kumpi teistä on vahvempi ja kumpi heikompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on niin tuttua tuollainen epävarmuus. Ja rasittavaa jos ei toinen tiedä mitä elämältään haluaa. Vuodesta toiseen. Ehkä sellainen epävarma kuitenkin haluaa olla itsevarmemman kumppanina että jotain ryhtiä saisi. Jos vaikka oppisi varmuutta siltä.

Vierailija
4/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ap olla todellinen jyrä? Et anna miehellesi ollenkaan tilaa.

Älä ole yllättynyt kun teille tulee ero.

Vierailija
5/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulkinta olisi, että mies ei tiedä haluaako tulevaisuudessa olla ap:n kanssa. Ei osaa/uskalla sanoa sitä, kun ap:lla on jo noin selvät suunnitelmat.

Vierailija
6/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos antaisit kerran miehelle ensimmäisen puheenvuoron.

Vierailija
7/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos antaisit kerran miehelle ensimmäisen puheenvuoron.

Tämä oli hyvä neuvo. 

Vierailija
8/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole emännän kanssa tarvinut koskaan suhteen tilaa käsitellä.Ennen ihmiset oli täysjärkisiä ja tälläinen jatkuva rukuttaminen puuttui suhteista.Oli mies ja oli nainen ja molemmat tiesivät tehtävänsä.Nykyään tässä puppeliyhteiskunnassa ihmiset ovat hukassa.

Vierailija
9/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, samat harrastukset, yhteinen koti...kaikki haettaisiin elämään parisuhteen kautta? Eikö kummallakaan olisi mitään omaa? Ehkä mies pelkää, että tulevaisuudestannen tulee liiaan tiivistä yhdessä oloa?

Vierailija
10/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies vahvemmin tietää haluavansa lapsia joskus ja pelkää, että tämä haave jääkin haaveeksi?

Vierailija
11/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suhteelle pitää luoda joku käsikirjoitus?

Vierailija
12/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaa usein...jos jotain tapahtuu usein silloin poljetaan paikoillaan. Teidän suhteenne ei näytä etevän mihinkään.

Vierailija
13/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suhteelle pitää luoda joku käsikirjoitus?

Aika moni nainen tekee käsikirjoituksen (omassa päässään). Ja pakottaa miehen noudattamaan sitä.

Vierailija
14/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli se tunne, että miettii jatkoa kanssasi. Et taida olla se, jonka kanssa mies haluaa jakaa tulevaisuutensa. Vaikutat todella vahvalta ja siltä, että jyräät omilla mielipiteilläsi ja sillä asenteella, että tiedät mitä haluat ja jos ei kelpaa arrivederci. Minäkin miettisin onko suhteella jatkoa jos puolisoni olisi tuollainen jyrä.

Vierailija
15/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee vaihtamaan sinut sellaiseen jonka kanssa perustetaan perhe

Vierailija
16/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on mies, joka tyytyy sinuun ja ehkä haaveilee paremmasta. Kun mies haluaa naisen, se haluaa edetä usein nopeasti.

Vierailija
17/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin miehen ihan itsekseen miettimään, eihän tuollaista kukaan jaksa.

Vierailija
18/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tulkinta olisi, että mies ei tiedä haluaako tulevaisuudessa olla ap:n kanssa. Ei osaa/uskalla sanoa sitä, kun ap:lla on jo noin selvät suunnitelmat.

Tai ne asiat, joita ap niin selkeästi ilmaisee haluavansa, ei ole miehen mieleen. Kuten vaikka lemmikit ja lapset... tai sitten sen lapsiasian lykkääminen jonnekin hamaan tulevaisuuteen. 

Jos itse haluaa yhteisen tulevaisuuden, mutta eri asioita siltä, sen ääneen sanominen voi menettämisenkin pelon vuoksi olla vaikeaa.

Vierailija
19/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei osaa sanoa ääneen (ei ehkä itsekään tiedosta) haluavansa naisen joka tekee hänelle lapsia, haaveilee lapsista eikä lemmikeistä. Tämä tuli ekana mieleen.

Vierailija
20/102 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kannattaa tosiaan tuon toteamisen jälkeen heti pyytää miestä kertomaan ajatuksensa Ap:n omien näkemysten sijaan.

Voithan myös testauksen vuoksi hieman vaihtaa kertomustasi, sano vaikka että pohdit onko tämä nyt loppuelämän suhde vai pelkästään väliaikaista kivaa. Miehen reaktio tuohon paljastaa aika paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme