Kuumin kokemasi lämpötila ulkona
Mikä on kuumin kokemasi lämpötila ja missä sen koit? Itselläni 42 astetta Pariisissa muutama vuosi sitten.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
89 Yyterissä oli +42,7
🤔
Noin 40 astetta kesällä 2004 Saksassa. Paras sää ikinä, riitti virtaa ulkoilla ja nautin elämästä.
40 astetta Portugalissa, en muista vuotta mutta kymmenen vuoden sisällä kumminkin. Rannalla kestin sen ihan hyvin. Kaupungilla tuntui pahemmin.
Muistan kaukaisemmassa nuoruudessani siis ihan kotimaassa kerran saaneeni kai jonkinlaisen pistoksen kylällä kävellessäni, siis silloinkin oli joku ihan helvetillinen helle. Yhtäkkiä vain huomasin käveleväni vinoon ja jotenkin heitti päässä. Onneksi olin kaupan kohdalla, missä oli korkeat kivirappuset, hoipuin siihen istumaan ja sain taas pääni selväksi. Olin jotain 13-vuotias silloin, jäi hyvin mieleen. Kotona puhuttiin jotain yli 30 asteesta.
45-46 Alanyassa Turkissa heinä-elokuun vaihteessa noin 7v sitten. Kosteusprosentti huima. Kaks askelta ja paita läpimärkä.
Kuolemanlaaksossa oli muistaakseni jotakin +46 kun siellä olimme autoilemassa. Hauskahan se oli kokea, mutta minulle riittää mainiosti max. +25.
Las Vegasissa 42 astetta ja Korfulla 41. Hyvin tarkeni ilman raappahousuja.
Varmaan joku 46 astetta Turkissa, ja ku siel Turkissa on sellanen polttava aurinko. :D
Vierailija kirjoitti:
Milanossa 2016 oli hirveä helle, 42-45. Kun ajoimme Bariin, ihan etelään, kuumuus vain paheni.
Muistan että parkkikiekko suli mutkalle.
Olinhan siellä Milanossa tuolloin minäkin - onneksi ju nissa oli ihanan viieää. Minulle joko tuo tai sitten Melbournessa pari vuotta aikaisemmin, +43, siellä oli silloin historian kuumin kevät ja minulla sikäläinen kevätflunssa, ei yhtään kivaa lentää takaisin Helsinkiin sieltä, ja toinen korva oli sen jälkeen puolitoista kuukautta lukossa.
Noin 40 astetta tai saattoi mennä ehkä vähän ylikin. Elokuussa Kreetalla. Ei muistaakseni tuntunut tukalalta, vettä tuli kyllä juotua todella paljon. Välimeri oli ihanan lämmin.
Tuo Sudanin blogisti on sanonyt, että, kun menee yli 40 ei ole enää oikeastaan väliä onko reilu 40 vai 50. Sitä on koko ajan sellainen tuskainen olo.