Työkyvyttömyyseläkkeellä on älykästä porukkaa
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Lääkäriksi valmistuin mutta enpä kerennyt tekemään alan töitä kuin muutaman vuoden ja sitten jouduin onnettomuuteen. Tästä mielikin on järkkynyt ja opintolainat on maksamatta. Oman kokemukseni perusteella työkyvyttömyyseläkkeellä olevat ovat hyvin älykästä porukkaa ja koulutettua myös joita nyt on vaan elämä päässyt kolhimaan. Nälkäkään ei ole minulle tuntematon vieras. Naisillekaan en kelpaa. Prätkäkundit menee aina edelleni!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄOni on 132 ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
jos kerta olet noin älykäs, miksi et ryhdy nokian johtajaksi?
taitaa olla näitä mensan taliaivoisia pellejä, jotka ei omaa todellisia näyttöjä.
eivätkä voikkaan omata koska ovat tyhmiä
veikkaan että eivät tavallisia ihmisiä älykkäämpiä
Vierailija kirjoitti:
veikkaan että eivät tavallisia ihmisiä älykkäämpiä
niin miksi olisivat älykkäitä
Vierailija kirjoitti:
Älykkäiden ihmisten mieli järkkyy herkemmin kuin siloaivoisten.
Älykkäät näkevät ja kokevat elämän ristiriitaisena, tyhmät eivät tajua ja ovat "onnellisia".
Oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät näkevät ja kokevat elämän ristiriitaisena, tyhmät eivät tajua ja ovat "onnellisia".Oikein.
nää mitkä on tyky-eläkkeellä on oikeesti "lusmuja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät näkevät ja kokevat elämän ristiriitaisena, tyhmät eivät tajua ja ovat "onnellisia".Oikein.
osa on saanut työkyvyttömyyseläkkeen väärin perustein
no onhan se älykästä kun saa rahaa tekemättä mitään
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin, että kirjottaisin kirjan. Mutta tänä päivänä pitäisi olla esillä ja antaa nimelle kasvot. En usko että pystyisin siihen. Pelkäisin liikaa taas, eikä mistään tulisi mitään.
Kirjoita ihmeessä! Nykyisin on kuitenkin helppo julkaista kirjoija itse ja lukijoitakin löytyy helposti netin kautta. Onhan joku tuplatohtori Hankamäkikin julkaissut hyllymetrillisen kirjoja ja kehuskelee elävänsä pelkällä työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
osa on saanut työkyvyttömyyseläkkeen väärin perustein
No eikä ole. Se on niin tiukassa, että olet todella vajaakuntoinen tavalla tahi toisella jos sille olet joutunut.
No eikä ole. Se on niin tiukassa, että olet todella vajaakuntoinen tavalla tahi toisella jos sille olet joutunut.
Riippuu varmaan, mitä perusteilla tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät näkevät ja kokevat elämän ristiriitaisena, tyhmät eivät tajua ja ovat "onnellisia".
Kyllä. Tyhmät uskoo esimerkiksi ihmisen aiheuttaneen ilmastonmuutoksen, vaikka eivät itse asiasta ymmärrä, mutta kun "tiedemiehet" (osa heistä). Älykkäänä ihmisenä kärsii nuorena siitä, kun törmää jatkuvasti ihmisten tyhmyyteen ja helppoon johdateltavuuteen. Nyt vanhempana osaa käyttää älyään jo siihenkin, että hyväksyy ja ymmärtää, että yli 95% ihmisistä on vain niin tyhmiä. Sen vuoksi aikoinaan oli noitavainot ja Hitlerkin hyvin suosittu. Suurella osalla ihmisistä ei ole omia ajatuksia.
Työkyvyttömyyseläkkeellä on myös ihmisiä, joita harmittaa olla eläkkeellä ja he haluaisivat olla hyödyllisiä kansalaisia. Miettikääs, miten se työnteko sujuisi esim. liikuntarajoitteisena. Nykyinen yhteiskunta ei tue esimerkiksi pyörätuolissa istuvan ihmisen työllistymistä. Lisäksi työnantajat eivät palkkaa heitä, koska jonossa on niin monta tervettä ja työpöytänsä ääreen sukkelasti siirtyvää työtöntä, jolla ei ole erityistä huomiota vaativia asioita., jotka taas rasittaa työnantajaa.
Muutenkin on ihan älytöntä, että työtä pitää pystyä tekemään täysillä tai sitten ei ollenkaan. Aktiivimallin sijaan pitäisi luoda työpaikkoja myös osatyökykyisille. Siirtää rahaa työttömyyskorvauksien maksusta oikeasti työllistäviin toimenpiteisiin ja vaikka mielummin maksaa yrityksille työpaikkojen tarjoamisesta. Oikeissa töissä käymisellä on ihmiselle osallistava vaikutus, joka tekee hyvää mielenterveydelle. Joku tarvitsee jossain ja kuuluu johonkin yhteisöön. Se on myös väärin, että työelämän kyytiin on enää hankala päästä, jos on kerran pudonnut kelkasta sairauden takia. Helpoiten työllistyy työpaikasta toiseen vaihtavat ihmiset.