Työkyvyttömyyseläkkeellä on älykästä porukkaa
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Lääkäriksi valmistuin mutta enpä kerennyt tekemään alan töitä kuin muutaman vuoden ja sitten jouduin onnettomuuteen. Tästä mielikin on järkkynyt ja opintolainat on maksamatta. Oman kokemukseni perusteella työkyvyttömyyseläkkeellä olevat ovat hyvin älykästä porukkaa ja koulutettua myös joita nyt on vaan elämä päässyt kolhimaan. Nälkäkään ei ole minulle tuntematon vieras. Naisillekaan en kelpaa. Prätkäkundit menee aina edelleni!
Kommentit (74)
työkyvyttömyys eläkkeelle pääseminen on lottovoitto
Vierailija kirjoitti:
Oma ratkaisuni oli hypätä ulos sairastuttavasta työympäristöstä.
Mieluummin elän kohtuullisella eläkkeellä mielekästä elämää lääkkeettömänä
kuin kh-lääkkeiden suurkuluttajakroonikkona koulutusta vastaavia palkkatöitä tehden.
Onneksi sain aikoinaan myönteisen eläkepäätöksen. Siitä alkoi tervehtyminen.
Kiva olla terveenä tk-eläkkeellä. :))
Olet siis entinen ja/tai nykyinen narkki, jos korvaushoitosuurkuluttajuus liittyy sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma ratkaisuni oli hypätä ulos sairastuttavasta työympäristöstä.
Mieluummin elän kohtuullisella eläkkeellä mielekästä elämää lääkkeettömänä
kuin kh-lääkkeiden suurkuluttajakroonikkona koulutusta vastaavia palkkatöitä tehden.
Onneksi sain aikoinaan myönteisen eläkepäätöksen. Siitä alkoi tervehtyminen.
Kiva olla terveenä tk-eläkkeellä. :))Järjetöntä että noita sairastuttavia työympäristöjä edes on olemassa, sairaaksi mennyt kyllä työelämä
Sun mielestä tuossa on työympäristö sairas eikä tuo "Kiva olla terveenä tk-eläkkeellä" -tyyppi??
Sehän puhuu KORVAUSHOITOLÄÄKKEISTÄ eli on narkkari.
Itse en vielä ole työkyvyttömyyseläkkeellä, koska Kela katsoo mun puheentuottamisongalmaisena olevani ihan terve kodinhoitajan töihin. Kuntouttavassa työtoiminnasaa tällä hetkellä.
pääseekö skitsofrenia-diagnoosilla tyky-eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Kh-lääke= keskushermostoon vaikuttava lääke
Kh-lääke = korvaushoitolääke
Onnettomuus on sitten vaikuttanut sun päähän ja olet kykenemätön normaaliin ajatteluun? Näin nopealla diagnoosilla jos kykenit tuon tekstin kirjoittamaan, niin töitä löytyy. Tuon tekstin tuottamalla ja lääkärin papereilla sulla oikeasti olisi valinnan vaikeus. Mutta ethän sä oikeasti lääkäri olekaan.
ateisti28 kirjoitti:
Suurin osa työkyvyttömyys eläkeläisistä on sielä masennuksen, skitsofrenian tai jonkun muun mielisairauden takia.
En sanoisi työttömiä älykkääksi, vaan mieleltään hyvin sairaiksi ihmisiksi
Moni heistä on kuitenkin ainakin sen verran älykäs, että osaa tehdä eron työttömän ja työkyvyttömän välille ja käyttävät oikeita termejä kirjoittaessaan.
miten määräytyy työkyvyttömyyseläkkeen suuruus?
Vierailija kirjoitti:
miten määräytyy työkyvyttömyyseläkkeen suuruus?
Mulla se määräytyy palkasta, jonka työssä käyvänä saisin. Työkyvyttömyyseläkkeeni katsotaan verottajan mukaan etuudeksi, tällöin veroprosentti on 33. Ja ihan oikeasti on näin korkea prosentti.
Minun näkökulmasta jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja olin aika hyvässä asemassa ennen liikenneonnettomuutta. Minun kohdallani aloittajan pointti pitää paikkansa, olen edelleen älykäs vaikka kroppa on sökö.
Vierailija kirjoitti:
palkka 0,6
siis
palkka x 0,6
jos pääsee 16v työkyvyttömyys eläkkeelle, se on hyvä juttu
onko koskaan tutkittu äo-testein tämän tyky-läis porukan älykkyyttä?
Vierailija kirjoitti:
onko koskaan tutkittu äo-testein tämän tyky-läis porukan älykkyyttä?
veikkaisin keskimäärin AÖ = 102
ÄOni on 132 ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
ÄOni on 132 ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
jos kerta olet noin älykäs, miksi et ryhdy nokian johtajaksi?
Pahat lapsuuden traumat. Kiusaaminen. Totaalinen yksinäisyys liian nuorena. Lisää kiusaamista.
Sain eläkkeen, ja se helpotti ainakin siten, että jokin elanto tulee pyytämättä. Ei stressiä siitä, kaikesta muusta kyllä. Antaisin aika paljon, että en tuntisi ahdistusta, häpeää, loputonta pelkoa ihmisten kanssa. Antaisin paljon, että olisin osa yhteiskuntaa, sitä oravanpyörää, josta niin moni haaveilee pääsevänsä pois.
Tämä ei ole helppoa. Elän varjoissa enkä kerro muille mikä todella olen. Luen omaksi ilokseni politiikkaa, politiikan historiaa, pohdin valtaa psykologisena ilmiönä. En voi silti kuvitellakaan itseäni ihmisten pariin, yliopiston käytäville, työpaikoille - nälvittäväksi, kiusattavaksi.
Joskus mietin, että kirjottaisin kirjan. Mutta tänä päivänä pitäisi olla esillä ja antaa nimelle kasvot. En usko että pystyisin siihen. Pelkäisin liikaa taas, eikä mistään tulisi mitään.
Nainen 36v.
ÄO 125.
Eläkkeellä vuodesta 2010.
tietääkö kukaan kuinka suuri työkyvyttömyyseläke voi parhaimmillaan olla?