Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkkeet käsimatkatavaroissa. Reseptit mukaan?

Vierailija
11.07.2018 |

Kaikissa matkatavaraohjeissa mainitaan, että pitäisi ottaa lääkkeiden reseptit mukaan, mutta mistä sellaiset tällä sähköisten reseptien aikakaudella saa? Pitääkö käydä apteekista pyytämässä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakanta.fi

Vierailija
2/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa pyytämällä reseptitiskiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannasta, kuten edellä jo kerrottiin.

Vierailija
4/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, enpä tullut ajatelleeksi Omakantaa. Kiitos tiedosta.

Vierailija
5/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne sitten pitäisi "ottaa mukaan", jos ne kerran ovat siellä ja sieltä jatkuvasti tarvittaessa saatavissa?

Vierailija
6/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne sitten pitäisi "ottaa mukaan", jos ne kerran ovat siellä ja sieltä jatkuvasti tarvittaessa saatavissa?

Koska jos niitä kysytään niin pitäisi olla toimiva nettiyhteys ja ei ole mitenkään maailman nopein juttu kaivaa niitä sieltä jossain lentokentällä. Itse olen jättänyt sen etiketin apteekin tarran kiinni ja olettanut että se riittäisi - siinähän näkyy kuka määrännyt mitä ja kenelle.

Vierailija
7/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kannata laskea sen varaan, että jossain burkinafason rajalla pääsee verkkoon ja omakantaan todistamaan, että kyseessä on sairauden hoitoon määrätyt lääkkeet. Huomattavasti helpompaa tulostaa mukaan paperi.

Vierailija
8/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin Omakantaan, mutta siellä sanottiinkin, että tätä tulostetta ei voi käyttää todisteena lääkityksestä matkustaessasi ulkomailla tms. Eikö tuloste riitäkään? Pitääkö sittenkin kääntyä apteekin puoleen?

Vierailija
9/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanninkieliset reseptit saat apteekin tiskiltä.

Vierailija
10/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä printaan reseptit mukaan. Niin kuin jo joku tuossa edellä sanoi, ei ole niin kovin nopeaa lentokentällä kaivella niitä netistä esiin.

Viimeksi toissa viikolla ystäväni joutui vedetyksi turvatarkastuksessa sivuun, kun ei ollut reseptiä mukana. Tilanne oli ollut ikävä ja hermostuksissa ei helposti pankkitunnukset muistaneet mieleen ja muutenkin vieraalla kielellä asioiminen oli ollut hankalaa.

Minä olin joutunut jonossa hänestä erilleen ja ihmettelin kovasti hänen katoamistaan, joten helpommalla pääsee, kun reseptit on mukana.

Vierailija
11/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin Omakantaan, mutta siellä sanottiinkin, että tätä tulostetta ei voi käyttää todisteena lääkityksestä matkustaessasi ulkomailla tms. Eikö tuloste riitäkään? Pitääkö sittenkin kääntyä apteekin puoleen?

En viitsi nyt kirjautua sinne enkä siksi muista millä nimellä ne tiedot sieltä saa, mutta sieltä saa kahdenlaisia tulosteita, joista toisessa on tuo merkintä että ei voi käyttää todisteena ja toisessa sellaista rajausta ei ole.

Vierailija
12/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei oo kysytty mitään useilla matkoilla eli en ala kantaa mukanani turhaan isoa nippua papereita.... joiltain pojilta kyseltiin niin selittivät jotain "if you have wifi i can show you". Sen jälkeen virkailijat sanoivat että menkää vaan. Ei tainnu nettiä olla tullissa.

Vierailija
13/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei oo kysytty mitään useilla matkoilla eli en ala kantaa mukanani turhaan isoa nippua papereita.... joiltain pojilta kyseltiin niin selittivät jotain "if you have wifi i can show you". Sen jälkeen virkailijat sanoivat että menkää vaan. Ei tainnu nettiä olla tullissa.

USA:n en lähtisi tällä ohjeella, on piirin verran tarkempaa, eikä selittelyt auta. Englanninkielinen resepti vain apteekista mukaan.

Vierailija
14/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaisikohan screenshot kelvata?

Vierailija
15/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista oon käyny hakemassa englannin kieliset reseptit. Niihin tulee vielä farmaseutin allekirjoitus.

Vierailija
16/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkari kirjoittaa sinulle riittävät paperit ihan ilmaiseksi kun vaan pyydät.

Vierailija
17/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartteeko niitä reseptejä edes mukaan, ellei kyse ole jostain pistettävästä lääkkeistä tai suuresta määrästä lääkkeitä?

Itse olen ottanut reseptit joskus muinoin kun asustelin ulkomailla ja raahasin lääkkeitä puoleksi vuodeksi mukaan, silloin ehkä olisin voinut joutua selittelemään sitä määrää. Mutta ei mulla silloinkaan mitään englanninkielistä reseptiä ollut. Mutta ei ne ketään kiinnostanu, tosin eu-alueella oltiin.

Vierailija
18/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus-paperi (kopio) lääkemääräyksestä.

Eu-alueella riittää. Vaikka olisi kolmiolääkkeitäkin.

Vierailija
19/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla edes englanninkielinen.

Ellei jotain korvaushoitolääkkeitä tms.

Vierailija
20/23 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääkkeet aina alkuperäispakkauksessa  ja käsimatkatavaroissa. Reseptikopiot mukana, toisinaan apteekista printit. Lisäksi vaadittaviin maihin  Schengen todistus lääkkeestä, joka on mukana.  Tämä kaikki on sun omaksi parhaaksi. Jos sulla ei ole vaadittavia dokumentteja esittää niin ne voidaan takavarikoida.

Reseptit ja ap pakkaukset on myös oma etu jos sattuu jotain. Ja lääkkeitä mulla on reilsuti mukana yli tarpeen.

Helppo tulostaa itse omakannasta tai pyytää sitä apteekista. Maksanee toki hieman,