Toisesta ketjusta ajatus: Miksi matkustatte ulkomaille? Aurinkomatkoja ei nyt lasketa
Itse en siis koskaan matkustaisi paitsi sellaisessa tapauksessa, jos vaikka lapseni asuisi maapallon toisella puolella.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiselle tämä meille niin tavallinen luonto on elämys. Meillä käy joskus ulkomaalaisia vieraita ja ovat poikkeuksetta olleet ihastuneita, varsinkin saariston luonto tuntuu olevan suosittu (asumme meren rannalla). Itse siihen on niin tottunut, että ei sitä osaa samalla lailla arvostaa. Myös hiljaisuus on sellainen mistä usein mainitsevat.
Eipä silti, itsekin rakastan matkustelua ja oikeastaan koko ajan on matkakuume päällä. Mutta kotonakin on ihan hyvä. Varsinkin juuri nyt, omalla mökillä lököillessä kylmä kalja vieressä :)
Juu en todellakaan sano että suomen luonto olisi huonompi kuin muualla, kovin erilainen vain. Saaristo on mun lempipaikka mutta silti on ihanaa nähdä tiheitä viidakko tiikereineen tai himalajan huiput, tyhjät aavikot tai suola-tasangot tulivuorineen :)
Onneksi olen siis syntynyt maahan, jonka ilmasto ja vuodenajat ovat minulle täydellisiä (ei niitä hellepäiviä ole vuodessa paljon). Kansainvälisyyttä saan ihan tarpeeksi (joskus liikaakin) töissäni.
Kotiin on aina ihana tulla töiden jälkeen; laittaa sauna päälle, pistää vaikka se marooniloota uuniin ja rojahtaa sohvalle. Muu maailma saa maata ihan miten haluaa ilman minua. Olen onnellinen.
- ap -
Matkustamisessa parasta on se, että ei tarvi miettiä kotitöitä tai työasioita .
Saa syödä koko ajan muiden tekemää ruokaa. Istua myöhään katukahviloissa.
Sääli, että kotimaan matkailu on niin kallista. Ulkomaille pääsee halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Matkustamisessa parasta on se, että ei tarvi miettiä kotitöitä tai työasioita .
Saa syödä koko ajan muiden tekemää ruokaa. Istua myöhään katukahviloissa.
Sääli, että kotimaan matkailu on niin kallista. Ulkomaille pääsee halvemmalla.
Minusta on myös kiva syödä välillä itse tehtyä ruokaa. Kaupassa käyminen on kivaa ulkomailla, kun on erilaisia tuotteita. On kiva kokeilla ja maistella. Aina ei huvita istua kuppiloissa odottamassa ruokaa. Välillä toki kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiselle tämä meille niin tavallinen luonto on elämys. Meillä käy joskus ulkomaalaisia vieraita ja ovat poikkeuksetta olleet ihastuneita, varsinkin saariston luonto tuntuu olevan suosittu (asumme meren rannalla). Itse siihen on niin tottunut, että ei sitä osaa samalla lailla arvostaa. Myös hiljaisuus on sellainen mistä usein mainitsevat.
Eipä silti, itsekin rakastan matkustelua ja oikeastaan koko ajan on matkakuume päällä. Mutta kotonakin on ihan hyvä. Varsinkin juuri nyt, omalla mökillä lököillessä kylmä kalja vieressä :)
Juu en todellakaan sano että suomen luonto olisi huonompi kuin muualla, kovin erilainen vain. Saaristo on mun lempipaikka mutta silti on ihanaa nähdä tiheitä viidakko tiikereineen tai himalajan huiput, tyhjät aavikot tai suola-tasangot tulivuorineen :)
En sitä tarkoittanutkaan, että olisit niin sanonut. Tuli vaan mieleen tuosta kun mainitsit luonnon. Ainahan se on niin, ettei sitä omaa lähiympäristöä tai kotimaata pidä mitenkään erikoisena🙂
Vierailija kirjoitti:
Tykkään heittäytyä ja vaihtaa maisemaa usein, niin viihtyy taas kotona paremmin. Muuttaminen ei ole minulle mahdollista, koska olen kuitenkin vakituisessa työpaikassa ja asun kivassa omakotitalossa, jossa ei sinänsä ole mitään valittamista. Kun on viettänyt koko vuosiloman jossain aivan erilaisessa ilmastossa ja maastossa keskellä ei mitään, viihtyy taas kotona ja on ajattelemisen aihetta loppuvuodeksi. Olen semmoinen ihminen, jolle ideaali elämä on muuttaa noin 6kk välein (opiskelijana viihdyin parhaiten) täysin erilaiseen kämppään kuin viimeksi, mutta valitettavasti tässä idealismi kohtaa realismin.
En minäkään oikein ymmärrä auringonottomatkoja. Enkä "statusmatkoja" eli hankitaan hotellihuone kattavalla palvelulla niin, että hotellilla viihtyy koko loman, ei vahingossakaan eksytä paikallisiin kohteisiin tai turistirysien ulkopuolelle (tai korkeintaan ottamaan selfieitä somea varten), syödään monikansallisissa ketjuravintoloissa.
Ihmiset haluavat erilaisia asioita lomaltaan. Joillain voi se arki olla niin kuluttavaa tai stressaavaa, että lomalla ei todellakaan halua suoda ajatustakaan nähtävyyksille, kulttuurille tms vaan riittää että on se lämmin ilmanala kaukana kodin huolista, allasbaari ja ravintolat lähellä. Itse en tätä harrasta, mutta ymmärrän kyllä ihmisiä jotka näin toimivat. Kukin tavallaan.
Aurinkomatkoja ei siis lasketa, mites Tjäreborg, TUI ja Detur?
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut nyt muutaman vuoden viron kieltä, ja haluan tietysti harjoitella sitä käytännössäkin. Niinpä käyn monta kertaa vuodessa Virossa. Matkustan eri puolilla Viroa ja teen kaikkea hauskaa. Parhaillaan olen Saarenmaalla. Ihana sää, muuten.
Muu matkustelu on jäänyt taka-alalle, mihinkään kovin kauas ei enää tee mieli. Lentämiseen liittyvät odottelut lentokentillä ja sulloutuminen ahtaaseen peltipurkkiin tuntikausiksi eivät kiehdo. Englannin puhuminenkin tuntuu nykyään tylsältä.
Kyllä sitä Suomellakin sen viinas ja olues saat tilattua, että tarpeetonta ollut tuo opiskelu.
Minulla on kaksikulttuurinen perhe ja luonnostaan tulee matkailua jo sukuloinnin myötä. Molemmat pidämme matkailusta muutoinkin. On viehättävää tutustua uusiin maisemiin, nähtävyyksiin ja keittiöihin. Ennen lapsia harrastimme lähinnä kaupunkimatkailua, nykyisin tulee käytyä pienemmissä kohteissa vaikka perheen toinen kotikaupunki onkin suurkaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut nyt muutaman vuoden viron kieltä, ja haluan tietysti harjoitella sitä käytännössäkin. Niinpä käyn monta kertaa vuodessa Virossa. Matkustan eri puolilla Viroa ja teen kaikkea hauskaa. Parhaillaan olen Saarenmaalla. Ihana sää, muuten.
Muu matkustelu on jäänyt taka-alalle, mihinkään kovin kauas ei enää tee mieli. Lentämiseen liittyvät odottelut lentokentillä ja sulloutuminen ahtaaseen peltipurkkiin tuntikausiksi eivät kiehdo. Englannin puhuminenkin tuntuu nykyään tylsältä.
Kyllä sitä Suomellakin sen viinas ja olues saat tilattua, että tarpeetonta ollut tuo opiskelu.
En juo viinaa enkä olutta. Tällä reissulla olen ollut maatilalla Keski-Virossa ja tänne Saarenmaalle tulin käsityökurssille ja suunnistamaan. Näin tutustuu mukavasti paikallisiin ihmisiin ja pääsee harjoittelemaan puhumista. En koe kielen opiskelua tarpeettomaksi, sillä Viro on mielenkiintoinen maa. Eikä sitä koskaan tiedä, milloin kielen osaamisesta on hyötyä vaikka töissä, vaikken sen takia sitä opiskelekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo viinaa enkä olutta. Tällä reissulla olen ollut maatilalla Keski-Virossa ja tänne Saarenmaalle tulin käsityökurssille ja suunnistamaan. Näin tutustuu mukavasti paikallisiin ihmisiin ja pääsee harjoittelemaan puhumista. En koe kielen opiskelua tarpeettomaksi, sillä Viro on mielenkiintoinen maa. Eikä sitä koskaan tiedä, milloin kielen osaamisesta on hyötyä vaikka töissä, vaikken sen takia sitä opiskelekaan.
Reps juu juu, et juo... myöntäminen on ensimmäinen askel parantumisessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reps juu juu, et juo... myöntäminen on ensimmäinen askel parantumisessa...
Hölmö. Ei kaikki juo, vaikka sitä onkin ehkä vaikea uskoa jos itse on juoppo. Sitä paitsi puhe oli vain viinasta ja oluesta.
Tykkään heittäytyä ja vaihtaa maisemaa usein, niin viihtyy taas kotona paremmin. Muuttaminen ei ole minulle mahdollista, koska olen kuitenkin vakituisessa työpaikassa ja asun kivassa omakotitalossa, jossa ei sinänsä ole mitään valittamista. Kun on viettänyt koko vuosiloman jossain aivan erilaisessa ilmastossa ja maastossa keskellä ei mitään, viihtyy taas kotona ja on ajattelemisen aihetta loppuvuodeksi. Olen semmoinen ihminen, jolle ideaali elämä on muuttaa noin 6kk välein (opiskelijana viihdyin parhaiten) täysin erilaiseen kämppään kuin viimeksi, mutta valitettavasti tässä idealismi kohtaa realismin.
En minäkään oikein ymmärrä auringonottomatkoja. Enkä "statusmatkoja" eli hankitaan hotellihuone kattavalla palvelulla niin, että hotellilla viihtyy koko loman, ei vahingossakaan eksytä paikallisiin kohteisiin tai turistirysien ulkopuolelle (tai korkeintaan ottamaan selfieitä somea varten), syödään monikansallisissa ketjuravintoloissa.