Miksi suhteen alussa aina toinen pyytää kahville tms mielikuvituksetonta
Kommentit (40)
No mitäpä, jos itse aina eka ehdottaisit jotain villiä ja mielikuvituksellista extreme-tekemistä, niin homma olis sillä selvä.
koska ei vielä tunneta toisiaan niin hyvin?
Suhteen alussa on aina paljon epävarmuustekijöitä. Kun treffipaikaksi valitaan helppo ja neutraali (=tylsä), niin treffeillä on yksi muuttuva tekijä vähemmän. Esim. kahveilla käynti on helppo, jos juttu ei luistakkaan niin aika kuluu pullaa pupeltaessa ja lähtiessä voi sanoa, että moikataan kun tavataan. Kahvilla voi myös käydä ns. kaveripohjalta eli jos tuntuu, että kiva tyyppi, mutta ei kiinnosta muussa mielessä niin voi ihan neutraalisti jatkaa kavereina ja käydä jatkossakin aina silloin tällöin parantamassa maailma kupillisen verran. (vrt. äskeisiä esimerkkejä tilanteeseen, että ensitreffit olisi olleet esim. romanttinen elokuva ja sen päälle illallinen ravintolassa, jossa joutuu odottelemaan annosten välillä.).
Jos sanoisin naiselle, että ”tuu meille pelaan pleikkaa” niin veikkaisin ettei treffejä tulisi. Eiköhän se kahvittelu tai ruokailu ole melko neutraalia tekemistä, jossa toiseen on helppo tutustua ja näkee pitääkö toisesta.
Jos ei tunne toista vielä kovin hyvin eikä siis tiedä toisen ajanviettomieltymyksiä, niin kahville menoa on helppo ehdottaa, koska se enempi tai vähempi "käy" kaikille. Lisäksi kahville on helppo lähteä, koska se on sen tyyppinen aktiviteetti, jonka kestoa ei ole ennalta määritelty: jos juttu ei luista, pääsee pois aika nopeastikin, mutta jos luistaa, niin kahvilassa voi istua pidempäänkin. Lisäksi jos oletuksena on, että jompikumpi tarjoaa (esim. kutsuja), niin kahvilassa ei nyt niin kummoista laskua saa aikaan.
Minä teinkin selväksi mahdollisille ehdokkaille, että jotain oikeasti mielenkiintoista tulee keksiä, koska en lähde kahville. En edes juo kahvia, enkä tykkää koko termistä lähteä kahville. Mielummin söisin puuta.
Kyllä niitä kivoja ehdotuksia sitten tulikin. Nyk. mieheni pyysi luokseen katsomaan leffaa, koska olin kipeänä. Se toimi.
Minä kun en muutenkaan käy kahvilla, niin tuollainen kutsu on minusta lähinnä kiusallista. Ja ujolle kaverille sanoin joskus, että älä ainakaan kahville ketään kutsu, sillä siinä on älyttömän tukalaa istua, jos toinen ei puhu. Suosittelin pyytämään vaikka kävelylle mieluummin, sillä toiminnan parissa juttukin luistaa paremmin. Niin kaverihan pyysi seuraavat treffit kahville sitten kuitenkin! Ja pieleen meni.
Vierailija kirjoitti:
Minä teinkin selväksi mahdollisille ehdokkaille, että jotain oikeasti mielenkiintoista tulee keksiä, koska en lähde kahville. En edes juo kahvia, enkä tykkää koko termistä lähteä kahville. Mielummin söisin puuta.
Kyllä niitä kivoja ehdotuksia sitten tulikin. Nyk. mieheni pyysi luokseen katsomaan leffaa, koska olin kipeänä. Se toimi.
Iik, et kai mennyt esitreffeillä miehen kotiin :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolen vuoden viestien vaihdon jälkeen, kyllä. Ei kaduta.
Varsinkin jos tapailet sarjadeittailijoita tinderistä, niin eihän he voi joka illalle keksiä jotain mielikuvituksellista kun tapailevat niin monia ihmisiä viikossa/kuussa. Kahvittelu on helpoin (ja tylsin) tapa saada nopeasti selville onko sinusta ainesta toisille treffeille.
No kun ei oikein voi pyytää sänkyynkään vielä silloin, tai voi saada pakit seksihulluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitte puoli vuotta viestitelleet ja sitten päätitte tavata juuri sellaisena iltana, kun olit kipeänä. Interesting.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitte puoli vuotta viestitelleet ja sitten päätitte tavata juuri sellaisena iltana, kun olit kipeänä. Interesting.
Koska välimatka. Jep, super interesting.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin ihmetyttää. Kerro tarkemmin, että miksi ihmeessä näin?
Mä vein miehen ekoilla treffeillä arki-iltana pussikaljalle.... nyt 18 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska välimatka. Jep, super interesting.
Toi ei selitä mitään vaan herättää yhä lisää ihmetystä.
Kahvikupillisen juomiseen menee vain hetki, joten jos treffikumppani ei mielllytäkään, voi kiittää kupin tyhjennettyään seurasta ja lähteä pois. Lisäksi kahvilat ovat paikkoja, joissa on yleensä muitakin ihmisiä. En koskaan lähtisi tuntemattoman kanssa mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa ei olisi muita ihmisiä.
Tietenkin ensitreffeille pitää varata piknik-kori, jonka sisältämät mansikat ja kuohuviini nautiskellaan kuumailmapallon korissa auringonlaskua ihaillen...
Noup. Ensinnäkin minä pelkään korkeita paikkoja. Toisekseen tulisi epämukava olo, koska sieltä ei pääsisi tilannetta karkuun. En kuitenkaan ole mansikoille allerginen! Kolmanneksi... Niin, tulee mieleen se rahakysymys.
Se, että kahvittelu on tylsää ja mielikuvituksetonta, se on myös turvallista.
Muita tylsiä ja turvallisia voisi olla
- yhteinen kävely (ei mikään kuntolenkki, jos haluat saliseuraa niin etsi sitä sieltä salilta)
- elokuvat ja sen jälkeen elokuvasta keskustelu (leffat alkaa vaan olla hinnoissaan)
- museo/galleria/nähtävyyskierros
Treffeiltä on voitava poistua vapaasti, se on joku primitiivijuttu. Lisäksi, jos toinen on vapaaehtoisesti seurassasi, niin se on hyvä merkki.
Jos etukäteen on puhuttu jostain moottoripyöräretkestä tai yhteisestä mökkiviikonlopusta, niin siitä vaan. Kahvittelulla (kattaa myös teen ja hanaveden) on omat hyvät puolensa.
En ole tainnut koskaan olla tuollaisessa suhteessa. Oletko varma, että et itse ole se, joka aina ehdottaa kahveja? Tai sitten jostain kumman syystä tapailet aina samanlaisia ihmisiä.