Vanhemmat somessa
Ovatko teidän eläkeikäiset vanhempanne somessa?
Oma äitini on hurahtanut Facebookiin ja kirjoittaa sinne jatkuvasti aika sääliä kerääviä päivityksiä. Hän kirjoittaa mm kuinka putkiremontti alkaa ja hän on jäämässä asunnottomaksi, eikä saa tilapäisasuntoa mistään.
Minä ja veljeni olemme kuutenkin useaan otteeseen tarjonneet hänelle majoitusta ja myös varastoa tavaroilleen. Ei vaan ole kelvannut.
Ottaa päähän, kun äidilläni on aika paljon yhteisiäkin tuttuja siellä facessa ja heille muodostuu näistä valheellisista päivityksistä sellainen kuva, että hänen lapsensa eli me veljen kanssa eivät välittäisi yhtään. Kaikki aina kommentoivat hänen päivityksiää kauhistuneina ja lähettävät vpimia ja sääliviä kommentteja. Totuus tarjotusta avusta on kuitenkin ihan päinvastainen.
Äiti lähettelee myös paljon tekstareita ja Whatsupp-viestejä päivittäin. Hän lähettelee mm. lapsilleni viestejä, että voi kun pääsisivät tapaamaan, että miksi minä en anna tavata. Ei siis kerro mitään minulle vaan suoraan vaan lähettää näitä lapsilleni, jotka sitten kysyvät minulta, että miksen anna tavata.
Alsn olla hän kypsä tähän. Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (2)
Minun äitini on Facebookissa, melkein 80-vuotias. Hyvin maltillisesti postailee sinne. :) Tuollainen mistä kerroit on kyllä ärsyttävää ja ikävääkin.
Täsmennykseksi, että en ole se yksi äitihullu, joka kirjoittelee palstalla siitä, miten.äitinsä on pilannut hänen elämänsä... 😀
Ap