Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin teillä "ruuhkavuosissa" olevilla on aina niin kiire?

Vierailija
10.07.2018 |

Ja miksi ette hyväksy muita ihmisiä yhteiskunnan jäseniksi kuin itsenne kaltaiset?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ette hyväksy muita ihmisiä yhteiskunnan jäseniksi kuin itsenne kaltaiset?

Mitä tarkoittaa tämä että eivät hyväksy muita kuin itsensä kaltaisia yhteiskunnan jäseniksi? Minä olen varmaan niitä muita kun ruuhkavuosia ei ole, jäin miettimään kuka minua ei hyväksy ja mihin?

Vierailija
22/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli erilaiset ruuhkavuodet: vain yksi pikkukoululainen, mutta puoliso sairastui, joten hoidin kahden ihmisen asiat, vuorotyön ja ok-talon työt. Näin jälkeenpäin en ymmärrä kuinka siitäkin selvittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä lähes 60v tunnistan elämäni ruuhkavuodet, nyt kun leppoisasti heräilen, vaikka iltapäivällä menen töihin.

Pari kymmentä vuotta sitten samanlaisena helleaamuna olisi 8v ja 10v tarvinneet aamupalaa tai ainakin työnjohtoa sen tekemisessä ja jälkien korjailussa, olisi pohdittu miten onnistuu uimaan pääsy, missä lasten päivän ruokailu järjestetään, kenen vuoro käydä 90v mummon luona, kuka käy hänelle kaupassa, kuka vie lääkäriin, missä on toisen lapsen uimakamppeet, luultavasti taas kerran jättänyt ne johonkin, mitä tehdä kun isovanhemmista se jonka piti olla lasten kanssa iltapäivä joutuukin lähtemään johonkin.

Ihan se oli elämää, ihan ihanaa, mutta paljon ruuhkaisempaa. Verrattuna tähän kun seuraan variksen poikien tappelua männyssä ja juon rauhassa kahvia.

Vierailija
24/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet tarkoittavat lasten, työn ja ikääntyvien vanhempien hoitamista, ei harrastamista ja ystävien tapaamista.

Vierailija
25/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa tämä että eivät hyväksy muita kuin itsensä kaltaisia yhteiskunnan jäseniksi? Minä olen varmaan niitä muita kun ruuhkavuosia ei ole, jäin miettimään kuka minua ei hyväksy ja mihin?

Esimerkiksi vanhukset. Hirveet valitukset kun vanha ihminen toimii esimerkiksi kaupan kassalla kömpelösti ja hitaasti. Tuhlaavat "oikeiden" ihmisten kallista aikaa eivätkä oikeasti saisi olla siellä kaupassa tai edes koko elämässä ja yhteiskunnassa pilaamassa "ihmisten" elämää.

Vierailija
26/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä elämänvaiheessa kiireen tekee lasten harrastukset. Kun harrastus alkaa arkipäivänä klo 16.45 ja lapsi on ehdittävä viedä sinne, niin kiirehän siinä töistä lähtiessä tulee (treenejä ja pelejä 5 päivänä viikossa). Parin vuoden päästä lapset voivat kulkea harrastuksiinsa yksin ja kiire helpottaa, jos vain omat vanhemmat pysyy hyvässä kunnossa eivätkä tarvitse säännöllistä apua.

Vierailija
27/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut "ruuhkavuosia"...naisten hömpötyksiä.

Vierailija
28/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi vanhukset. Hirveet valitukset kun vanha ihminen toimii esimerkiksi kaupan kassalla kömpelösti ja hitaasti. Tuhlaavat "oikeiden" ihmisten kallista aikaa eivätkä oikeasti saisi olla siellä kaupassa tai edes koko elämässä ja yhteiskunnassa pilaamassa "ihmisten" elämää.

Mutta yleensähän näistä valittaa nuoret ja lapsettomat ihmiset. Heidän tiellään on myös lapsiperheet. Ei tajuta, ettei sitä itsekään olla ikuisesti nuori ja vikkelä. Itselleni esim. julkisten tilojen esteettömyyden tärkeys avautui aivan uudella tavalla lastenvaunujen kanssa liikkuessani.

Vierailija
29/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet on kolmikymppisten keksintö. Koskaan ei ole ollut näin pitkät äitiyslomat, hoitovapaa mahdollisuuset, isyyslomat yms.  Ennenkin ihmiset ovat käyneet töissä ja hoitaneet mukulansa ja ilman kauheeta valitusta. Ei ollut edes appseja mihin synkronoida koko perheen menot.

Älkää stessaantuneet pullamössöt hankkiko jälkikasvua jos se on niin vaikeeta teille ja isovanhemmatkaan eivät auta:).

Olen huomannut että  parjaamanne aidot WT:t eivät ota stressiä vaikka olisi useampikin kersa.

Vierailija
30/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on trendikästä valittaa ruuhkavuosista.

Menee ohi, kun keksivät uuden kotkotuksen aiheen.

Vierailija
31/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkavuodet on kolmikymppisten keksintö. Koskaan ei ole ollut näin pitkät äitiyslomat, hoitovapaa mahdollisuuset, isyyslomat yms.  Ennenkin ihmiset ovat käyneet töissä ja hoitaneet mukulansa ja ilman kauheeta valitusta. Ei ollut edes appseja mihin synkronoida koko perheen menot.

Älkää stessaantuneet pullamössöt hankkiko jälkikasvua jos se on niin vaikeeta teille ja isovanhemmatkaan eivät auta:).

Olen huomannut että  parjaamanne aidot WT:t eivät ota stressiä vaikka olisi useampikin kersa.

Tuo sun viimeinen lause on totista totta!

Vierailija
32/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ajatellut, että olisin elänyt mitään ruuhkavuosia, mutta usei oli kiire aamulla töihin ( meillä tuli hyvin usein myös "hälytyksiä" tulla aiemmin tai tehdä pidempään, ja tyhmänä kilttinä tein). Sitten oli kiire viemään lasta treeneihin. Treenien kuskaamisen rinnalla tein myös monta vuotta vapaaehtoistyötä noin kolme kertaa viikossa ( n.12 h /vko). Usein tuli ylitöiden vuoksi niin treenikuskauksiin, että oli harmitus myöhästymisestä ( se tiesi pienempää peliaikaa lapselle). Kun noita treenejä oli usein ja viikonloppuna oli pelit, oli kotona kiire tehdä kaikki rästihommat ja yrittää olla vaan edes joskus. Ja koittaa joku ystävä/sukulainenkin joskus nähdä.

No, tuo oli täysin oma valinta. Ja valitsisin sen edelleen noin. Samoin lapseni, joka nyt on jo muutaman vuoden ollut ilman tuota harrastusta. Liikunnallisuus kuitenkin jäi.

Vierailija
33/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan heillä ihan se että kiire hoitaa muksu, talous ja laskut? Kiire on muutoinkin työelämässä, laskujen kanssa, kotihommissa ja urheilun parissa. Vaikka olen sinkku. Ei heillä varmaan muutoin niin kiire olisi? Siitä nimi "ruuhkavuodet" tulee :D.

Vierailija
34/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että mulla on ruuhkavuodet eikä ole edes lasta. Työpäivä matkoineen 10h, yöunet 8h, töihin herääminen ja valmistautuminen 1h, iltapesut ja nukahtaminen 1h. Näistä jo tulee pelkästään 20 TUNTIA ja sisältää vain sänky-työpaikka-sänky ajan.

Jäljelle jää 4h, pitäisi harrastaa liikuntaa, käydä kaupassa, tehdä ruokaa, ottaa päiväunet, pestä pyykkiä, siivota, nähdä sukulaisia ja ystäviä, hoitaa asioita ja viettää omaa aikaa. Kaikki aika tuntuu menevän töistä palautumiseen, koska jos ei ehdi hetkeäkään rentoutua, miten sitä mitään jaksaa. Monesti vain makaan kotona koko tuon vuorokauden "ylimääräisen" 4h saamatta mitään aikaiseksi.

Vierailija
35/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut "ruuhkavuosia"...naisten hömpötyksiä.

Juuri näin! Eihän sitä kiirettä tule jos ei itse sitä tee huolehtimalla arjen sujuvuudesta ja läheisistään! Kun tuijottaa vain omaan napaansa ja odottaa että kalsarit ilmestyy puhtaana aina kaappiin ja joku vapaaehtoistyöntekijä ulkoiluttaa ikääntyneen äitisi, niin ei tarvitse lähteä tällaisiin trendeihin mukaan. Aikain hömpötyksiä!

Vierailija
36/36 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän