Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työtön marjastaa ja sienestää?

Vierailija
10.07.2018 |

Vai tuleeko siitä liian hyvä elämä? Työttömänhän pitää kärsiä ja itkeä kurjaa osaansa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Sehän on pakollista, ja sitä pitää ehdottomasti tehdä ympäri vuoden koska olet työtön ja yhteiskunnan loinen jos et edes marjasta ja sienestä, ja se on työssäkäyvälle luksusta että saa viettää aikaa luonnon helmassa ja saa ilmaiset ruuat, oikein superfuudia.

Vierailija
22/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Sehän on pakollista, ja sitä pitää ehdottomasti tehdä ympäri vuoden koska olet työtön ja yhteiskunnan loinen jos et edes marjasta ja sienestä, ja se on työssäkäyvälle luksusta että saa viettää aikaa luonnon helmassa ja saa ilmaiset ruuat, oikein superfuudia.

Metsässä kulkeminen on nautinnollista, eikä työttömällä ole oikeus olla onnellinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Metsässä samoilu on työttömiltä kielletty koska se on hauskaa. Ja jos tienaat mustikoilla yli kolmesataa, olet vaikeuksissa vuokranmaksun kanssa. Me köyhät voimme pärjätä vain huijaamalla, mutta niinhän hallituskin tekee.

Vierailija
24/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään keräämässä mustikoita,isälleni, 85v. Ovat kypsyneet täällä vantaalla. Hoidan työttömänä isääni, kun hän ei ole tarpeeksi huonokuntoinen, saadakseen kotihoitoa .Mutta tarvitsee apua päivittäisissä toimissaan. Minä en ole tarpeeksi huonokuntoinen, päästäkseni eläkkeelle. Nyt joudun te-toimiston määräämään kuntouttavaan työtoimintaan, 9€/päivä, karenssin uhalla. Ihmettelen, että kuka hoitaa isääni, sillä välin, kun itse käyn hoitamassa vanhuksia, 9€/päiväpalkalla 6kk: ajan. Onko tässä enää järkeä?

Vierailija
25/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään keräämässä mustikoita,isälleni, 85v. Ovat kypsyneet täällä vantaalla. Hoidan työttömänä isääni, kun hän ei ole tarpeeksi huonokuntoinen, saadakseen kotihoitoa .Mutta tarvitsee apua päivittäisissä toimissaan. Minä en ole tarpeeksi huonokuntoinen, päästäkseni eläkkeelle. Nyt joudun te-toimiston määräämään kuntouttavaan työtoimintaan, 9€/päivä, karenssin uhalla. Ihmettelen, että kuka hoitaa isääni, sillä välin, kun itse käyn hoitamassa vanhuksia, 9€/päiväpalkalla 6kk: ajan. Onko tässä enää järkeä?

Ei ole järkeä. Mutta jotkut äänestävät Kokoomusta, Keskustaa, Persuja ja Demareita ensi vaaleissakin. Saavat, mitä tilaavat.

Vierailija
26/28 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järjen häivääkään. Olet päässyt "työttömyystukipalveluiden piiriin", mikä tarkoittaa sitä että sinun pitäisi olla kovasti kiitollinen siitä että hallitus pitää sinusta huolta. Oletko?

Vierailija
27/28 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäaikaistyötön kirjoitti:

Minä odotan tuota reilun viikon päästä alkavaa ravustusaikaa. Ennenhän rapuja sai myydä tuosta vaan yksityinen miten paljon vaan, mutta nykyisin siinä on raja. Ennätin saada hyvän kanta-asiakaspiirin, joten kyllä minä myyn niitä rapuja suhteellisen isolla summalla joka kesä. Nyt on pakastimessa särkiä mertoihin ja kohta se alkaa. Sanotaanko näin, että 15 000€ on minimi mitä sillä tienaan kesässä ja kyllä se on ollut huomattavasti enemmän viime vuodet. Verottomasti. Tiedän sopivan pienen järven hankalassa paikassa ja siellä ei kukaan kalasta tai varsinkaan ravusta. 10-vuoden sisällä olen tienannut pitkälti yli 200 000€. Kieltämättä ei huvita tuo työnteko, joten olen ollut työttömänä jo vuosikausia. Työttömyyskorvaus kuitenkin juoksee. 

Niin, ja tämä ei ole vitsi. Kyllä muutkin on tienanneet ravustuksella paljon kesissä, mutta ei tällä minun paikalla. 

Toki myyn sieniäkin isoilla summilla vuodessa. Marjat poimin vain omaan käyttöön. 

Eikö kissat olisi parempia ravunsyöttejä ?

Vierailija
28/28 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ksml.fi/kotimaa/Ministeriö-linjasi-Marjastus-voi-viedä-työt…

"Työttömän aktiivisuutta ei muutenkaan katsota hyvällä."

Ei voi syyttää kun on aiemmin opetettu tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan