Hyi! Autolla ajaminen on ihan hirveetä. En vaan osaa!
Mies pakotti tänään rattiin noin 6-7 vuoden jälkeen. Muutaman kilsan ajoin ja kroppa krampissa koko matkan. Ajatus ei kulkenut enkä osaa seurata liikennemerkkejä, nopeutta ja muita autoja/jalankulkijoita yhtaikaa.
Ihan hirveetä....hyi. Jos saisin valita en ajais enää ikinä metriäkään.
Kommentit (12)
Sama homma. Kaupunkiajossa en selviäisi yksin metriäkään. Sydän hakkaa ja hermostuttaa.
Jaa. Mä en voisi ajatellakaan, ettei olisi auton suomaa vapautta.
Mutta se voi johtua siitäkin, ettei mies toimi mun kuskina kun ei oo miestä.
Juu, kandee varoa. Olen liikenteessä autolla lauantaina iltapäivällä ja yöllä.
Ap
Parempi että ajotaidottomat pysyy poissa jaloista.
Harjoittele jossain muualla kuin vilkkaassa liikenteessä ensin.
Ei ole ihan sama asia, mutta minä en osaa peruuttaa peräkärryä.
On ajatus, että voisin kyllä opetella. En tarvitse taitoa usein, mutta aina joskus siitä olisi hyötyä.
Minustakin tuntui joskus tuolta, ollessani autokoulussa ja puolisen vuotta kortin saamisen jälkeen. Taisin tehdä AV:lle ketjunkin aiheesta. Nykyisin voisin sanoa jopa tykkääväni ajamisesta. Paljon harjoittelua eli ajamistahan se vaati, mutta pakko oli oppia sillä uusi työpaikkani sijaitsi 15 km päässä ilman toimivia bussiyhteyksiä.
No et tietenkään osaa, jos pitkä tauko... harjoittelua vaan, valoisina kesäiltoina myöhään ja varovasti. Olen itse tehnyt näin ja tunnen useita muitakin uudestaan ajamaan opetelleita pitemmänkin tauon jälkeen. Kertaa liikennesäännöt ja treenaa.
Nähtävästi ihan hyvä, että pakotti. Ilmeisesti mitään oikeaa läheltä piti tilannetta ei sattunut ja pääsit kartalle missä mennään. Nyt kun ilmeisesti taito on aika pahasti ruosteessa, niin ei muuta kuin iltaisin ensin rauhallisiin paikkoihin harjoittelemaan ja sitten pikkuhiljaa siitä eteenpäin.
Vai haluatko olla pikkuvaimo kotona, joka pääsee liikkeelle vain kun mies ajaa?
Joo, harjoittele ensin rauhallisella tiellä.
Ja jos et tule harjoitelleeksi, älä huoli, pian tulee robottiautot. Silloin istut vain kyytiin ja pääset haluamaasi paikkaan.
Nyt sitten harjoittelemaan yksin. Voi olla, että se pakottava mies aiheutti enemmän kramppia kuin ajaminen. "Kuivaharjoittele" ensin auton hallintalaitteitten käyttöä. Käy läpi kaikki vaiheet, vilkut, polkimet. Sitten ajat vaikka keskellä yötä tyhjällä teollisuusalueella - YKSIN! - ja opettelet auton laitteet. Sitten kertaat liikennesäännöt ja lähdet liikenteeseen. Ensin mahdollisimman hiljaisena aikana ja hiljaiselle maantielle, ja vasta sitten kaupunkiin.
Lukemani perusteella toivon samaa. Terveisin tielläliikkuja.