Tekeekö jäätelökoneella mitään?
Olen harkinnut hommaamista, mutta onko se uusi leipäkone joka jää hyllyyn parin kerran jälkeen?
Hyvästä koneesta suosituksia?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Perin anopilta neljä vuotta sitten jäätelökoneen. Kerran olen käyttänyt.
Anoppiako?
Tähän kai pätee sama kuin muihinkin koneisiin - jos tykkää jäätelöstä ja aikoo valmistaa sitä usein, niin sitten kannattaa hankkia. Tai jos haluaa kokeilla omia reseptejä. Tai ei voi syödä jotain ainesosaa x mitä kaupan jäätelöissä on, mutta muuten tykkäisi syödä sitä x:ttömänä. Tai, jos vaikka asuu jossain korvessa mistä ei jäätelöhimon yllättäessä niin vain lähdetä kauppaan. Näistä syistä voisin hankkia koneen, ja harkitsenkin sitä parhaillaan.
Jos nuo edellytykset eivät täyty, tai olet sellainen, joka helposti kyllästyy, tai et yleensäkään tykkää yhtään ruuanlaitosta tai ylimääräisestä vaivasta, tai kotonasi on hyvin vähän säilytystilaa - niin sitten en neuvoisi ostamaan.
Jäätelön teko marjoista on hyvin helppoa. Pakastemarjat soseutetaan, sekaan sokeria maun mukaan ja kermaa. Seos vaan koneeseen. Netistä löytyy kyllä hyvin ohjeita, monimutkaisiakin, mutta tuo on nopein, helpoin ja paras.
Tein aika usein jäätelöä ennen kuin kauppoihin alkoi tulla omaan makuun parempia jäätelöitä, esim Jymy, Kolme kaveria. Nyt ei useinkaan jaksa nähdä vaivaa, vaikka omatekoinen onkin vielä parempaa. Etenkin raparperi, sitruuna ja suklaa. Itse tehdyn etu on sokerin määrän säätelyssä jos ei pidä niin makeista jäätelöistä kuin vaikka Ainot, Ben and Jerrys, Ingman creamy. Jos taas kaupan tiiliskivijäätelö on ihan tarpeeksi hyvää, ei kyllä kannata konetta hommata, koska kotitekoiseen tarvitaan kunnon raaka-aineet ja ne maksavat.