Lue keskustelun säännöt.
Leikkiikö teidän 8-vuotiaat enää vai ovatko enemmän puhelimillaan?
10.07.2018 |
Mietin tässä, kun naapurissa lapsen kaverilla on puhelinparkki ja kun intoutuvat leikkeihin (mielikuvitusleikkejä, pehmoilla, legoilla, pihaleikkejä) niin saattaa mennä monta tuntia kuin huomaamatta. Mutta sitten kotona ei kiinnosta juuri muu kuin puhelin. Jos kavereita tulee niin saattavat katsoa jotain leffaa mutta ovat samalla puhelimillaan.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä olen kiertänyt tätä asiaa olemalla mahdollisimman osallistuva ja aktiivinen äiti. Vien lapsia (8 ja 10) harrastuksiin, käymme kirjastossa, luen ääneen, leivomme, ulkoilemme yhdessä ja pakotan heidät pyörällä mukaani lenkille. Mutta hankalaa on silti, etenkin vanhemman suhteen. Hän haluaa tehdä musically videoita ja katsella muiden tekemiä, pelata, jutella kavereiden kanssa, kuunnella musiikkia ja katsella telkkariohjelmia, ja se kaikki tapahtuu puhelimen kautta. Hän tekee itse pieniä sketsejä joita kuvaa, hän käsikirjoittaa, pukeutuu ja näyttelee eri rooleja ja sitten lopuksi editoi hienon videon. Minua ahdistaa kun häntä ei juuri muu oikein kiinnosta, paitsi telinevoimistelu onneksi jonkin verran.
Minusta älypuhelin on maailman huonoin juttu, ja maksamme tästä villityksestä vielä kovan hinnan. :(